بی اعتمادی استاندار به جوانان در پست های کلیدی/ نمایندگان رسانه ها معاون پنجم استاندار شد

ساعت: 15:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792135

نشست خبری استانداری بوشهر با حضور خبرنگاران رسانه های استان بوشهر به عنوان گزارشی از پیشرفت 100 روزه دولت در استان بوشهر برگزار شد که با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر. نشست خبری تشریح اقدامات 100 روزه دولت سیزدهم در استان بوشهر صبح امروز در استان بوشهر برگزار شد.

این دیدار حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید و حاشیه هایی نیز به همراه داشت.

استاندار بوشهر در ابتدای سخنان خود راسنه را به عنوان معاون پنجم خود خطاب کرد و گفت: شما را معاون پنجم خود منصوب می کنم.

batch IMG 0407 خبر خاکستری

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر؛ وی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در 100 روز گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که مهمترین آن مشکل تاج است، گفت: این در حالی است که در شهریور ماه شرایط بسیار بدی برای تاج ها داشتیم. و اکنون نتیجه این است که بسیاری از مشاغل، مانند گردشگری، دوباره رونق می گیرند

محمدی زاده افزود: یکی دیگر از اقدامات دولت جلوگیری از خلق پول بود که تا روزهای پایانی دولت قبل ادامه داشت و دولت جدید با دریافت مالیات هایی که مردم از پرداخت آن طفره می رفتند، جلوی آن را گرفت.

وی گفت: یکی از آسیب های جدی در بوشهر تفرقه و تفرقه است که به توسعه استان و مردم استان آسیب جدی وارد کرده است. در حال حاضر رهبری استان دلسوز هستند و تلاش می کنیم این همدلی را تا آخر حفظ کنیم.»

بوشهر در آستانه یک پرش بزرگ

محمدی زاده گفت: ظرفیت استان بوشهر در بحث اقتصادی بسیار زیاد است. یکی از مهمترین ظرفیت های استان بوشهر وجود 24 واحد پتروشیمی در عسلویه است. همچنین 18 پروژه دیگر نیز در دست ساخت است که در آینده به بهره برداری می رسد.

batch IMG 0384 خبر خاکستری

استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر بزرگترین صادرکننده نفت ایران و همچنین دارای بیشترین ذخایر نفتی در استان است که با وجود مخازن ذخیره نفت در گوره 20 میلیون بشکه درب ذخیره شده در خاک با ظرفیت 10 میلیون در حال ساخت است. در بندر امام حسین و سایر نقاط استان در مجموع 60 میلیون بشکه میعانات نفتی در استان بوشهر وجود دارد که با راه اندازی پالایشگاه ها آماده بهره برداری و تحویل مواد غذایی است.

وی گفت: در گذشته صنایع آبی که باید در دریا ساخته می شد که در مناطق کویری با لابی گری نمایندگان این استان ها احداث می شد اما دیگر نمی توان در استان های کویری صنایع آب ایجاد کرد و این هدایت این صنایع به استان هایی که دارای منابع آبی هستند باید مورد هدف قرار گیرند.

محمدی زاده گفت: بسیاری از صنعت گرانی که مواد اولیه پتروشیمی خود را به دلیل گرانی حمل و نقل به استان بوشهر می رسانند از ما درخواست راه اندازی کارخانه جدید در استان بوشهر دارند.

batch IMG 0285 خبر خاکستری

استاندار بوشهر گفت: سفرهای استان بوشهر برای سرمایه گذاری در استان افزایش چشمگیری داشته و تاکنون با چند مشاور خارجی از جمله چین، بنگلادش و افغانستان دیدار و مذاکره داشته ایم.

وی تاکید کرد: استان بوشهر با ظرفیت بالای خود از جمله 700 کیلومتر نوار ساحلی در آستانه هجوم سرمایه گذاران خارجی قرار دارد.

علت تاخیر در انتصاب استانداران استان بوشهر

استاندار بوشهر گفت: با توجه به انتصابات استان بوشهر سعی کرده ایم به سرعت نیروهای جدید را معرفی کنیم تا کارها روی قطار بیفتد و جلو برود اما پیش از این در دولت های گذشته این روند زمان بیشتری می برد.

batch IMG 0273 خبر خاکستری

(این اظهارات استاندار بوشهر در حالی است که دو استاندار استان بوشهر همچنان در دولت قبل هستند و البته مردم از دولت انقلابی انتظار اقدام انقلابی و تسریع در انتصابات دارند).

محمدی زاده خاطرنشان کرد: هشت استاندار و معاون استان مشخص شده اند و از استانداران خواسته ایم ظرف چهار هفته نیروهای خود را انتخاب کنند.

عدم اعتماد استاندار به جوانان در پست های کلیدی

استاندار بوشهر گفت: باید از نیروهای مجرب در سطوح مدیریتی استفاده می کردیم اما از جوانان در رده های پایین تر استفاده می کنیم.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام شده، انتقال حساب شرکت های نفت و گاز استان بوشهر است، آیا این درخواست موافقت شده است؟

محمدی زاده افزود: طرحی برای فعال سازی واحدهای غیرفعال در نظر گرفته شده و حدود 20 شرکت به چرخه تولید بازگشته اند و برای رفع مشکل با سایر واحدها همچنان تلاش خواهیم کرد.

71e2d204 ed00 446b 813e b141880f9c0d خبر خاکستری

هرکسی که شرایط را داشته باشد خانه دار می شود

استاندار بوشهر در خصوص راه اندازی طرح رونق تولید مسکن در استان بوشهر گفت: این طرح در استان بوشهر آغاز شده و هفته گذشته طرح عملیاتی ساخت 2 هزار و 580 واحد مسکونی را آغاز کرد که هر دو هفته یکبار ادامه خواهد داشت.

وی گفت: با نامه ای که به وزیر مسکن ارسال شده و در آن هیچ محدودیتی برای ساخت و ساز مسکن در استان بوشهر نداریم، لذا از تمامی متقاضیان واجد شرایط دعوت می کنیم در طرح جهش تولید مسکن ثبت نام کنند.

محمدی زاده افزود: این ثبت نام ها تا 30 آذرماه ادامه دارد و پس از اصلاح اجرا می شود.

f529ff0c 9c22 4bea 8d0d 9b4325b08096 خبر خاکستری

استاندار بوشهر در خصوص سدهای استان بوشهر گفت: در استان بوشهر چند صد در حال ساخت است، مانند سد دالکی آهن در دشت باگون که پیشرفت هایی داشته ام و با تکمیل آنها بخش زیادی از استان بوشهر حل می شود. مشکلات آب.”

وی افزود: برای استان بوشهر از سد چمشیر 514 میلیون مترمکعب سهمیه آب داشتیم که این سهمیه حذف شد و در آن زمان هیچ صحبتی نمی شود اما اکنون در حال رایزنی هستیم تا آن سهم را به استان بوشهر برگردانیم.

محمدی زاده گفت: در نامه ای که به رئیس جمهور داشتیم از وی خواستیم که اجازه دهد این اموال به جای تخریب بخشی از اموال مانند کیف و KHE با قیمت کمتری بین نیازمندان توزیع شود و این درخواست شد. تایید شده.”

به معاون پنجم فرصت صحبت داده نشد

نشست خبری استانداری که چند پرواز هم داشت، پس از دو ساعت و نیم پایان یافت و بسیاری از خبرنگاران نتوانستند سوال بپرسند.

این سوال خبرنگاران را از مدیریت زمان جلسه گلایه کرد و یکی از خبرنگاران رو به استاندار کرد و گفت: آقای استاندار حکم معاون پنجم را که حق حرف زدن ندارد را لغو کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید