صدای حماسه سرای کهگیلویه و بویراحمدی خفه شد


ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818186

آوازخوان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز پس از گذراندن دوران بیماری دارفانی را وداع گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، شامگاه یکشنبه 7 فروردین 1401 استاد محمد بزرگیان هنرمند مشهور و محبوب استان کهگیلویه و بویراحمد که به دلیل سقوط از ارتفاع در بیمارستان بستری شد. فوت کرد.

صدای زیبا و ماندگار استاد بزرگ با محوریت حماسه خوانی و بازخوانی تاریخ حماسه استاد بزرگ و تجلیل از مقام شامخ شخصیت های استان و زاگرس و محبوبیت از شاخصه های آن است. از حافظه عالی

زنده یاد بزرگان می گوید؛ او در کودکی به عموی مرحومش شیخ علی مراد التماس می کرد که شعری را برای او بخواند تا او نیز شاهنامه خوانی را بیاموزد و به سبک خواندن عمویش بسیار توجه کند تا بتواند راهش را ادامه دهد. حالا بعد از گذشت 74 سال، دیگران به او می گویند استاد، اما او نه بیمه دارد و نه حقوق.

من هنوز به عروسی های منطقه خود دعوت می شوم، آواز می خوانم، اما تا به حال کسی سبک آواز خواندن من را نشناخته و یاد نگرفته است. «بعد از من کسی نیست که این سبک را ادامه دهد.

محمد جان بزرگیان اصل که در سال 1342 در روستای شیخ حسین از توابع شهرستان چرام در استان کوگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد، افزود: با آواز او آشنا شدم.

وی سبک های بومی «یاریار»، «دی بلال» و «جنگ نامه» را تنها مربوط به مرحوم شیخ علیمراد دانست و گفت: هر یک از این سبک ها به شیوه ای خاص خوانده می شوند و روند مطالعه موسیقی محلی در زاگرس از صمیم قلب است. به دل. .» بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید