شوک بزرگ ستاره خارجی برای پرسپولیس

شوک بزرگ ستاره خارجی برای پرسپولیس

شکایت جدید دیگر مهاجم خارجی سابق در بسته شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس به دلیل شکایت آنتونی استوکس، مهاجم سابق این باشگاه! صبر جری ریکاردو بنگستون بازیکن هندوراس پس از نزدیک به چهار سال برای دریافت مطالباتش به پایان رسید و او تصمیم گرفت دوباره شکایت کند. داستان تکراری بدهی های گذشته، به ارث رسیده از سرمربی جدید که هر بار این باشگاه محبوب را به چالش می کشد. اغراق نیست اگر بنویسیم مدت هاست که اعضای انضباطی فیفا و CAS نیز از تعهدات عجیب و قراردادی باشگاه های ایرانی به خصوص سرخابی ها در قبال خارجی ها خسته شده اند!

بنگستون محاسبات اشتباه مدیران را رد کرد

کل مطالبات بنگستون از پرسپولیس 70 هزار دلار بود اما با توصیه ارس نجفی، وکیل این بازیکن که زمانی وکیل باشگاه پرسپولیس بود، این بازیکن با 15 هزار دلار تخفیف موافقت کرد و با دریافت 55 هزار دلار شکایت خود از پرسپولیس را پس گرفت. مدیران پرسپولیس تنها 20 هزار دلار از این مبلغ را پرداخت کرده اند و هنوز از پرداخت 35 هزار دلار باقی مانده خبری نیست!

هزینه های تجدیدنظر به CAS پرداخت شد

در این بین وکیل ایرانی بنگستون از طریق حسینی مدیر روابط بین الملل پرسپولیس خواستار رسیدگی به خواسته های موکلش شد اما عدم توجه و پیگیری چند تن از مدیرانی که به پرسپولیس آمدند و رفتند، بنستون چاره ای جز شکایت مجدد نداشت. به تیم سابقش از آنجایی که قرار بود قرارداد مهاجم با گرشابسبی، فرماندار سابق پرسپولیس، مرجع حل اختلاف دادگاه CAS باشد، او هفته گذشته هزینه های این پرونده را به حساب CAS واریز کرد تا وکیل و مامور بنگستون اقدامات بعدی را انجام دهد.

وکیل بنگستون: ما آماده دریافت پیش پرداخت هستیم

آرش نجفی، وکیل بنگستون گفت: 35 هزار دلار از قرارداد با بنگستون باقی مانده است که به دلیل هزینه ها و تاخیر در پرداخت، این مبلغ تاکنون به بیش از 40 هزار دلار رسیده است. با این حال خوب نیست پرسپولیس با این مبلغ اندک به دردسر بیفتد. شرایط پرسپولیس را درک می کنم و حاضرم با این باشگاه قرارداد جدیدی امضا کنم تا حداکثر ظرف مدت سه ماه بتوانند بدهی موکلم را پرداخت کنند.»

نجفی با بیان اینکه بنگستون مدارک مربوط به هزینه شکایت پرسپولیس را به CAS برای او ارسال کرده است، افزود: ما بودیم. تا یک هفته منتظر توافق جدید خواهیم بود و اگر خبری از پرسپولیس نباشد بعداً در دادگاه CAS به این شکایت رسیدگی می کنیم.

محمدی: بدهی ها بر اساس اولویت ها پرداخت می شود

برای رصد بیشتر وضعیت بدهی اخیر باشگاه پرسپولیس و پنجره بسته این باشگاه با محمد محمدی معاون پرسپولیس تماس گرفتیم. محمدی با اشاره به مشکلات عدیده باشگاه در گذشته گفت: مشکلات باشگاه زیاد است اما تلاش می کنیم مشکلات را برطرف کنیم. ابتدا از پنجره بسته پرسپولیس و بدهی به استوکس بگویم. ما هزینه های جاری باشگاه را تامین می کنیم، اما به محض رسیدن به فصل نقل و انتقالات، بدهی استوکس را که بخشی از بدهی پرسپولیس است، پرداخت می کنیم.

پرسپولیس در خصوص سایر تعهدات باشگاه افزود: نمی خواهم به صورت موردی بدهی ها را بیان کنم اما در کل و طبق لیستی که به سازمان خصوصی سازی فرستادیم اولویت ما پرداخت است. اولین بدهی های فورس ماژور تا دو روز آینده ارز مبادله ای را خواهیم داشت و طی یکی دو هفته آینده طبق کارگروه اقتصادی ابتدا با پرونده های سخت برخورد می کنیم تا به بقیه برسیم.

منبع: دانشمندان

دیدگاهتان را بنویسید