ان‌بی‌سی: روسیه به ایران پیشنهاد «توافق هسته‌ای موقت» با دانش آمریکا را داده است

ان‌بی‌سی: روسیه به ایران پیشنهاد «توافق هسته‌ای موقت» با دانش آمریکا را داده است

روز جدید ان‌بی‌سی نیوز در خبری ویژه به نقل از چند مقام آمریکایی نوشت: در سفر اخیر ابراهیم رئیسی به روسیه، مسکو با اطلاع آمریکا به ایران پیشنهاد توافق موقت هسته‌ای را در ازای اعمال برخی محدودیت‌ها داد. مزایای هسته ای لغو برخی از تحریم ها.

ان‌بی‌سی نیوز در خبری اختصاصی به نقل از چند مقام آمریکایی اعلام کرد که در سفر اخیر به روسیه، مسکو با اطلاع آمریکا به ایران پیشنهاد توافق موقت هسته‌ای را در ازای اعمال برخی محدودیت‌های هسته‌ای داد. از رفع برخی از تحریم ها استفاده کنید.

این شبکه به نقل از دو کارمند دولت جو بایدن، یک نماینده کنگره آمریکا، یک مقام سابق دولت آمریکا و چهار نفر دیگر که از این خبر مطلع بودند، نقل کرد.

بر اساس این گزارش، منابع NBC به این شبکه گفتند که ایالات متحده از پیشنهاد روسیه به ایران آگاه است، اما یک مقام ارشد دولت بایدن گفت که «اقدامات موقت» موضوع بحث زیادی نبوده است.

این مقام آمریکایی گفت: ما نمی توانیم در مورد مذاکراتی که در گذشته بین روسیه و ایران انجام شده است صحبت کنیم، اما در این مرحله معتقدیم که چنین توافق موقت موضوع بحث جدی نیست.

دولت روسیه هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است و هیئت ایرانی در سازمان ملل روز جمعه گفت که تهران به دنبال توافق موقت نیست و درباره جزئیات پیشنهاد روسیه اظهار نظر نخواهد کرد.

منابع NBC به این شبکه گفتند که تهران پیشنهاد روسیه برای توافق موقت را نپذیرفته است، اما اگر چنین پیشنهادی پذیرفته شود، احتمالاً ایالات متحده و سایر دولت ها آن را اولین گام برای بازگشت کامل به توافق خواهند دانست.

دیدگاهتان را بنویسید