شناسایی پیکرهای مطهر 3 شهید مدافع حرم مازندرانی / شهدا مهمان امام رضا (ع) هستند.


ساعت: 12:51
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886779

پس از تلاش بی‌وقفه گروه تفحص شهدای سپاه در منطقه سوریه، پیکر پاک شهیدان «حاج رحیم کابلی، محمدامین کریمیان و مصطفی تاش موسی» پس از تطبیق نمونه‌های DNA در مرکز ژنتیک سپاه مورد معاینه و شناسایی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، پس از شناسایی پیکرهای سه شهید مدافع حرم مازندران، روابط عمومی سپاه کربلا اطلاعیه ای مبنی بر بازگشت پیکرهای پاک شهدای مدافع حرم استان مازندران صادر کرد.

در ایام سوگواری و سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و 72 یاران باوفایش، سرزمین علویان با حضور یاران آخرالزمان بار دیگر رنگ و بوی کربلا گرفت. سید الشهدا (سلام در خاکش).

با تلاش بی‌وقفه گروه تفحص شهدای سپاه در منطقه سوریه، پیکر شهیدان حاج رحیم کابلی، محمدامین کریمیان و مصطفی تاش موسی پس از تطبیق نمونه‌های DNA در مرکز ژنتیک سپاه تفحص و شناسایی شد. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، اجساد مطهر برای طواف و زیارت حرم حضرت علی بن الموسی الرضا علیه السلام به مشهد مقدس آورده و سپس پیکر مطهر شهدای والامقام عازم مشهد مقدس می شود. مراسم تدفین و تدفین در ده روز اول محرم مازندرانی خواهند بود.

خبر مراسم وداع، تشییع و تدفین این شهدای عزیز متعاقباً از سوی مردم مازندران اطلاع رسانی خواهد شد.

اجساد پاک این شهدای مدافع حرم پس از گذشت 7 سال از شهادتشان توسط تیم تفحص شهدای سپاه در سوریه کشف و با آزمایش DNA هویت آنها شناسایی شد.


وصیت نامه شهید حرم رحیم کابلی

شهید رحیم کابلی از جوانان انقلابی بود که در دوران دفاع مقدس دوران نبرد حق علیه باطل را سپری کرد. پس از پایان جنگ در سازمان انقلاب اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خدمت خود ادامه داد و از آن سازمان بازنشسته شد.

شروع جنگ در سوریه مصادف با بازنشستگی وی بود، اما این دلیلی نشد که شهید کابلی لباس رزم خود را درآورد و به مبارزه با تروریست ها بپیوندد. وی در اردیبهشت 1374 پس از درگیری سنگین و نابرابر در خان طومان سوریه به همراه تعدادی از همرزمانش به شهادت رسید.

خط زیبای رحیم و همچنین علاقه وی به نقشه های به روز حضورش در جبهه و سایر رویدادهای انقلابی و مذهبی باعث شد تا مجموعه ای غنی از دست نوشته های وی گردآوری و در اختیار علاقه مندان قرار گیرد. آداب و رسوم شهدا به عنوان سند معتبر و معتبر. رویکرد شهید رحیم به نوشتن وقایع حتی در زمان حضورش در جبهه مقاومت نیز ادامه داشت. با تشدید اعزام رزمندگان ایرانی به جبهه مقاومت، تلاش زیادی کرد تا رمان های دیگری از رمان های دفاع مقدس را خلق کند، اما این بار در سوریه و در جوار حرم بی بی زینب (س) .(ج) بخوان در وصیت نامه شهید آمده است: خدمتم به برادران و خواهران خوب و مؤمنم سلام بر شما.

a28b4af4 3aa5 404f 92f4 8f34f15fa3fa خبر خاکستری

خیلی وقت بود که می خواستم مطالبی را برای شما بنویسم اما نمی نوشتم، حالا که این فرصت در حرم مطهر امام مهربانی ها حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام فراهم شده است، چندین درخواست دارم و آرزوها از شما

بیش از هر چیز به همه شما توصیه می کنم که در گفتار و عمل از ولایت فقیه حمایت کنید. دوست خود را بشناسید و با او هماهنگ باشید. قصد دوستی با کسانی است که به معنای واقعی اندیشه امام و شهدای ولایت هستند.

