شهروندان کندر از نبود کلینیک روزانه شکایت دارند


ساعت: 15:20
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843972

نبود کلینیک 24 ساعته باعث گلایه مردم کندری شده است، زیرا آنها باید 15 کیلومتر را تا مرکز شهر طی کنند تا پس از ساعت کاری به بیمارستان مجهز برسند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; وجود زیرساخت های فنی و تخصصی در کنار توسعه فضاهای سلامت امری غیرقابل انکار است که با توجه به پیشرفت حوزه پزشکی و آنچه که نقش بهداشت و به ویژه درمان را در جامعه بیش از پیش برجسته کرده است، نیاز به افزایش امید به زندگی و کاهش آن ضروری است. مشکلات بهداشتی برای افزایش جمعیت.

شهر کندر به عنوان مرکز بخش شش گانه هلیل آباد در 15 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و اکثر مردم این شهرستان باغدار و کشاورز بوده و حدود 7000 نفر جمعیت دارند.

یکی از مشکلات اصلی ساکنان این شهر نبود مرکز روزانه در کندر است و مردم این شهر برای بهره مندی از خدمات درمانی مجبورند 15 تا 30 کیلومتر را تا شهرهای هلیل آباد یا کاشمر و بردسکن طی کنند. زمان غیر کاری

وجود پانسیون یکی از خواسته های اهالی کندر است چرا که داشتن خدمات کلینیک در ساعات مقرر اقدام حیاتی و اساسی نیست چرا که در برخی موارد بیماری در اواخر شب ظاهر می شود. قطعا اینطور نیست. .

نقش پیشگیری و نجات بیماران از کلینیک ها مهم است، اما سوال اصلی این است که اگر مراکز درمانی در شهر کندر وجود نداشت چه اتفاقی می افتاد؟ و یا چه کسانی به بهانه عدم رعایت قانون، کمبود نیروی انسانی و کمبود اعتبار، تنها چند ساعت در روز خدمات خود را وقف می کنند که مسئول حوادث جبران ناپذیری است که در نتیجه این کمبود پیش خواهد آمد؟


مردم کندر برای معالجه به کاشمر و هلیل آباد سفر می کنند

یکی از شهروندان کندر در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی گفت: درمانگاه کندر پزشک عمومی ندارد و با 10 یا 15 هزار نفر جمعیت در منطقه کندر و روستاهای اطراف در شیفت بعدازظهر جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه افرادی که نیاز به درمان پس از ساعت کاری دارند 15 یا 30 کیلومتر به هلیل آباد و کاشمر سفر کنند، خاطرنشان کرد: در کندر پزشک عمومی وجود ندارد و افرادی که در جاده کاشمر و هلیل آباد هستند تحت درمان هستند.


مرکز پزشکی کوندر بعد از ساعت کاری دیگر پزشک عمومی ندارد

یکی دیگر از شهروندان کوندری در این خصوص تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف مرکز درمانی کندر این است که بعد از ساعت کاری پزشک عمومی وجود ندارد و اگر این مرکز توسط خیرین ساخته شود حتی به صورت 24 ساعته هم در دسترس نیست.

وی همچنین اذعان داشت: شهرستان کندر از اورژانس دور است و هر زمان که نیاز به آمبولانس باشد قطعا 30 تا 40 دقیقه طول می کشد تا آمبولانس به شهرستان کندر برسد.


65c45450 e662 4e85 829d d699a05d60a4 خبر خاکستری


یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان کندر نبود درمانگاه در این شهرستان است

ناصری یکی از اعضای شورای شهر کندر در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی با بیان اینکه نبود پزشک عمومی و شبانه روزی تمام وقت بزرگترین مشکل در شهرستان کندر بود، گفت: درمانگاه شهرستان کندر ساعت 14 تعطیل و مردمی هستند. این شهر باید منتظر باز شدن درب درمانگاه از ساعت 7 صبح فردا باشد.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات کندر نبود درمانگاه در این شهر است، تصریح کرد: این مشکل زمانی مشکل ساز می شود که بدانیم جاده کندر و هلیل آباد وضعیت خوبی ندارد و مردم مجبور به طی مسافتی هستند. تزریق آمپول «چند ده کیلومتر به شهرهای همجوار سفر کنید.

عضو شورای شاروالی کندر تاکید کرد که خیرین شهر کندر چندین سال است که هزینه بسیاری از مراسم های خود را کاهش داده اند تا بخشی از آنها را به امور صحی اختصاص دهند، اما متاسفانه مشکلاتی مانند کلینیک ها دیگر خیرین را مجبور به رویگردانی کرده است. این بخش ..


جمعیت و فاصله از مرکز بیمارستان از اجزای کار شبانه روزی درمانگاه است

محمدحسن درخشان دوغایی مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت مرکز بهداشت خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار یار خراسانی گفت: مرکز درمانی کندر اخیرا از روستایی به شهری نوسازی شده و 7 هزار نفر جمعیت دارد.

وی با اشاره به اینکه عود در 12 کیلومتری شهر هلیل آباد قرار دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس ضوابط طرح های توسعه شبکه های بهداشت و درمان کشور، پانسیون ها بر اساس دو مولفه مهم جمعیتی و جمعیتی تقسیم بندی شده اند. فاصله تا مرکز پزشکی یا بیمارستان

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت مرکز بهداشت خراسان رضوی با تاکید بر اینکه طبق قانون باید بیش از 12 هزار نفر و بیش از 30 کیلومتر با مرکز درمانی یا بیمارستان فاصله داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه مرکز کندر 7 هزار نفر جمعیت دارد. مردم در حال حاضر در این مرکز درمانی 2 پزشک خانواده مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید