سینا اسدبیگی باعث حذف پرسپولیس شد؟

سینا اسدبیگی باعث حذف پرسپولیس شد؟

باشگاه ذوب آچان در پی انتقال سینا اسدبیگی به پرسپولیس اعلام کرد که این بازیکن با آنها قرارداد دارد و قرمزها با هافبک این تیم قرارداد غیرقانونی امضا کردند. یحیی گل محمدی در دیدار هفته اول از این بازیکن استفاده نکرد اما دیروز اسدبیگی دقایقی برای سرخ پوشان به میدان رفت و حالا باشگاه فولاد از پرسپولیس شکایت کرده است.

عارف عارف نیا مدیر حقوقی فولاد در صفحه اینستاگرام خود درباره شکایت این تیم از پرسپولیس و اعتراض به حضور اسدبیگی در زمین پستی منتشر کرد و نوشت: موفق باشید و احترام. پس از پیغام های مکرر هواداران فهیم از تیم محبوبم فولاد خوزستان یادآور می شود که بعد از بازی پرسپولیس و فولاد طی نامه ای به کمیته محترم انضباطی نسبت به حضور آقای سینا اسدبیگی اعتراض کردیم پس اگر ذوب آچان برد تیم در صورت فسخ نادرست بازیکن و فسخ احتمالی قرارداد پرسپولیس می توانیم از قانون بازیکن غیرمجاز پرسپولیس استفاده کرده و نتیجه را به نفع فولاد تغییر دهیم. واحد حقوقی باشگاه مثل همیشه حافظ حقوق باشگاه فولاد خوزستان است.

در حالی که اسد بیگی با پرسپولیس قرارداد امضا کرد، این موضوع اعتراض مدیران باشگاه ذوب آخان را در پی داشت. زوبی معتقد است اسدبیگی قراردادش را با این باشگاه تمدید کرده و پیوستنش به پرسپولیس غیرقانونی است.

از سوی دیگر باشگاه ذوب آهن با صدور بیانیه ای اعلام کرد برای گرفتن حق خود این موضوع را از طریق کمیته انضباطی و کمیته تعیین وضعیت پیگیری خواهد کرد. موضوع قرارداد اسدبیگی با زوبی به خودی خود اتفاق نادر و جالبی است. واقعیت این است که اگرچه این هافبک در تمرین ذوب آهن حضور پیدا کرد و حتی چند هفته پیش باشگاه ذوب آهن اعلام کرد که قرارداد این بازیکن تمدید شده است اما قرارداد رسمی بین دو طرف امضا نشد! حتی در اخبار منتشر شده از سوی باشگاه ذوب آهن مبنی بر تمدید قرارداد اسدبیگی، عکس قرارداد سال گذشته این بازیکن منتشر شد!

واقعیت این است که مدتی پیش و زمانی که سینا اسدبیگی در زادگاهش کرمانشاه حضور داشت، مدیر برنامه های این بازیکن با مدیران ذوب آخان جلسه ای برگزار کرد و در این جلسه توافقات شفاهی صورت گرفت.

از سوی دیگر تفاهم نامه ای با دست و قلم توسط مدیران باشگاه ذوب آهن نوشته شد که مبلغ قرارداد و چند نکته مورد توافق دیگر را ذکر کردند. نمایندگان باشگاه اصفهانی از این تفاهم نامه که بیشتر شبیه صورتجلسه جلسه مدیران ذوب آهن با مدیر برنامه های اسدبیگی است. با موبایلشان عکس می گیرند و برای امضای اسدبیگی می فرستند.

در چنین شرایطی، مدیران ذوب آهن معتقدند اسدبیگی از این عکس پرینت رنگی کرده، آن را امضا کرده و با بازپس گیری عکس، آن را از طریق شبکه های پیام رسان برای مدیران ذوب آهن ارسال کرده است! یعنی مدیران ذوب آهن قصد دارند از اسدبیگی شکایت کنند و با استناد به اسکرین شات، پرسپولیس و این بازیکن را به دلیل عقد قرارداد محکوم کنند.

جالب اینجاست که حتی اگر ادعای مدیران باشگاه ذوب آهن مبنی بر امضای تفاهم نامه توسط اسدبیگی صحت داشته باشد، آنها حتی اصل تفاهم نامه امضا شده توسط این بازیکن را ندارند و تنها ملاک شکایت آنها به کمیته وضعیت، عکسی از تفاهم نامه ای که به امضای اسدبیگی رسید! از سوی دیگر مدیر برنامه های اسدبیگی معتقد بود که تفاهم نامه مذکور دو صفحه ای بوده و در صفحه دوم عنوان شده است که در صورت عدم دریافت مطالبات این بازیکن تا 20 روز، می تواند به صورت یک طرفه قرارداد خود را فسخ کند.

نکته جالب اینجاست که مدیران پرسپولیس که پیش از عقد قرارداد با اسدبیگی این جنجال ها را پیش بینی کرده بودند، از مسئولان سازمان لیگ و کمیسیون خواستند تا وضعیت را مشخص کنند و پس از آن قرارداد با هافبک جدید تیمشان را نهایی کردند و در نهایت این موضوع را قطعی کردند. آن را عمومی کرد. به همین دلیل مدیران پرسپولیس نگران شکایت از باشگاه ذوب آهن نیستند و اسدبیگی مشکلی برای بازی در پرسپولیس ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید