پیگیر ایجاد منطقه آزاد در بندر امیرآباد هستیم/ چند صدایی نداشته باشیم

ساعت: 23:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1802001

سیدمحمود حسینی پور گفت: به دنبال این هستیم که علاوه بر منطقه ویژه اقتصادی، بندرامیرآباد و این منطقه نیز ظرفیت معرفی به عنوان منطقه آزاد را داشته باشد و پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم بتوانیم این موضوع را به سرانجام برسانیم. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سیدمحمود حسینی پور امشب در این مراسم ضمن تکریم و معارفه فرماندار بهشهر با بیان اینکه در انتصابات تلفیقی از جوانان و پیشکسوتان داریم؛ فرماندار شهرستان بهشهر را تجلیل و معرفی کرد. وی گفت: استانداری که امروز معرفی می شود تجربه دارد و نگاه ما بر اساس شایسته سالاری است.

وی افزود: آن دسته از مدیرانی که بر حسب وظیفه و نیت خداوند به مردم خدمت می کنند معلوم هستند و مدیرانی که از موقعیت خود سوء استفاده می کنند مشخص هستند و ملاک این است که ما چه خدماتی انجام داده ایم و مردم در مورد ما چه قضاوتی می کنند. “

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: شهرستان بهشهر فرصت های ارزشمندی دارد که استاندار جدید باید برای بهره برداری از این فرصت ها اقدام عاجل کند.

این مقام ارشد دولتی در استان ادامه داد: بندر امیرآباد بی بدیل ترین فرصتی است که در جغرافیای این شهرستان تعریف شده و یکی از فرصت های بزرگ برای توسعه بندر امیرآباد است که فرصت های بزرگی در آن نهفته است.

حسینی پور گفت: بنابراین با نظر دولت سیزدهم نیازمند توسعه روابط تجاری و اقتصادی هستیم که بندرامیرآباد بهشهر یکی از این فرصت های کلیدی است.

وی گفت: چرا با وجود این ظرفیت عظیم، نرخ بیکاری در این شهرستان باید 18.5 درصد باشد؟ اگر این بندر به ظرفیت اولیه خود بازگردد و کریدور شمال به جنوب فعال شود، می توانیم به تمام دنیا برسیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه این شهرستان می تواند در سطح ملی ایفای نقش کند؛ وی تاکید کرد: قطعا در این شهرستان نیاز به آسیب شناسی داریم و از این رو مدیران ارشد این شهرستان باید مورد بررسی قرار گیرند. از همه صاحب نظران، پژوهشگران و نخبگان دعوت می کنم پای کار بیایند و اتاق فکر دستگاه های اجرایی شهرستان را فعال کنند.

این مقام ارشد دولتی در استان افزود: باید به همان روحیه جهادی و شهادت طلبی که در اوایل انقلاب داشتیم برگردیم.

حسینی پور گفت: متأسفانه برخی بازی های سیاسی برای اینکه مردم را از توجه به عود منحرف کنند ما را به این بازی ها واداشتند و اجازه ندادند کار اصلی در این سال ها انجام شود، نباید وارد این تاریخ شویم.

وی افزود: در صورت رونق این بندر می تواند در مواقع حساس از سایر بنادر کشور حمایت کند. شاید یکی از نقاطی که اگر جمهوری اسلامی ایران به تشدید روابط تجاری بین المللی توجه کند، این بندر می تواند از تحریم های دشمن جلوگیری کند.بنابراین از نظر امنیت ملی، توجه و تقویت این بندر مهم است.

استاندار مازندران در حال حاضر با یک اتفاق مهم روبرو هستیم و آن اینکه بالاخره با مقاومت مردم مظلوم ایران، دشمنان قدر به زودی تسلیم نظام جمهوری اسلامی ایران خواهند شد و در نتیجه تحریم ها اعمال و لغو خواهد شد. همه کشورهایی که تا دیروز با ما دشمنی داشتند، به بازار ایران و ذخایر معادن ایران نگاه می کنند. به همین دلیل باید با توجه به ظرفیت عظیم این بندر برای این روز برنامه ریزی کرد و از این پس به فکر آماده سازی زیرساخت ها باشیم.

این مقام مسئول بیان کرد: به دنبال این هستیم که علاوه بر منطقه ویژه اقتصادی، بندرامیرآباد و این منطقه نیز ظرفیت معرفی به عنوان منطقه آزاد را داشته باشد و بر این امر نظارت داریم و امیدواریم بتوانیم این موضوع را به سرانجام برسانیم. “

حسینی پور با بیان اینکه این شهرستان در حوزه کشاورزی یکی از حاصلخیزترین مناطقی است که ظرفیت های ایجاد شده در گذشته کافی نیست گفت: روستاهای زیادی در این شهرستان داریم که ظرفیت بسیار مطلوبی دارند که باید با برنامه های ویژه فعال شود. .

وی افزود: شهرک صنعتی شهید سلیمانی بهشهر منحصر به فردترین و بزرگترین شهر صنعتی مازندران است که چرا نباید از این ظرفیت برای رفع بیکاری این جوانان استفاده کرد. با توجه به اینکه یکی از سیاست های ما برای آینده بحث تحولات جدید و ظرفیت سازی در شهرهای صنعتی استان است.

استاندار مازندران گفت: این شهرستان باید به قطب صنعتی شمال کشور تبدیل شود و این ظرفیت را به طور کامل دارد.

یک مقام ارشد دولتی در استان گفت: یکی دیگر از موهبت های این شهرستان زیبایی های خدادادی آن است و سهم گردشگری این شهرستان اصلاً سهم قابل قبولی نیست. استاندار محترم باید موضوع گردشگری را به عنوان موضوعی که هم در حوزه روستایی و هم در حوزه شهری اهمیت دارد در اولویت قرار دهد.

حسینی پور میانکاله را یکی از نقاط برجسته این شهرستان دانست و گفت: وقتی صحبت از میانکاله می شود، همه دنیا در عرصه بین المللی محیط زیست آن را دنبال می کنند، بنابراین میانکاله باید خود یکی از محورهای گردشگری باشد. سهم گردشگری در Miancale امروز چقدر است؟ چرا از این ظرفیت عظیم استفاده نکنیم.

وی افزود: مشکل ما تحریم اقتصادی نیست، تحریم فکری است. اگر عقلمان را از تحریم بشکنیم، اگر جوانمان را در حکمرانی بکار ببریم، اگر از واگرایی به سمت همدلی و تقریب برویم رشد و توسعه پیدا می کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه دستگاه های مختلف بدانند که فرماندار فرماندار شهرستان است و همه موظف به تسویه حساب با او هستند. وی خاطرنشان کرد: نباید در شهرستان چند رأی داشته باشیم، فرماندار تکمیل کننده مسائل اجرایی شهرستان است.

به گزارش بالا، طی حکمی از سوی سید محمود حسینی پور فرماندار بهشهر، علی عسگر میرزایی به عنوان سرپرست فرمانداری بهشهر منصوب شد.

در این مراسم همچنین با اهدای لوح سپاس از زحمات هادی خنجری در مدت تصدی فرمانداری بهشهر تقدیر شد. که در

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید