شاگردان شهید فهری زاده راه او را با قدرت ادامه می دهند

ساعت: 20:34
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1788001

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: امروز فرزندان این مملکت، شاگردان شهید فهری زاده برای ادامه راه این شهید عزیز، این فرمانده بزرگ هسته ای و دفاعی تلاش زیادی می کنند. معرفت و دشمن می داند که خون این شهدا حتماً او را می گیرد.»شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مراسم رونمایی از عنصر شهید فهری زاده امروز (یکشنبه 7 آذرماه) با حضور دکتر علی عسگر جعفری، مدیر اجرایی موزه ملی. موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خانواده شهید فهری زاده و احمد کریمی رئیس مرکز تولید واکسن فخرا.

در این مراسم دکتر جعفری با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید فهری زاده گفت: شخصیت شهید فهری زاده از چند بعد قابل بررسی است. او مردی بود که چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن در گمنامی شاهد نتیجه ۴۰ سال مجاهدت بود.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: در واقع معتقدیم دنیا زودگذر است و برای جهانی جاودانه و ماندگار تلاش می کنیم. شهید فهری زاده با شهادت توفیق یافت که تلاش چهل ساله خود را به سرانجام برساند و خداوند اجر آن شهادت را به او ارزانی داشت. شهید فخری زاده آجر حداقل 40 سال در برابر این شهادت مجاهدت کرد. مبارزه ای که خیلی ها از آن بی خبر بودند.

دکتر جعفری با بیان اینکه شهید فهری زاده شبانه روز کار می کند، توضیح می دهد: دشمن سی سال است که به دنبال ترور شهید فهری زاده است. در این سی سال تقریباً همه تیم های تروریستی به دنبال کشتن فهری زاده بودند، اما خداوند صلاح ندید.

وی ادامه می دهد: شهید فهری زاده در حالی که شاگردان زیادی را تربیت می کرد به شهادت رسید، اما شهادت و غیبت وی لطمات زیادی به ملت و کشور ایران وارد کرده است.

دکتر جعفری با اشاره به اقدامات شهید فهری زاده ادامه داد: شهید فهری زاده همان گونه که طراح پدافند هسته ای کشور بود در عرصه های مختلف منشاء خیر بود. او همچنین بحث در مورد فناوری تشخیص تشعشعات هسته ای را رهبری می کند. شهید فهری زاده بحث ایجاد لیزر برای شناسایی پهپادهای مهاجم را شروع کرد، شروع به ساخت کیت های تشخیص تاج و واکسن فخرا کرد و این مایه امیدواری ایرانیان شد.

رئیس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: ملت ایران با شهادت فهری زاده فرزند بزرگی را از دست داد که گویی مرکز فعالیت علمی بود. شهید فهری زاده در حقیقت مرد بزرگی بود که لوکوموتیو بسیاری از واگن ها برای توسعه علم بود. وی از مجاهدان متعهد به آرمان های انقلاب و شهدا بود.

دکتر جعفری در پایان یادآور شد: واقعیت این است که دشمن در تلاش است تا ذهن های متفکر این کشور را تسخیر کند و این کشور را به زانو درآورد، اما مطمئن باشید این کشور راه خود را پیدا کرده است. امروز فرزندان این مملکت، شاگردان شهید فهری زاده برای ادامه راه این شهید عزیز، این سردار بزرگ دانش در عرصه انرژی هسته ای و دفاعی بسیار تلاش می کنند و دشمن می داند که خون شهید این شهدا حتما او را خواهند گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید