تجلیل از صدای کهگیلویه و بویراحمد در کشور/کسب رتبه اول معاونت صدای استان در بین مراکز استان ها


ساعت: 12:58
تاریخ انتشار: 1401/04/19
کد خبر: 1882104

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان از تکریم صدای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در ارزیابی عملکرد صداوسیماهای استان در سال 1400 خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح ، امیر رئوف با بیان اینکه رتبه بندی صدای مراکز بر اساس آیین نامه صداگذاری استان ها در 14 شاخص اصلی و همچنین جهت وسعت مخاطبان مورد ارزیابی قرار گرفت، گفت: این منطقه با امتیاز 94.07 رتبه اول کشور را دارد.



وی با بیان اینکه رتبه صدای استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 97 به رتبه سیزدهم، در سال 1377 به رتبه یازدهم و در سال 99 به رتبه پنجم ارتقا یافت، گفت: رادیو دنا در سال 1400 موفق به کسب رتبه اول صدای مراکز استان ها شد.



مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بر اساس آخرین نظرسنجی مرکز پژوهش های این سازمان، رادیو دانا با 35.7 درصد و میزان رضایت 96.5 درصد یکی از پرمخاطب ترین شبکه های رادیویی کشور محسوب می شود. در زمینه صدا، برنامه ریزی، تغییر در فرم، ساختار و محتوای برنامه امکان پذیر بود.



وی با بیان اینکه شکل و ساختار رادیو دنا دستخوش تغییر رویکرد اساسی شده است، ادامه داد: با بازنگری صورت گرفته در کنداکتور رادیو دنا، تمامی مخاطبان را در رده های سنی مختلف تحت پوشش قرار می دهد، بنابراین برخی از برنامه هایی که مخاطبان انتظار داشتند. افزایش یافت و در برنامه پخش رادیویی که یکی از مهمترین برنامه های رادیو دنا در دهه 1400 بود قرار گرفت.



رئوف ساخت مستند رادیویی سه قسمتی «جمور» با موضوع انتخابات ریاست جمهوری، برنامه «شما بپرسید» با موضوع کرونا و کسب بالاترین رتبه گزارشگر برتر مراکز در برنامه «آیش» را از دیگر موارد دانست. از صدای کهگیلویه و بویار احمد در سال 1400 خبر داد و گفت: تعدادی مستند مسابقه ای، میزگرد و برنامه های سندیکایی با ساختاری جدید بر روی سیما قرار گرفته و به زودی از شبکه دنا پخش می شود.



وی با بیان اینکه در حوزه تولیدات سعی شده است تغییراتی در قالب برنامه ها متناسب با نیاز و سلیقه مخاطبان و در قالب های مرتبط با آداب و رسوم و فرهنگ مردم ایجاد شود.: برای اولین بار است. در صدای ولایت این اتفاق افتاد و برنامه های ترکیبی با حضور مردم برگزار شد.



مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان افزود: اگر مدیران دستگاه ها اهمیت این امر را احساس کنند، آمادگی خود را برای تولید بیشتر مستندهای رادیویی با توجه به سفارشات ارائه شده از سوی حوزه های مختلف اعلام می کنیم، بنابراین معتقدیم کهگیلویه و بویراحمد استان مهد مستند در کشور است.



لازم به ذکر است ارزیابی شبکه های استانی بر اساس 14 شاخص میانگین نتیجه ارزیابی برنامه در ستاد، کمیت و کیفیت برگزاری جلسات ارزیابی مرکز و رعایت مقررات، تعداد برنامه های موفق ارزیابی شده در ستاد، تعداد برنامه سازان موفق در ارزیابی ستاد ارزیابی برنامه های مراکز بر اساس اساسنامه پنج ساله، ویژگی ها و کیفیت چیدمان کنداکتور پخش شبکه و تعامل با واحد طرح و برنامه، مطابقت برنامه ریزی سالانه با عملکرد شبکه در منطقه (کلاس، اهداف، موضوعات و مخاطبان)، کمیت و کیفیت اجرای جلسات برنامه ریزی و برنامه مراکز و رعایت مقررات، تولید سفارشی و پیشنهادی، شرکت در جشنواره و میزبانی جشنواره، اجرای مشترک با شبکه های ملی و استانی، الحاق فضای مجازی برنامه های برند، رادیو نما و شاخص مدیریت مخاطب.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید