شناسایی یک شهید گمنام پس از 38 سال

ساعت: 10:01
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1780892

هویت شهید «صفرعلی فیض بیگدلی» پس از 38 سال با آزمایش DNA مشخص شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزهای دفاع مقدس استان سمنان در گفت و گو با مرآت از شناسایی پیکر یکی از شهدای گمنام در پارک جنگلی بیارجمند شاهرود از طریق آزمایش DNA خبر داد و گفت: شهید صفرعلی فیس مفقودالاثر شده بود پیکر مطهر این شهید پس از سالها تحقیق و تفحص و عدم شناسایی در اسفند ماه 1396 به عنوان شهید گمنام در پارک جنگلی بیارجمند شاهرود در استان سمنان به خاک سپرده شد.

وی در خصوص شناسایی این شهید گفت: خبر شناسایی شهید «صفرعلی فیض بیگدلی» توسط تیمی متشکل از سردار سرتیپ دوم پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه استان قزوین به همراه جمعی از مسئولان استان قزوین در 10 آبان 1400 شناسایی شد. این مقام عالی رتبه دختر شهید پس از 38 سال به میدان آمد.

وی ادامه داد: شهید صفرعلی بیگدلی فرزند رحیم در سوم فروردین سال 1309 در روستای زاژه از توابع شهرستان زنجان دیده به جهان گشود، مجنون عراق در عملیات خیبر به شهادت رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزهای دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: یادمان پارک جنگلی بیارمند مزین به دو شهید جاوید العطر است که زیارتگاه و عبادتگاه عاشقان ائمه اطهار و شهیدان و مایه خوشحالی و افتخار اهالی این شهر است.یکی از این دو پیکر 38 سال پیش شناسایی شد.

وی در پایان اذعان داشت: اخبار تکمیلی مراسم و برنامه ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید