رسانه ها عامل فرهنگی کاهش زاد و ولد در کشور هستند


ساعت: 17:46
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884640

زهرا موسوی گفت: سهم رسانه ها، تلویزیون و شبکه های اجتماعی در فرهنگ سازی کاهش زاد و ولد در کشور بسیار مشهود است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا موسوی پژوهشگر جمعیت در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: رسانه ها و تلویزیون نقش بی بدیلی در فرهنگ سازی کاهش زاد و ولد در کشور داشته اند.

وی ادامه داد: رسانه ها به ویژه شبکه های اجتماعی خارجی با تبلیغات بد در تلاش هستند کشور را خالی از سکنه کنند.

موسوی افزود: نگهداری از حیواناتی مانند سگ و گربه در خانه در فرهنگ ما جایی ندارد اما رسانه ها این فرهنگ را به مردم تزریق کرده اند.

این محقق بیان می کند: یک حیوان هرگز نمی تواند در تنهایی و روزهای سخت زندگی همنشین باشد، بنابراین به جای نگهداری از سگ در خانه باید به سمت ایجاد فرزند سوق داد.

وی گفت: اگر زن و شوهری نمی توانند باردار شوند به دلیل تنهایی باید حضانت فرزند را بر عهده بگیرند، امروز تبصره ای در قانون وجود دارد که زنان مجرد نیز می توانند حضانت فرزند را بر عهده بگیرند.

موسوی ادامه داد: البته امروزه چیزی به نام ناباروری در کشور وجود ندارد و با پیشرفت تکنولوژی 90 درصد زوج ها می توانند باردار شوند، اما اگر شرایط باروری 10 درصد رعایت نشد، برای داشتن شک نداشته باشند. یک کودک.

وی بیان کرد: فرزندان در آینده عصای والدین خود خواهند بود زیرا فرصت یک بار زندگی را دارند و فرصت آزمون و خطا وجود ندارد.

این محقق در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدی به صندوق های بازنشستگی در آینده نیست، پس از همین امروز برای آینده خود و پیری خود برنامه ریزی کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید