شناسایی 20 هزار تن ذرت آلوده در بندر امیرآباد / آخرین وضعیت مجتمع سلمانشهر و قصر دریا سرخرود


ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877757

محمدصادق اکبری در خصوص پرونده تعیین تکلیف ذرت آلوده گفت: حدود 20 هزار تن ذرت آلوده در بندر امیرآباد کشف شد که برای جلوگیری از مصرف این محصولات دامی مشاهده کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ حجت الاسلام محمدصادق اکبری سه شنبه شب در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: بیش از 998 هزار و 60 پرونده در دستگاه قضایی استان تشکیل شده که از این تعداد حدود 993 هزار و 307 پرونده تعیین تکلیف شده است.

وی افزود: در بحث صدور احکام دادگستری استان تا پایان اردیبهشت ماه 1401 به مدت 14 ماه از مجموع احکام صادره برای افراد حدود 33 درصد جزای نقدی، 20 درصد حبس، 15 درصد شلاق و حدود 12 درصد جزای نقدی بوده است.

* نجات 73 نفر از چوبه دار
رئیس قاضی مازندران با بیان اینکه با کمک ستاد دیه استان در سال گذشته 73 نفر از چوبه دار نجات یافتند، گفت: در سال گذشته 73 نفر از چوبه دار نجات یافتند. وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با رضایت اولیای دم 65 نفر از محکومان قصاص و در سه ماهه اول امسال با رضایت اولیای دم 8 نفر از محکومان به قصاص نجات یافتند.

اکبری گفت: برخورد با اراذل و اوباش به ویژه در دستور کار قوه قضائیه است. وی گفت: سال گذشته پرونده 12 باند اراذل و اوباش مورد رسیدگی قرار گرفت که تعدادی از آنها قرار منع تعقیب و تعدادی نیز در زندان ها سپری می کنند.

* آخرین اخبار از پرونده سلمانشهر شورا و شهردار ساری و مجموعه کسر داریا سرخرود
وی با بیان اینکه احکام پرونده سلمانشهر و منابع طبیعی غرب استان صادر شده و در حال رسیدگی به مراجع قضایی است، گفت: احکام پرونده سلمانشهر و منابع طبیعی غرب استان در حال رسیدگی است. وی ادامه داد: پرونده سلمانشهر 67 متهم داشت که بسیاری از آنها به حبس، جزای نقدی، شلاق و رد مال محکوم شدند.

رئیس قاضی مازندران در رابطه با پرونده شهرداری و شورای شهر ساری گفت: از آنجایی که شهردار سابق و یکی از متهمان پرونده شورای شهر در موضع ملی قرار گرفتند، طبق قانون، پرونده آنها با سایرین متهمان به عنوان یک پرونده مشترک وی به دادگاه ویژه کارکنان دولت معرفی شد که در دادگاه های کیفری تهران در حال رسیدگی است.

اکبری در خصوص پرونده مجموعه گردشگری کسر دریا سرخرود گفت: این پرونده در دست بررسی است و منتظر نتیجه نهایی تحقیقات هستیم.

* بازگشت 239 هکتار از اراضی کشاورزی مازندران به مازندران
وی گفت: در حال حاضر 565 زندانی در خارج از زندان با گوه های الکترونیکی تحت مراقبت هستند و عملا دوران محکومیت خود را می گذرانند.

رئیس قاضی مازندران گفت: سال گذشته حدود 390 هکتار از اراضی ملی مازندران از تصرف غیرمجاز خارج شد و 239 هکتار از اراضی کشاورزی که به صورت غیرقانونی واگذار شده بود با حکم قضایی به فعالیت اصلی بازگردانده شد.

20 هزار تن ذرت آلوده در بندر امیرآباد شناسایی شد.
اکبری در پاسخ به سوال خبرنگار بلاغ مبنی بر تعیین تکلیف ذرت آلوده در بنادر مازندران و همچنین رسیدگی قوه قضائیه به صلاحیت خریداران؛ وی پاسخ داد: دادگاه شخصاً از بنادر جنوب کشور و اموال سازمان تملیک بازدید و دستورات خوبی در این زمینه صادر کرد که موجب برکات خیر در تعیین تکلیف غلات آلوده شد.

وی افزود: از این رو به همراه دادستان مرکز استان از انبارهای کالا در اداره کل دارایی مازندران و همچنین انبارهای بندر امیرآباد بازدید کردیم. دوستت دارم.

رئیس قاضی مازندران خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از این بازدیدها انبارهای زیادی با اجناس خاص خود شناسایی شده است.

اکبری ادامه داد: در بازدیدهای انجام شده شاهد بودیم که تعداد زیادی دام از جمله ذرت و جو وجود دارد و تکلیف مشخص و حذف نشده است. به دلیل گذشت زمان تعداد زیادی از آنها خراب شده اند و بلافاصله مهلت تعیین کردیم: «در عرض یک ماه باید این تعداد حیوان مشخص شود.

وی اعلام کرد: تلاش و پیگیری زیادی از سوی همکاران ما انجام شد که در نهایت باعث شد تا میزان ذرتی که باید به بازار صادر می شد و مصرف کننده انجام می شد.

رئیس قاضی مازندران تاکید کرد: از نظر میزان آلودگی به وی تکلیف شده و به گفته کارشناسان این بخش ذرت برای دام مصرف نمی شود بنابراین نباید در شبکه توزیع باشد بلکه باید به مصرف صنعتی برسد. و تبدیل به مواد صنعتی مانند الکل می شوند.

اکبری تصریح کرد: در این راستا دستورات لازم صادر شده و این کار با توجه به نگرانی شما مبنی بر اینکه افراد غیر ماهر و غیر ماهر مقادیر قابل توجهی گاو گندیده دریافت می کنند که تبدیل به مشروبات الکلی می شود اما برای مصارف یا مصرف دیگر بازار انجام شده است. همچنین مورد مطالعه قرار گرفته است و تا جایی که من می دانم در همان الکل مصرف شده است.

وی افزود: به هر حال این اقدامات انجام شده و ادامه خواهد داشت و این اقدامات همواره رصد خواهد شد.

رئیس قاضی مازندران گفت: در آخرین بازدید دادستان بهشهر در سه هفته اخیر از انبارهای غلات آلوده گزارشی مبنی بر مغایرت با آنچه باید انجام می شد ارائه نشد.

اکبری خاطرنشان کرد: حدود 20 هزار تن ذرت آلوده در بندر امیرآباد کشف شد که رصد کردیم از مصرف این فرآورده های دامی خودداری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید