شوک بزرگ برای رانندگان تاکسی اینترنتی/کاهش سهمیه بنزین اسنپ و تپسی در سال 1403

شوک بزرگ برای رانندگان تاکسی اینترنتی/کاهش سهمیه بنزین اسنپ و تپسی در سال 1403

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از تعلیق سهمیه سوخت خودروهای اینترنتی در سال 1403 خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران الزام قانون بودجه سال 1403 کشور مبنی بر مصرف 95 درصد کارت های شناسایی سوخت را برشمرد و گفت: این رقم تا پایان بهمن ماه 1402 به 67 درصد رسیده است.

علی اکبر عرب آمریکا در گفت‌وگوی رادیویی با بیان اینکه در قانون بودجه سال 1402 شرکت پخش فرآورده‌های نفتی موظف شد 90 درصد بنزین را از طریق کارت سوخت توزیع کند و این میزان در سال جاری به حداقل 95 درصد رسیده است، گفت: پایان بهمن ماه 1402، 67 درصد از کارت سوخت استفاده شد و با توجه به تعداد کافی خودروهای شخصی یارانه ای و رایگان برای عموم مردم، لازم است مردم استفاده از کارت سوخت شخصی را در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه به منظور ارائه خدمات مناسب به مسافران در ایام نوروز امسال تعداد کارت های صندلی رایگان از 2 به 4 برابر افزایش یافته و این حجم به دلیل پایان جدول به روال گذشته بازگشته است و این چنین نیست. باید تعداد کارت ها کاهش یابد، وی گفت: در حال حاضر تعدادی کارت رایگان در جایگاه ها با توجه به تعداد نازل های هر ایستگاه وجود دارد، بنابراین افرادی که از سهمیه آنها فراتر رفته یا پلاک های جدید دارند می توانند از آن انصراف دهند. برای کشیدن این کارت ها توجه به میانگین مصرف سوخت خودروها در کشور (30 تا 35 لیتر) 40 لیتر است.

عرب عامری درباره روند پیگیری وضعیت کارت سوخت مفقود شده گفت: مردم در صورت مفقود شدن کارت در جایگاه ها می توانند آخرین وضعیت کارت سوخت خود را از طریق سامانه ردیابی کارت مفقودی پیگیری کنند.

گزارش بی نظمی در عرضه بنزین سوپر

وی درباره موجودی سوپر بنزین در جایگاه ها توضیح داد: با توجه به مصرف بالای بنزین سوپر، لازم است از ظرفیت سوپر بنزین برای تولید بنزین بیشتر استفاده شود. کیفیت بنزین یورویی که در پایتخت ها توزیع می شود با بنزین سوپر مطابقت دارد و هموطنان نگران این موضوع نباشند. عرضه سوپر بنزین به خودروهای مدل بالا غیرقانونی است و شهروندان هرگونه تخلف در این خصوص را به سامانه 09627 اطلاع دهند.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره برخی گزارش ها مبنی بر کاهش سهمیه میزان سوخت دریافتی، افزود: در صورت عدم انجام صحیح سوخت گیری، ممکن است در زمان سوخت گیری، سهمیه افراد کمی کاهش یابد. لذا لازم است هموطنان به این امر توجه داشته باشند، پس از بازگرداندن نازل به محل خود، منتظر اعلام پیام حذف کارت از سوی سامانه باشند و سپس کارت خود را خارج کنند.

عرب آمریکایی ها درباره کاهش سهمیه سوخت خودروهای اینترنتی در سال 1403 اظهار داشتند: بر اساس مصوبات جدید اعلام شد که این سهمیه در سال جاری توزیع نمی شود که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مجری است نه تصمیم- سازنده.

اجرای طرح آزمایشی سهمیه بندی در خط کامیون داران از اردیبهشت ماه

وی درباره میزان سهمیه نفت و گاز رانندگان کامیون گفت: این سهمیه بر اساس نظرسنجی، تعداد بارنامه و مشخصات خودروها تخصیص می یابد و سهمیه به صورت غیر حضوری و اینترنتی شارژ می شود. به سرعت محاسبه و توزیع می شود.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همچنین از اجرای طرح آزمایشی اختصاص سهمیه رانندگان به صورت اینترنتی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و افزود: بر اساس این طرح پس از دریافت بارنامه، بسته به مسیر، نسبت به دریافت سهمیه راننده اقدام می شود. سهمیه مربوطه به رانندگان کامیون تعلق می گیرد که مشکل ساز است. همچنین کمبود سهمیه را برطرف خواهد کرد.
کیفیت پمپ بنزین ها در شهرها هم همینطور است

آمریکایی های عرب در مورد برخی شایعات در مورد تفاوت کیفیت بنزین در جایگاه های مختلف شهرها گفتند: کیفیت بنزین در جایگاه های شهرها یکسان است و این گونه شایعات در مورد تفاوت کیفیت بنزین در برخی جایگاه ها بی اساس است.

وی همچنین بر بازدیدهای دوره ای منظم از پمپ بنزین های سراسر کشور تاکید کرد: تمامی 57 هزار نازل کشور از نظر ماهی چک می شوند و علاوه بر آن سازمان استاندارد نیز چک های منظمی را انجام می دهد.

خودروهای فرسوده یکی از عوامل مصرف سوخت در کشور هستند

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اینکه یکی از دلایل مصرف سوخت در کشور ما خودروهای فرسوده است، تصریح کرد: در این راستا دولت باید شرایطی را فراهم کند تا مردم بتوانند خودرو را تعویض کنند.

آمریکایی های عرب تاکید کردند: افرادی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده اند به محلات مراجعه و با ارائه مدارک رمز جدید دریافت کنند. افرادی که هنوز کارت سوخت خودرو خود را دریافت نکرده اند با شماره تلفن 09627 تماس بگیرند در صورت سوختن کارت، هموطنان برای دریافت کارت سوخت المثنی به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: افرادی که کارت سوخت خود را دریافت نکرده اند می توانند آخرین وضعیت کارت سوخت خود را در سامانه اینترنتی پستی یا پلیس از طریق کد شناسایی خود پیگیری کنند.