شاید اون استقلال به جام برسه!

شاید اون استقلال به جام برسه!

ناصر ابراهیمی، سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی که سابقه حضور در 13 دربی پایتخت را در کارنامه دارد، در پایان شماره 100 شهرورد، همبستگی را رمز پیروزی سرخ ها در دربی حساس ایران دانست. پایتخت. ابراهیمی در خصوص عملکرد دو تیم در این دیدار گفت: می توانم بگویم بازی نسبتا زیبایی را شاهد بودیم. نه چندان زیبا اما زیباتر از دربی های گذشته. پرسپولیس در 15 دقیقه ابتدایی نیمه اول تیم بهتری بود و در 15 دقیقه پایانی دو تیم همدیگر را آنالیز کردند و هیچ کدام از این تیم برتری نداشتند. پرسپولیس در ابتدای نیمه دوم بهترین تیم زمین بود و در پایان با گل عیسی آل کثیر پاداش آن برتری را به دست آورد تا بیست و ششمین برد خود در تاریخ دربی دو تیم را کسب کند. در مجموع فکر می کنم پرسپولیس 10 درصد نسبت به حریف برتری داشت.

وی درباره حساسیت ویژه این دیدار افزود: معمولا دربی بیشتر از یک مسابقه است. هر دو مربی در رختکن به بازیکنان خود می گویند “شما نباید ببازید.” مربی به بازیکنان می گوید مهم نیست هر بازی را در فصل ببازید، اما این یک بازی افتخار است. مطمئنم ریکاردو ساپینتو هم این موضوع را کاملا درک کرده و برای پیروزی جنگید. ضمن اینکه این دیدار به دلیل رده بندی دو تیم از حساسیت بیشتری برخوردار بود. برای هر تیمی که بازی را واگذار کند مانند خداحافظی با قهرمانی و دادن جام به رقیب قدیمی بود.

پیشکسوت پرسپولیس درباره قهرمانی احتمالی این تیم گفت: باید منتظر نتیجه بازی سپاهان مقابل ملوان باشیم. اگر ملوان بتواند جلوی سپاهان را بگیرد، کار برای پرسپولیس راحت‌تر می‌شود و شانس قهرمانی این تیم بیش از 50 درصد می‌شود، اما اگر این اتفاق نیفتد باید منتظر 3 دیدار بعدی دو تیم باشیم.

او همچنین درباره عملکرد یحیی گل محمدی در پرسپولیس گفت: یحیی حتی اگر قهرمانی را هم نگرفت، نتایج خوبی کسب کرد. ساپینتو هم همینطور. لازم نیست همه مربیان قهرمان شوند. یک تیم می تواند این جام را کسب کند و این بدان معنا نیست که سایر مربیان بد هستند. همچنین او در این دیدار آنالیز خوبی انجام داد و تعویض های درستی انجام داد. این را هم باید اضافه کنم که بازی داور در این دیدار خوب بود و به نظرم اعتراض سرمربی استقلال بی مورد بود.

ابراهیمی در پایان درباره اینکه آیا استقلال هنوز شانس قهرمانی در لیگ بیست و دوم را دارد، تاکید کرد: بله، روی کاغذ قطعا این تیم شانس دارد. اتفاقات فوتبال قابل پیش بینی نیست و پرسپولیس و سپاهان ممکن است تا پایان راه نتایج خوبی نگیرند و از سوی دیگر استقلال تا پایان فصل در هر سه بازی خود پیروز خواهد شد. دور از ذهن نیست که این تیم به جام قهرمانان هم برسد و فکر می کنم رقابت این سه تیم تا روز آخر ادامه داشته باشد.»

دیدگاهتان را بنویسید