شرط ایران برای دستیابی به توافق هسته ای

شرط ایران برای دستیابی به توافق هسته ای

روز جدید معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری گفت: اگر طرف مقابل تضمین کند که رفتار گذشته خود را تکرار نکند و به تعهدات خود پایبند باشد، ایران آماده دستیابی به توافق عادلانه است.

محمد جمشیدی که به همراه رئیس جمهور در نیویورک به سر می برد در گفت و گو با موضوع پیگیری مذاکرات هسته ای در نیویورک گفت: رئیس جمهور در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل منطق رفتار و رویکرد ایران را در قبال هسته ای بیان کرد. مذاکرات رئیس جمهور تصریح کرده است که در واقع موضوع اصلی ما در این مذاکرات پایبندی طرف مقابل به تعهدات است و اگر طرف مقابل بتواند به تعهدات خود مطمئن باشد، راه برای حل و فصل عادلانه باز است. این مواضع مسیر دیالوگ هایی را که می تواند در اینجا وجود داشته باشد شکل می دهد.

وی همچنین افزود: گفت و گوی جدی با رئیس جمهور فرانسه داشتیم و خیلی شفاف و با جزئیات وارد مسائل اصلی شدیم. این دیدار قرار بود 45 دقیقه طول بکشد اما 90 دقیقه طول کشید. ایران از یک سو تاکید می کند که طرف مقابل تضمین می کند که رفتار قبلی خود را تکرار نخواهد کرد و به تعهدات خود پایبند است و از سوی دیگر تاکید می کند که در صورت تحقق این شرایط، آماده دستیابی به یک راه حل عادلانه است.

دیدگاهتان را بنویسید