دشمن را بشناسید و در گفتار و رفتار او را دوست نداشته باشید، دشمن شیطان بزرگ آمریکا و حامیان آمریکاست.

شب جمعه مرا یاد کن و برایم دعا کن. این همه کوتاهی و بی ادبی من را ببخشید.

در مراسم میلاد و شهادت اهل بیت از امام زمان (عج) غافل نشوید برای امام و شهدا نیز دعا کنید. یک لحظه از روستا غافل نشوید و همه جا به درگاه خداوند دعا کنید.

نماز شب اول را سر قبرم بخوانید. بیا سر قبر من و دعا کن.

اگر می توانید مراسم محرم (سه شب اول محرم) و مراسم شب بیست و هشتم صفر را در خانه ما فراموش نکنید. با احترام خدمت همه پاسداران و بسیجیان استان و هیئت های استانی.

عرض ادب و سلام و احترام خود را به همه آنان به ویژه اعضای هیئت بیت النور حضرت رقیه (سلام الله علیها)، منتظران مهدی خاتم الانبیاء (علیه السلام)، محبان الرضا. آنها و بسیاری از هیئت های دیگر.

اگر شخص بزرگواری بتواند یک روز روزه و 17 رکعت نماز (تمام روز) به من بدهد، سپاسگزار خواهم بود.

تشییع جنازه من طبق نظر همسرم است

روی قبرم بنویس عابد دهات خادم حرم.

دعای من را امام جمعه محترم بهشهر حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا جباری بخواند.

خدایا به رحمتت به جان مهدی خامنه ای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حفظت فرماید.

سلام و درود بر امام راحل و همه شهدای گلگون کفن و همه پاسداران و بسیجیان و مدیران مخلص ولایت.

نگاهی اجمالی به زندگینامه شهید مدافع حرم حجه الاسلام محمد امین کریمان

محمد امین در سال ۱۳۷۳ در روستای حاجی کالا بنمیر بابلسر به دنیا آمد. دارای یک برادر و دو خواهر؛ و محمد امین فرزند سوم خانواده است. هنوز پیش دبستانی نرفته بود که در زمینه آواز و حفظ قرآن فعالیت می کرد. بعد از رفتن به مدرسه، او را معلم قرآن یافتیم و تلاوت را تمام کرد و شروع به حفظ قرآن کرد. از دوم دبستان به انصراف رفت و در سوم دبستان توانست سه جزء از قرآن کریم را حفظ و آن ها را تجدید نظر کند. از کودکی علاقه خاصی به عبادت و راز و نیاز خدا داشت، وقتی پدرش می خواست به مسجد برود می گفت بابا من هم می خواهم بیایم و همیشه بود. با پدرش همیشه نماز می خواند و قرآن می خواند و در نماز جمعه شرکت می کرد و مهم ترین فرد در نماز جمعه بود. وقتی محمدامین به کلاس سوم رفت، یک بار پیش من آمد و گفت: مامان می خواهم در مدرسه ثبت نام کنم، گفتم راضی نیستم، دوست دارم درس بخوانی و بعد از فارغ التحصیلی وارد رشته شوی. اما محمد امین همچنان اصرار داشت. وقتی دیدم دست از اصرار برنداشت. گفتم: فقط در صورت قبولی در مدرسه قم اجازه می دهم، ایشان هم با معدل بسیار بالا در قم قبول شدند و وارد مدرسه قم شدند. پسر خوبی بود، هرجا می رفت همه عاشقش می شدند، برای همین همه گروه ها از هر قشری با او دوست بودند و اصلا سخت گیر نبود.

همیشه با همه با لبخند و احترام برخورد می کرد. او مبلغ اسلام بود و برای تبلیغ به نقاط مختلف داخل و خارج کشور می رفت و دوستان زیادی داشت. او گفت که نباید احساس کنند که او چیزی را به آنها تحمیل می کند و این راه موفقیت او بود محمد امین عاشق شهادت بود و بیشتر روزهایش را با خواندن زندگی نامه شهدا سپری می کرد. محمد از کودکی کودکی آرام بود. میتونستم بگم بچه خاصی بود هفته ای یک بار در منزلمان زیارت عاشورا می خواندیم و ایشان در این مراسم حضور فعال داشتند. اخلاقش خیلی خوب بود، بچه باهوش و باهوشی بود و خیلی به ما احترام می گذاشت. او هرگز از من و پدرش جلوتر نبود. هر وقت مرا می دید دستم را می بوسید. در کارهای خانه به من کمک می کرد. اول دعا کن همیشه وضو بود. او کتاب های زیادی درباره شهدا می خواند. با بچه ها مثل بچه ها رفتار می کرد. به نظر من هیچکس به راحتی شهید نمی شود. امین هم رفت و مطمئنم جایگاهش بهتر از اینجاست. پسرم خیلی سخاوتمند بود.

