لزوم افزایش سهم بندر امیرآباد در ترانزیت منطقه ای دریای خزر


ساعت: 14:29
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906164

جلیل اسلامی بر توسعه سرمایه‌گذاری‌های دریامحور، ارتقای ایمنی در حوزه فعالیت‌های دریایی و بندری و تلاش برای توسعه حمل‌ونقل چندوجهی و زنجیره تامین با تمرکز بر افزایش سهم بندر امیرآباد در ترانزیت منطقه‌ای دریای خزر تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، جلیل اسلامی عصر امروز در جلسه تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید بندر امیرآباد که با حضور معاون هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران و معاون هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران و در بندر امیرآباد برگزار شد. جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، بندر امیرآباد را با افزایش ترانزیت در سال جاری و ایجاد تبادل و تفاهم با کشورهای تجاری، بندری استراتژیک در زنجیره تامین و لجستیک کالا در کریدور بین المللی شمال – جنوب عنوان کردند. در کشورهای حاشیه دریای خزر این بندر می تواند نقش تعیین کننده ای در روابط منطقه داشته باشد.

عضو هیأت مدیره سازمان بنادر و دریانوردی به گزارش عملکرد مدیرکل سابق بندر امیرآباد در دوران تصدی این مسئولیت اشاره کرد و گفت: بندر امیرآباد در بسیاری از شاخص های عملیاتی و سرمایه گذاری موفقیت هایی کسب کرده است که باید در عین حال تداوم داشته باشد. روند حفظ شده است، با درایت، دانش و تجربه مدیریتی بالای مدیرعامل جدید بندر باید گام های موثرتری در این زمینه برداشته شود.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بر توسعه سرمایه‌گذاری‌های دریامحور، ارتقای ایمنی در حوزه فعالیت‌های دریایی و بندری و تلاش برای توسعه حمل‌ونقل چندوجهی و زنجیره تامین با تمرکز بر افزایش سهم تاکید کرد. در بندر امیرآباد در ترانزیت منطقه ای دریای خزر.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار مازندران با قدردانی از ساعدی پور مدیرکل سابق این بندر ابراز امیدواری کرد با حضور آقای انزان پور در راس مدیریت این بندر شاهد پیشرفت بیشتر این بندر باشیم. رشد و ارتقای بندر امیرآباد در منطقه.

حسن خیریان پور با بیان اینکه بندر امیرآباد قوی ترین و کلیدی ترین منطقه اقتصادی و تجاری استان مازندران در عرصه بین المللی است، بر توجه ویژه مدیران ارشد استان برای تکمیل پروژه های عمرانی و زیربنایی این بندر تاکید کرد.

مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد نیز در این مراسم مهمترین اهداف و برنامه های خود را ارتقای بندر امیرآباد، فعال سازی بیشتر مسئولیت ها و ظرفیت های اقتصادی برای ایجاد ارزش افزوده بالاتر، بهبود و توسعه ظرفیت های جدید عنوان کرد. وی گفت: با رفع موانع اجرا و برنامه ریزی مناسب تر به منظور افزایش جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی.

محمدتقی انزان‌پور از دیگر برنامه‌های خود را تلاش جدی برای مبارزه با فساد، ساده‌سازی فرآیندهای اداری برای صاحبان مشاغل و مشاغل مرتبط برای تسهیل تجارت با کمترین ریسک برشمرد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم حکم انتصاب محمدتقی انزان پور که از سوی علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی صادر شده بود توسط جلیل اسلامی و به همت محمدعلی اصل تقدیم شد. سعیدی پور در مدت تصدی مسئولیت خود در اداره کل بندر امیرآباد قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید