شوک ستاره خارجی برای استقلال; استقلال در راه پرسپولیس؟

شوک ستاره خارجی برای استقلال;  استقلال در راه پرسپولیس؟

در روزی که باشگاه استقلال از پرداخت 40 درصد مطالبات بازیکنان خبر داد، خبر مهم دیگری جلب توجه کرد؛ خبری که به ماجرای اخطار داسیلوا به باشگاه استقلال اختصاص دارد که موج جدیدی از نگرانی ها را از ادامه حضور این مدافع برزیلی در باشگاه استقلال ایجاد کرده است. برونا کاستا راموس، وکیل برزیلی رافائل داسیلوا آرودا، مدافع برزیلی استقلال با ارسال نامه اخطاری به باشگاه، بر علاقه مندی این بازیکن برای حل مسالمت آمیز این موضوع تاکید کرد و به مدیران استقلال 10 روز فرصت داد.

مبلغ درخواستی این بازیکن 114 هزار و 682 دلار است که باشگاه استقلال باید تا زمان اعلام شده از سوی مدیربرنامه این مبلغ را به حساب داسیلوا واریز کند تا خطر جدایی این بازیکن و فسخ قرارداد یک طرفه خنثی شود. . این اخطار یا به اصطلاح “اخطاریه” شوک بزرگی را در آستانه دربی به باشگاه استقلال وارد کرد چرا که در روزهای اخیر صحبت از دریافت 70 میلیارد تومان کمک مالی از سوی برخی نهادها برای باشگاه استقلال شده بود و اگر این مبلغ همان مبلغی است که به گفته رسانه ها باشگاه استقلال نباید مشکلی بابت پرداخت بدهی داسیلوا داشته باشد.

البته باید دید چقدر به استراماهونی بدهکار است که با آن مبلغ ابتدا باید مطالبات سرمربی سابق استقلال پرداخت شود.

در عین حال مدیران استقلال در روزهای اخیر اقداماتی را برای پرداخت بدهی بازیکنان انجام داده اند و در صورت تایید این خبر بعید است مبلغ قابل توجهی از این 70 میلیارد تومان برای پرداخت بدهی داسیلوا باقی بماند و احتمالا باشگاه استقلال باید به دنبال منابع مالی جدید برای پرداخت باشید، بدهی به داسیلوا برای حفظ این بازیکن از چنگ آبی ها.

البته داسیلوا در دربی برای استقلال بازی می کند اما بعد از آن مشخص نیست که مدافع برزیلی در ترکیب استقلال خواهد بود یا خیر؟! بحران پرداخت بدهی داسیلوا زمانی آشکارتر شد که مدیر برنامه او متوجه شد که اجاره 6 ماهه مدافع برزیلی دلیل صدور اطلاعیه اخراج سیلوا بوده است.

در واقع باشگاه استقلال باید اجاره این بازیکن را علاوه بر پرداخت بدهی این مدافع که توسط مدیر برنامه های وی برجسته شده است، به صورت دلاری پرداخت کند. لازم به ذکر است که در تاریخ 1 دسامبر اخطاریه ای مبنی بر پرداخت 172682 دلار برای این بازیکن به باشگاه ارسال شد و باشگاه 55000 دلار از این مبلغ را در 11 دسامبر پرداخت کرد و 114682 دلار باقی ماند.

رافائل وکیل برزیلی ایمیلی را در اختیار مدیران باشگاه قرار داده است تا پس از واریز مبلغ فوق به صورت کامل و یکجا، یک نسخه از سند حواله بانکی را به این آدرس ایمیل کرده و یا در صورت داشتن نظر یا سوال با وی در تماس باشند. به این ترتیب همچنین تاکید می شود در پایان این مدت در صورت بی توجهی به اخطار دوم چاره ای جز فسخ قرارداد نخواهند داشت و طبق قوانین فیفا عمل می کنند.

بدون شک اگر مدیران باشگاه استقلال بر ادامه حضور داسیلوا اصرار دارند و احساس می کنند این مدافع برزیلی به دردشان می خورد، باید هر چه زودتر اقدام کنند.

البته مدیر برنامه داسیلوا ایرانی است و با توجه به اینکه ایمیلی به باشگاه ارائه کرده است، بنابراین در صورت وجود هرگونه سوال، به نظر می رسد انعطاف لازم را داشته باشد، بنابراین اگر باشگاه استقلال قصد دارد این مبلغ را با چند روز تاخیر به حساب خود واریز کند. مذاکرات در این راستا انجام شود.

با این حال، اگر مدیران سابق استقلال در پرداخت مطالبات داسیلوا منظم عمل می کردند، هرگز به جایی نمی رسیدیم که مدافع برزیلی در آستانه دربی استقلال را تهدید به جدایی کند و به صورت غیرمستقیم به سران باشگاهش اعلام کند که اگر پول نبود. پرداخت، دربی آخرین بازی او برای استقلال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید