معاون استاندار سمنان: تبلیغ کم زاد و ولد ممنوع / با افراد و رسانه های خاطی کار خواهد کرد.

معاون استاندار سمنان: تبلیغ کم زاد و ولد ممنوع / با افراد و رسانه های خاطی کار خواهد کرد.

متاسفانه استان سمنان آمار خوبی در زمینه ازدواج، طلاق و زاد و ولد ندارد و در استانی که در حوزه فرهنگی حرف های زیادی برای گفتن دارد، جا دارد شاهد بهبود این شاخص ها باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: ترویج کم زاد و ولد و ترویج آن بر اساس قانون ممنوع است و با افراد و رسانه هایی که در این زمینه اقدام به ضدتبلیغ کنند، برخورد می شود.

به گزارش فارس، احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: ترویج کم زاد و ولد و ترویج آن قانوناً و آن دسته از افراد و رسانه هایی که اقدام به ضدتبلیغ می کنند ممنوع است. در این زمینه برخورد خواهد شد.»

احمد ریواده معاون سیاست گذاری، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه حمایت از جمعیت و خانواده در سالن اجتماعات کوثر استان سمنان گفت: یکی از سیاست های اصلی برای پیشرفت استان سمنان توجه به جمعیت است و لازم است این سیاست روح حاکم بر فضای اداری در استان قرار گیرد.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این جلسات بررسی و جمع بندی مسائل در کمیته های شهرستانی حاضر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان ادامه داد: مصوبات ستاد ملی جمعیت و خانواده الزامی است و نهادها باید به عنوان تکلیف قانونی آن را ابلاغ کنند.

ریواده تصریح کرد: ترویج کم زاد و ولد و ترویج آن بر اساس قانون ممنوع است و با افراد و رسانه هایی که در این زمینه اقدام به ضدتبلیغ کنند برخورد می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت نرخ باروری در استان سمنان، باید هر هشت شهرستان استان در زمینه استفاده از ظرفیت نرخ باروری مشمول مشوق های قانون جوانان شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: برای رسیدن به اهداف جمعیتی مورد نظر نیازمند همدلی و همکاری همه دستگاه ها هستیم و باید از ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستا برای ارتقای زاد و ولد استفاده کرد.

ریواده تصریح کرد: نظارت جدی در فضای اداری برای جلوگیری از ضد تبلیغات زایمان و جمع آوری ابزار و وسایل مربوط به گذشته انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز پیشتر گفته بود: تبعات منفی کم جمعیتی بسیار زیاد است و باید قبل از این که دچار این عواقب شویم، برنامه ریزی کنیم. مشوق ها و کمک های ارائه شده توسط نهادهای مختلف مفید است. اما کافی نیست و لازم است همه مراقب رفع موانع باشند.

مرتضی مطیعی گفت: متاسفانه استان سمنان آمار خوبی در زمینه ازدواج، طلاق و زایمان ندارد و جا دارد در استانی که در حوزه فرهنگی حرفی برای گفتن دارد شاهد بهبود این شاخص ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید