شناسایی پیکرهای مطهر دو شهید مدافع حرم در استان مرکزی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محمد گودرزی معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی دو شهید مدافع حرم استان گفت: شهدا سنگ های قیمتی و چراغ راه انسانیت و حجت الهی هستند. بر روی زمین و توانستند قله های بلند را صعود کنند و شادی ها ماندگار باشد و امروز همه دارایی خود را مدیون شهدا و خانواده های بزرگوارشان هستیم.

وی با بیان اینکه شهدا فرهنگ حسینی(علیه السلام) و حماسه عاشورا را در انقلاب اسلامی گسترش دادند افزود: خانواده شهدا با سیره زینبی(س) راه شهدا را ادامه دادند و آن را رواج دادند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به شناسایی پیکرهای مطهر دو شهید مدافع حرم گفت: افتخار ماست که از پیکر مطهر دو تن از شهدای دوران دفاع مقدس که تازه تفحص شده اند و در گمنامی به خاک سپرده شده اند استقبال می کنیم. سال ها و امروز آمد تا حال و هوای شهر و روستا را معطر کند و مردم استان مرکزی در این هفته میزبان دو شهید والامقام خواهند بود.

وی افزود: مردم استان مرکزی که همواره با استقبال باشکوه و تشریفات شهدا قدردانی خود را به نمایش گذاشته اند، بار دیگر خود را برای استقبالی ماندگار و حماسی آماده کرده و برگ زرینی در تاریخ این استان رقم خواهند زد. “

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: پیکر مطهر دو شهید تازه تفحص شده که هویت آنها بر اساس آزمایش DNA مشخص شده است، شهیدان اسدالله اسدی و علی اکبر سلیمانی هستند که در جزیره مجنون به شهادت رسیدند. شناسایی و به کشور بازگردانده می شوند و به زودی وارد استان می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال برنامه ریزی برای تشییع پیکر دو تن از شهدای والامقام تازه تفحص شده هستیم که زمان برگزاری آن به زودی اعلام می شود.

شهید علی اکبر سلیمانی در اولین روز از فروردین 1342 در میلاجار شهرستان کمیجان در جنگ تحمیلی سال 66 برای انجام خدمت مقدس سربازی به عنوان پاسدار لشکر مهندسی رزمی 42 کادر در منطقه عملیاتی مجنون جزیره به دنیا آمد. چهار در تیرماه 67 به شهادت رسید، پیکر مطهر شهید در منطقه نبرد مفقود شد.

در سال 1342 در روستای میلاجار، شهید بزرگوار اسدالله اسدی به دیدار پدر و مادرش رفت، برای انجام وظیفه نظامی به جنوب کشور رفت، از لشکر 42 رزمی رزمی نشان جهاد گرفت و پس از رشادت های خود در 13 تیر 1367 علی اکبر سلیمانی به همراه همرزم و همرزم و دوست و شهید پرهیزگارش علی اکبر سلیمانی در جزیره مجنون به معبود خود پیوست و به شهادت رسید و پیکرش در منطقه مفقود شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید