شناسایی حدود 500 بیمار مبتلا به امیکرون در ایران / پیش بینی پیک اومیکرون در 2 تا 3 هفته آینده

ساعت: 11:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799103

دبير كرونا گفت: پيش بيني مي كنيم بازگشايي مدارس و دانشگاه ها به تعويق بيفتد زيرا انتظار داريم Omicron در 2 تا 3 هفته آينده به اوج خود در كشور برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا با اشاره به آخرین تصمیمات این نشست گفت: تمرکز بر تزریق نوبت سوم کرونا بود در حالی که هم اکنون 9 میلیون نفر در ایران نوبت سوم کرونا را دریافت کرده اند. واکسن.”

لیان با بیان اینکه در سومین دوره باید 40 تا 50 نفر تزریق شوند، گفت: تمرکز بر روی واکسیناسیون افراد 12 تا 18 ساله است زیرا آمیکرون بیشتر در جوانان شایع است و واکسیناسیون در این سن مهم است.

جماعتی با اشاره به لزوم واکسیناسیون افراد 5 تا 11 ساله افزود: واکسیناسیون در این سنین در دنیا انجام شده و اثربخشی آن مشخص شده و عوارض کمی داشته است.

دبیر کمیته علمی ستاد کرونا با بیان اینکه حدود 10 درصد افراد جامعه بین 5 تا 11 سال سن دارند، گفت: بحث بازگشایی مدارس مطرح شده است. واکسیناسیون کودکان مهم است.”

جماعتی گفت: اگر مدارس بازگشایی شوند اما کودکان واکسینه نشوند، می تواند جنجال جدی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه 30 درصد از کودکان جهان تحت تاثیر Emicron و بیمارانش هستند، افزود: اگر مدارس بازگشایی شوند و این سنین واکسینه نشوند، می تواند در سراسر کشور بحران ایجاد کند.

دبیر کمیته علمی تاج گفت: با توجه به اینکه آمیکرون در دو سه هفته آینده به اوج خود می رسد، کمیته علمی اعلام کرده است که بازگشایی مدارس و دانشگاه ها به تعویق می افتد تا ببینیم کجا کار می کنیم.

جماعتی گفت: پیش بینی ما این است که طی 2 تا 3 هفته آینده با پیک آمیکرون مواجه شویم و بازگشایی آن قابل قبول به نظر نمی رسد.

وی گفت: تا کنون حدود 500 نفر مبتلا به ایمیکرون تشخیص داده شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید