ما از تلاش های دیپلمات های خود برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران حمایت می کنیم


ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: 1401/02/13
کد خبر: 1836301

سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس خبری به پرسش‌هایی درباره نقش ایران در منطقه پاسخ داد و گفت: پنتاگون از تلاش‌های دیپلمات‌های آمریکایی برای دستیابی به توافق بر سر پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تارنمای وزارت دفاع آمریکا، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در نشستی خبری در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه ایران اخیرا اعلام کرده از طرح خود برای انتقام و انتقام گیری شهید دست بر نمی دارد. قاسم سلیمانی گفت: با توجه به اظهارات اخیر موساد و افزایش همکاری‌های نظامی چین و ایران، ما همیشه به فکر حفاظت از نیروهای خود در خارج از کشور بوده‌ایم. ما مرزها به ویژه در خاورمیانه هستیم و بر اساس تهدید امنیت دائماً در حال تغییر آن هستیم.

موساد اخیراً در راستای سیاست خود علیه ایران گفته است که طرح ترور یک ژنرال آمریکایی در آلمان خنثی شده است و سعی کرده این موضوع را به ایران مرتبط کند.

کربی در ادامه به استدلال علیه نقش ایران در منطقه پرداخت: در اینجا [پنتاگون] هیچ کس نمی داند که ایران همچنان یک بازیگر مخرب در منطقه است. آنها به حمایت از گروه های تروریستی و توسعه برنامه موشکی بالستیک خود ادامه می دهند. واضح است که آنها به ساختن برخی از قابلیت های هسته ای ادامه می دهند، حتی در زمان مذاکره. آنها به کشتیرانی آسیب می رسانند و تهدیدی آشکار برای بخش دریایی هستند.

اظهارات کربی در حالی بیان می شود که ایران نقشی کلیدی در تامین امنیت خلیج فارس ایفا می کند. آمریکا مدت هاست که سیاست های کشورهای مخالف سیاست های واشنگتن را مخرب و جبهه مقاومت را تروریستی خوانده است.

سخنگوی پنتاگون افزود: در حالی که تمامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران تحت نظارت دقیق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و این نهاد فنی همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده است، سخنگوی پنتاگون افزود: بنابراین، اگرچه این وزارتخانه همچنان بر این باور است که حل همه مشکلات مشکل در خاورمیانه آسان تر نخواهد بود، حتی اگر ایران دارای سلاح هسته ای باشد. به همین دلیل است که ما از تلاش دیپلمات های خود برای دستیابی به توافقی جدید در مورد پیشرفت هسته ای خود حمایت می کنیم. اما حتی با وجود این همه حمایت، ما همچنان یک تعهد اساسی برای حفاظت از منافع امنیتی خود و شرکا و متحدانمان در خاورمیانه داریم. به همین دلیل به حضور خود ادامه می دهیم [نظامی] ما در خاورمیانه زمین و دریای قوی داریم. ما دائماً در حال بررسی هستیم که آیا این بر اساس تهدید موجود درست است یا خیر.

کربی ادامه داد: بنابراین حفاظت از نیروهای ما و مسیر ما یکی از دغدغه های اصلی وزیر دفاع است. او مطمئناً تجربه زیادی در این بخش از جهان دارد. بنابراین او این موضوع را از نزدیک دنبال می کند. اما ما نمی خواهیم و نباید در مورد یک روز ثابت صحبت کنیم، زیرا به دلیل فعالیت های بی ثبات کننده فراوان ایران، تهدید موجود هر روز در حال تغییر است.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی حمله موساد به حمله موساد به یک ژنرال آمریکایی در آلمان را خنثی کرد، گفت: من در مورد آن صحبت نمی کنم.

آمریکا مدتی است که تلاش می کند ایران را به توقف مذاکرات در وین متقاعد کند، در حالی که ایران بارها اعلام کرده است که مشکلی برای ادامه مذاکرات در شورای امنیت سازمان ملل ندارد، اما تسلیم خواسته های آمریکا نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید