شورای نگهبان علت رد صلاحیت ۹۵ درصدی نامزدهای مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد.

طحان نظیف با بیان اینکه امروز آخرین مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات رهبری مجلس خبرگان رهبری است، گفت: 95 درصد از ثبت نام کنندگان مجلس خبرگان که صلاحیت آنها تایید نشده است با استناد به بند مربوطه رد صلاحیت شده اند. برای دستیابی به شرایط علمی

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به پایان مهلت اعتراض نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: امروز آخرین مهلت ثبت نام اعتراض نامزدهایی است که صلاحیت آنها برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید نشده است. «اکثر کسانی که صلاحیتشان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید نشد، شرایط علمی لازم را نداشتند.

وی افزود: نزدیک به 95 درصد از ثبت نام کنندگان مجلس خبرگانی که صلاحیت آنها تایید نشده است با استناد به بند مربوط به احراز شرایط علمی رد صلاحیت شدند.

طحان نظیف با اشاره به احتمال ارسال لیست جدید کاندیداهای احراز صلاحیت شده برای انتخابات شورای اسلامی به وزارت کشور گفت: بررسی های شورای نگهبان تا 28 بهمن ماه ادامه دارد و اسامی کاندیداهای واجد شرایط را به وزارت کشور ارسال کرده ایم. وزارت کشور تاکنون دو بار باز هم مواردی قبل از 19 فوریه وجود داشت، ما دوباره این کار را انجام خواهیم داد.”