شرایط پرداخت حقوق معوقه مستمری بگیران

شرایط پرداخت حقوق معوقه مستمری بگیران

پس از تصویب شورای نگهبان مبنی بر تقسیم تناسب حقوق کارکنان لشکری ​​و لشکری ​​و مستمری بگیران، کارکنان کشوری و لشکری ​​و مستمری بگیران لشکری ​​از آبان ماه افزایش حقوق دریافت خواهند کرد و حقوق معوقه این افزایش حقوق مهرماه نیز به حساب خواهد آمد. به حساب های آنها
کوچی نژاد عضوکمیسیون برنامه و بودجه در این خصوص گفت: ماه های مهر و آبان همزمان با حقوق آذرماه به حساب کارکنان دولت واریز می شود.

رئیس جمهور از اجرای «قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و اعاده حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران کشوری و لشکری» در سازمان برنامه ـ بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور خبر داد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و اعاده حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران کشوری و لشکری» که به تصویب رسید. شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 17/10/1401 به تأیید شورای نگهبان رسید و به قوه قضائیه، شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و مالی ابلاغ شد. سازمان کار کشور جهت اجرا.

در اوایل شهریور 1401 مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از بازنگری در احیای حقوق کارکنان کشوری و مستمری بگیران لشکری ​​و لشکری ​​در دولت برای دومین بار در سال جاری خبر داد.

از زمان اعلام این موضوع، لایحه «تناسب حقوق کارکنان و مستمری بگیران» که به پیشنهاد سازمان های اداری و سازمان های استخدامی به تصویب هیأت وزیران رسید و برنامه و بودجه با دو فوریت در قانون اساسی جلسه ششم مهر ماه 1401 در تاریخ 20 مهرماه به امضای رئیس جمهور رسید و انجام تشریفات قانونی به شورای اسلامی شهر تقدیم شد.

این لایحه هفته گذشته پس از تصویب در شورای اسلامی به تصویب شورای نگهبان رسید.

محمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی در نامه ای به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و احیای حقوق کارمندان و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​را ابلاغ کرد.

بر این اساس سخنگوی شورای نگهبان ۲۳ آبان ماه از تصویب مصوبه شورای اسلامی درباره لایحه تناسب حقوق کارکنان کشوری و بازنشستگان کشوری و لشکری ​​در شورای نگهبان خبر داد.

سید عباس حسینی از اجرای افزایش حقوق مستمری بگیران از صندوق بازنشستگی کارکنان بانک با قانون مدیریت خدمات کشوری خبر داد و اظهار داشت: با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری در بانک های دولتی از بهمن ماه سال 93 تفاوت معنی داری بین حقوق کارکنان شاغل در بانک ها و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ایجاد شد.

وی افزود: علیرغم درخواست های متعدد مستمری بگیران این بانک ها برای استیفای حقوق مستمری بگیران از همان تاریخ، با توجه به زمان لازم برای اخذ مجوزهای قانونی لازم، دستور استیفای حقوق بازنشستگی مستمری بگیران معاون وزیر اقتصاد، معلولان و کارمندان بانک های عضو صندوق مورد نظر در آذرماه 1397 ادامه داد: با صدور این مجوز، حقوق جدید مستمری بگیران 7 بانک دولتی و 4 بانک خصوصی شده به موجب آن تعیین می شود. عنوان حق تناسب و مابه التفاوت حاصل از تاریخ 1397/01/01 محاسبه و به ذی نفعان پرداخت می شود.

حسینی تصریح کرد: علیرغم تناسب مذکور، تفاوت تاریخ اجرای کارمندان شاغل و مستمری بگیران این بانک ها (کارکنان 1/11/1395 و مستمری بگیران 11/1/1398) موجب نارضایتی مستمری بگیران و منعکس شده است. موضوع را به مراجع ذیربط رساند که علیرغم درخواست ها و پیگیری های فراوان بی نتیجه ماند.

وی افزود: با توجه به تاکید رئیس جمهور بر اهمیت توجه به وضعیت معیشتی آحاد جامعه به ویژه مستمری بگیران و با موافقت این وزارتخانه، بررسی مجدد درخواست این مستمری بگیران برای افزایش حقوق بازنشستگان كاركنان از تاريخ 1/11/1395 به ترتيب كار انجام و با توجه به رويكرد حمايتي دولت سيزدهم با اخذ مجوز از هيئت مديره و در مرحله بعدي مجمع عمومي صندوق مذكور اين وظيفه انجام شد. .

معاون اقتصادی توسط صندوق کنترل انجام می شود و در صورت تایید مجوز پرداخت صادر می شود.»

حسینی تصریح کرد: با اعمال این تناسب، غرامت مابه التفاوت تاخیر 26 ماهه تعدیل حقوق بیش از 130 هزار مستمری بگیر صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها با قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات، فرآیند کنترل محاسبات مربوط به بانک های ملت، بازرگانی، توسعه صادرات و قرض الحسنه مهر به پایان رسیده و بانک های مذکور مجاز به پرداخت مابه التفاوت ناشی از این توزیع متناسب شده اند. بدیهی است پرداخت مابه التفاوت سایر مستمری بگیران مشمول مستمری به محض قطعی شدن محاسبات توسط بانک مربوطه و تایید محاسبات توسط صندوق مربوط انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید