شکایت یکی از نمایندگان مجلس از معاون سیاسی استاندار قزوین

به گزارش خبرگزاری موج قزوین

حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین در جمع دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی دارید؟ وی بیان کرد: جلسات متعددی برای جلوگیری از تخلفات احتمالی با حضور مسئولان زندان برگزار کرده ایم و با توجه به تغییرات اعمال شده در قانون انتخابات موظفیم خارج از دستور و در بندهای ویژه با تخلفات این حوزه برخورد کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین افزود: مرکز حقوق عمومی در دادسرا و با استفاده از ظرفیت مردمی تشکیل شد. این کار انجام می شود. البته حق نداریم در فضای مجازی یا واقعی برای مطالبه گری با آبروی مردم بازی کنیم

وی با بیان اینکه سرقت یکی از مواردی است که بیشترین آمار را در کشور به خود اختصاص داده است، گفت: به منظور کاهش آمار سرقت در استان قزوین برای اولین بار 12 کارگاه ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان ایجاد کرده ایم. معتادان علاوه بر کمپ های ترک اعتیاد که آثار مثبت خود را در آینده نشان خواهد داد.

رجبی با اشاره به اقدامات دادستانی در مبارزه با فساد گفت: در راستای مبارزه با فساد و جلوگیری از تضییع حقوق عامه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 12 میلیارد تومان به حساب خزانه برگشت داده شده است. با متخلفان نیز برخورد شدیدی صورت گرفت. در عین حال برخی از پرونده ها در حال رسیدگی است و به محض دریافت نتایج به اطلاع عموم خواهد رسید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر هزینه های کاندیداهای انتخابات گفت: هیچ نامزدی حق دریافت وجه از شرکت های خصوصی و همچنین حق پرداخت وجه به مساجد را ندارد. و گروه های مذهبی برای تبلیغات با این افراد کار خواهند کرد.

وی در خصوص اظهارات معاون سیاسی استاندار مبنی بر دخالت نمایندگان در انتصابات گفت: در این خصوص با شکایت شکات پرونده قضایی تشکیل شده و لازم است اظهارنظر مسئولان بر اساس قانون باشد.

رجبی در خصوص اقدامات دادستان سایبری گفت: بیش از سه هزار محتوای مجرمانه سایبری به دستور معاون دادستان و پلیس فتا بدون اقدام قانونی حذف شده است.

وی در خصوص عدم اجرای تصمیم نهایی سرپرست سابق استانداری قزوین در مهلت قانونی، گفت: در جلسات مختلف به ایشان اعلام کرده ایم که رسیدگی را از سر بگیرد و حتی با طرفین جلسه و دادستان برای اصلاح ذات البین و رفع مشکل تا با رضایت شقات این مشکل حل شود، اما متأسفانه مدعی حاضر به تسلیم نشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین در پاسخ به این سوال که سرنوشت سرمایه گذاران شرکت رضایت بخش طراوت نوین چه می شود، گفت: این مجموعه از سال 1392 تا 1398 با جذب بیش از 34 هزار سرمایه گذار در تاکستان فعالیت خود را آغاز کرد. . و در سال 2018 پرونده ای 8000 صفحه ای علیه مالک این شرکت در دادگاه تاکستان تشکیل شد که رسیدگی به آن قطعا زمان بر است.

وی افزود: بارها به مردم و موسسات تذکر دادیم که در این شرکت سرمایه گذاری نکنند اما با وجود همه هشدارهای دستگاه قضایی افراد بیشتری در این شرکت ها ثبت نام کردند حتی برخی مدیران در این زمینه سرمایه گذاری کردند.

رجبی تصریح کرد: مدیر شرکت علی رغم قول هایی که داده به تعهدات خود عمل نکرد. از این رو اموال شرکت شامل 88 خودرو و یک دستگاه آمبولانس میلیاردی و سایر اموال شناسایی و توقیف شد و کارخانه کنسانتره در محور تولید برای درآمدزایی قرار گرفت تا بخشی از مطالبات مردم با این املاک پرداخت شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین گفت: در حال بررسی مالکیت این شرکت هستیم و اطلاعات مالی 660 نفر را از سازمان پولشویی مرکز دریافت کرده ایم که نشان می دهد عده ای میلیاردها تومان از این شرکت درآمد داشته اند و اطلاعات مالی 660 نفر را از این شرکت دریافت کرده ایم. این مبالغ باید به افرادی داده شود که در این شرکت اموال از دست رفته خود را پس داده است.

وی به سرمایه گذاران توصیه کرد که به قوه قضاییه اجازه دهند تا دارایی ها و بدهی های شرکت را به طور دقیق شناسایی کند.


آیا این خبر مفید بود؟