پسرم از کودکی فردی مخلص و با ایمان و مطیع دستورات فقیه بود و هر چه حضرت آقا می فرمود با جان و دل اطاعت می کرد، محمد امین دانشجوی ترم ششم فلسفه بود و به دو زبان انگلیسی و عربی مسلط بود. دو سال در کلاس نقد و بررسی فیلم شرکت کرد و اخیراً وقتی حضرت آقا در یکی از سخنانشان فرمودند که در کشور جای افرادی مثل شهید آوینی نیست و جوانان ما باید راه او را ادامه دهند، محمدامین تصمیم گرفت دوره کارشناسی ارشد خود را به پایان برساند. سازي ادامه داد و حتي براي اين منظور دوربين فيلمبرداري سفارش داد كه چند روز پس از شهادتش به دست ما رسيد.

601c871b 3a31 480c abc2 bd67edc653c5 خبر خاکستری

خدا را شکر می کنم که فرزندم در راه دین به شهادت رسید. عاقبتش شهادت است و واقعاً خوشحال است. پسرم افتخار ماست حضرت آقا فرمودند باید شهدای مدافع حرم امامزادگانی را زیارت کرد. همه شهدا پاک بودند. مجرد بودند محمد امین در وصیت نامه خود نوشته بود که اگر تکه تکه شوم در راه روستا شهید خواهم شد. آخرین عکسی که از او گرفتم این بود: “مامان تا به حال پسری زیباتر از این پسر دیده ای؟” گفتم: آمین بذار عکستو بگیرم. در حال رفتن گفتم: آمین خیلی خوشگل شدی چرا شهید نمیشی؟ گفتم: آمین، شهید شو، اما اسیر نشو، من اسارت تو را نمی خواهم. گفت: شیعیان حضرت علی اسیر نیستند.


مصطفی طشموسی اولین شهید مدافع حرم رامسر

شهید مدافع حرم مصطفی تاش موسی اهل شهرستان رامسر و از رزمندگان لشکر 25 کربلا که داوطلبانه برای پاسداری از حرم اهل بیت (ع) به استان حلب در سوریه اعزام شد. ص) و نبرد با نیروهای تکفیری در 18 بهمن 94. پس از 14 روز حضور در جبهه سوریه، در سحرگاه 24 بهمن 1394 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

98c32d8e caf1 4065 b846 faac4f3be093 خبر خاکستری

شهید مدافع حرم تاش موسی در وصیت نامه خود نوشته است: خدا را شکر می کنم و خوشحالم که مرگ مرا این گونه قرار داد و تنها آرزوی من این بود و از خانواده ام می خواهم که نگران و ناراحت نباشند زیرا می دانم که این برای من است.» بهتر است و من خوشحالترم… در طول سالهای عمرم بهترین دوران را در سپاه پاسداران گذراندم و بهترین دوستان را در سپاه پاسداران انتخاب کردم و بهترین مردم روی زمین پاسداران هستند. و امیدوارم جزو شهدای پاسدار باشم. افتخار می کنم. اگر قبول کنند سرباز کوچکی برای حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) خواهم بود و از کسی کینه ای ندارم.

اما چیزی که همیشه برای من دردناک بوده این است که کارمندان! ملت ایران زمین را گرامی بدار، جوانان را گرامی بدار که هر چه داری و هستی از همین مردم است. و نکته دوم این است که رهبر فرزانه را تنها نگذارید. می دانم این روزها چه خبر است و از خانواده ام می خواهم که کاری نکنند، خدای ناکرده هیچ وقت چیزی نگویند که باعث ناراحتی من یا دیگران شود. قدر و منزلت خود را مثل همیشه بدان که خداوند مهربان و آمرزنده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید