ادعای دیپلمات اسرائیلی درباره «توافق هسته ای موقت» ایران و آمریکا

ادعای دیپلمات اسرائیلی درباره «توافق هسته ای موقت» ایران و آمریکا

این نماینده رژیم صهیونیستی با بیان اظهارات خصمانه علیه ایران مدعی شد که برای مقابله با موضوع برنامه هسته ای ایران «توافق موقت» در حال بررسی است.

به گزارش روزنامه جروزالم پست، گیلاد اردان نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در کنفرانس سالانه جروزالم پست در نیویورک درباره توافق هسته ای ایران گفت: خبر بد این است که این روزها صحبت از توافق موقت است. این برنامه هسته ای ایران را متوقف می کند، اما اورانیوم غنی شده و توان هسته ای ایران را باز نمی گرداند، در عوض آنها (ایران) از مزایای اقتصادی برخوردار خواهند شد.

اظهارات اردان درباره این توافق در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای وین بین ایران، شرکای این توافق و ایالات متحده به دلیل برخی مسائل حل‌نشده چند ماه به بن بست رسیده است.

اخیراً طرف های توافق از احتمال توافق موقت در وین درباره ازسرگیری توافق هسته ای اشاره ای نکرده اند.

رژیم صهیونیستی نقش بسزایی در خروج دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از توافق هسته ای در سال 2018 داشت.

اردان با نادیده گرفتن این واقعیت که رژیم صهیونیستی به عنوان تنها دارنده زرادخانه هسته ای در خاورمیانه، ثبات و امنیت این رژیم را تهدید می کند، درباره برنامه هسته ای ایران گفت: جامعه بین المللی نتوانسته است مانع از پیشرفت ایران به سمت تبدیل شدن به یک کشور در منطقه شود. در آستانه انرژی هسته ای.» خورده است.

با وجود اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون در گزارش‌های خود درباره حفاظت و اجرای توافق هسته‌ای ایران ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران را تایید نکرده است، اردان مدعی شد: سال گذشته شاهد بودیم ما ثابت کردیم که تمام آنچه اسرائیل گفت درست است.

ادعای اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران از سوی مقامات رژیم صهیونیستی تکرار شده است، در حالی که مقامات ایرانی تاکید کرده اند که تولید و استفاده از سلاح هسته ای در برنامه دفاعی ایران جایی ندارد و اهداف برنامه هسته ای ایران صرفاً صلح آمیز است.

نماینده رژیم صهیونیستی در نیویورک اظهارات خصمانه ای علیه ایران کرد و گفت: ما همیشه معتقد بوده ایم که تنها راه مطمئن برای بازدارندگی ایران، تهدید به جنگ است. خبر خوب این است که ما در حال حاضر روی توسعه این قابلیت های نظامی کار می کنیم تا در صورت لزوم ایران را متوقف کنیم.

وی گفت: هماهنگی کامل نظامی بین اسرائیل و آمریکا در این زمینه وجود دارد.

مقامات ایرانی پیش از این هشدارهای جدی به رژیم صهیونیستی داده بودند که از این گونه اظهارات جنگ طلبانه علیه ایران خودداری کند و تاکید کرده بودند که هیچ اقدام تهاجمی با تکیه بر توان دفاعی این کشور را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید