شبکه امید به صورت «HD» پخش خود را آغاز کرد.


ساعت: 16:09
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908160

شبکه امید امروز همزمان با ولادت امام حسن عسکری(ع) و گرامیداشت هفته ملی جوان با حضور رئیس سازمان صدا و سیما پخش آزمایشی «HD» خود را آغاز کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پخش آزمایشی HD شبکه امید سیما امروز با حضور پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، محسن برمهانی معاون سیما، علیرضا شریفی معاون توسعه و فناوری رسانه، صادق بطانی مدیر شبکه امید و مدیران آغاز شد. سایر رسانه های ملی

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در مراسم افتتاحیه پخش آزمایشی HD شبکه امید در استودیو این شبکه گفت: پرمخاطب ترین شبکه های رادیویی از نظر مخاطبان، شبکه های پویا و امید هستند. و کودکان و نوجوانان وفادارترین مخاطبان رسانه ملی محسوب می شوند و همین امر باعث می شود که وظیفه رسانه ها برای افزایش کیفیت محتوا و پخش در این دو شبکه به ویژه شبکه امید حساس شود.

رئیس صداوسیما با تاکید بر اهمیت قدردانی از کودکان و نوجوانان که نسل آینده کشور هستند، افزود: آینده کشور در دستان این عزیزان است و این قشر همچون پلی بین نسل فعلی و آینده است. نسل. بنابراین ما به عنوان رسانه مسئولیت بسیار بزرگی در رسیدگی به مشکلات و دغدغه های این عزیزان داریم.

جبلی ادامه داد: امروز در خجسته میلاد امام حسن عسکری(ع) و در آستانه گرامیداشت روز دانش آموز و هفتمین روز شهادت شهدای آستان مقدس شاهچراغ(ع) به ویژه نوجوانان عزیزی که در این حادثه دلخراش به ناحق عذاب دیدند شاهد این خدمت هستند ما رسانه ملی هستیم.

وی تصریح کرد: رسانه ملی باید تلاش مضاعفی برای ارتقای کیفیت محتوای تولیدی شبکه های امید و پویا که خوشبختانه در دوره جدید کارهای خوبی انجام داده اند و همچنین با استفاده و بهره گیری از تجربه دوره های قبلی در تولید محتوای عالی برای این شبکه انجام شده است.

رئیس رسانه ملی خاطرنشان کرد: به لطف خدا شاهد حرکت رو به جلو در رسانه ملی در مقوله ارتقای کیفیت، تولید محتوای جدید، شناسایی و بهره برداری از ظرفیت تولید محتوا در نوجوانان هستیم. و شتاب دهنده کار خواهد کرد که در شبکه امید مهم است.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک سایر شبکه های تلویزیونی نیز با کیفیت پخش HD برای عموم مردم آماده شود.

معاون سیما گفت: پخش HD نیاز به آمادگی فنی لازم در مراحل تولید تا شروع پخش دارد که پس از ماه ها تلاش همکاران معاونت توسعه و فناوری رسانه و شبکه امید در این روز و مناسبت فرخنده محقق شد. . “

محسن برمهانی مخاطب نوجوان را مخاطب ارزشمندی برای سیما می داند و می افزاید: در رقابت رسانه ای امروز باید با استانداردهای روز دنیا حرکت کنیم و در کنار هم کیفیت پخش و محتوا را ارتقا دهیم و این حق مردم است. مخاطبان.”

وی خاطرنشان کرد: از مجموع شبکه ها و شبکه های تلویزیونی پنج شبکه HD وجود نداشت و با اقدام امروز یعنی. از پخش آزمایشی شبکه امید فقط چهار شبکه باقی مانده است که انشاالله در آینده نزدیک با کیفیت HD در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

محمدصادق باطانی مدیر شبکه امید در این مراسم گفت: شبکه امید در نظر دارد با شیب تندتر و سرعت بیشتر مسیر تکاملی خود را در عصر جدید طی کند و در این راستا گام های موثری در نظر گرفته شده و HD شبکه امید یکی از امروز آزمایشی انجام شد و در روزهای آینده برنامه های میدانی و تلویزیونی مختلفی خواهیم داشت.

وی افزود: جشن «ایران آینده» از امروز با همکاری سازمان فرهنگ و هنر شهرداری تهران و شبکه امید در باغ کتاب تهران آغاز می شود که تا 29 آبان ماه ادامه دارد و برنامه های متنوعی برای نوجوانان در نظر گرفته شده است.

مدیر شبکه امید تصریح کرد: مجموعه ای از برنامه های شبکه امید در حال تولید است که باید پاسخگوی نیازهای واقعی نوجوانان باشد و از سوی دیگر نوجوانان را به صورت تعاملی در تولیدات این شبکه که به زودی روی آنتن می رود مشارکت دهد.

باطنی ادامه داد: هفته آینده رویداد نوجوان سال را داریم که در مراسمی از نوجوانان عزیزی که در سال گذشته فعالیت های معناداری و ارزشمندی داشته اند تجلیل خواهد شد.

علاوه بر این، هفته آینده «جشنواره فیلم دانشجویی» را خواهیم داشت که از 27 آبان آغاز و تا 5 آبان ادامه خواهد داشت. تاکنون 5200 اثر دانشجویی به جشنواره راه یافته و در حال ارزیابی است.

برنامه “آینده تریبیون” که در مدارس و بین دانش آموزان و همچنین فصل جدید برنامه های “بازی ویژن”، مسابقه “راز جزیره”، برنامه مشاوره تحصیلی “برو کارت کارت” و مجموعه برنامه های سرگرمی و آموزشی پخش می شود. ، که با توجه به نیاز نوجوانان قرار است روی آنتن پاییز و زمستان شبکه تماشا شود.

دیدگاهتان را بنویسید