برای معاونت عمرانی دستگاه های خدمات رسان در کهگیلویه و بویراحمد آماده باشید


ساعت: 15:17
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907620

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کوگیلویه و بویراحمد از آماده سازی تمامی دستگاه ها با شروع فصل بارندگی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، کیامرت حاجی زاده در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران بر لزوم حضور روسای دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: مدیرانی که در جلسه حاضر نمی شوند باید دلیل غیبت خود را توضیح دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود بر لزوم ارائه دو طرح در حوزه مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: طرح جامع آموزش مدیریت بحران و طرح جامع تاب آوری برای شرایط بحرانی ضروری و ضروری است. اما در یکسال اخیر این طرح که در زمره پیش بینی، پیشگیری، مقابله و بازیابی است با همکاری پدافند غیر عامل و نظارت نیروی زمینی آماده اجرا و عملیاتی شدن در اسرع وقت نیست. سازمان حاکم

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه 14 کارگروه تخصصی در زمره مدیریت بحران قرار دارند، گفت: پیش بینی می شود جلسات این کارگروه ها برگزار شود، اما متأسفانه مدیران قبلی نسبت به این کارگروه ها بی تفاوت بودند. رهبران جدید هنوز این گروه های کاری را بررسی نکرده اند.

حاجی زاده با بیان اینکه شهرداری ها در قبال بحران های شهر مسئولیت دارند، بر برگزاری جلسات مدیریت بحران ماهانه تاکید کرد و یادآور شد: متاسفانه فرهنگ حاکمیتی در استان با مقوله پیشگیری سازگار نیست و باید اصلاح شود.

3e2133dd 7057 4c2e a3d9 0b5010c28b26 خبر خاکستری

وی ادامه داد: در سیل موسمی اگر دستگاه ها کار نمی کردند خسارات زیادی متحمل می شدیم زیرا کانال هایی بود که در 40 سال حتی یک بار هم پاکسازی نشده بود بنابراین مقوله پیش بینی و پیشگیری در این امر در اولویت است. توجه.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرا رسیدن فصل بارندگی و لزوم آمادگی همه دستگاه ها برای ارائه خدمات بهتر به مردم، گفت: شورای بحران شهرستان ها باید به این مهم برسد. تشکیل شد و با توجه به ورود اولین سامانه بارشی از عصر فردا به استان، پلیس راه با توجه به لغزنده راه ها نکات ایمنی را هشدار و رسانه ها و صداوسیمای مرکز استان به مردم اطلاع رسانی کنند.

وی با بیان اینکه باید مشکلات ماشین آلات در حوزه ماشینی حل شود، گفت: 5 درصد از اعتبارات ارزش افزوده باید به حوزه مدیریت بحران اختصاص یابد که گاهی به 40 درصد می رسد و اعتبارات اختصاص یافته به ماشین آلات بی سابقه است. .

وی در پاسخ به گلایه شهرداران مبنی بر فرسودگی ماشین آلات گفت: در دو هفته گذشته 15 میلیارد تومان از بند الف ماده 32 به شهرداری ها تزریق شد که از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 80 میلیارد از محل ارزش افزوده و آلودگی نفتی در اختیار شهرداری ها قرار گرفت، بنابراین شهرداری ها باید با توجه به اختصاص 100 میلیارد تومان از ابتدای سال جاری، مشکلات مربوط به ماشین آلات را حل کنند.

حاجی زاده بر لایه بندی کانال های آب های سطحی و کشاورزی تاکید کرد و افزود: از محل اعتبارات استانی رقم خوبی برای لایه بندی کانال های تخصیصی است که به زودی توزیع می شود ضمن اینکه طبق قانون شهرداری به سمت درآمد پایدار حرکت می کنیم.

2e1ddc49 e0e1 4dd7 8830 c1ae0456217a خبر خاکستری

وی در پایان گفت: 200 میلیارد تومان از محل اعتبارات اضافی برای سفر رئیس جمهور برای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری و 160 میلیارد تومان نیز به عنوان اعتبار ویژه در حوزه امور عشایری در نظر گرفته شده است.

رضا کاکاوند در ادامه به خشکسالی در سال زراعی گذشته اشاره کرد و به وضعیت بارندگی در سال جاری اشاره کرد و گفت: در فاصله آبان تا نیمه اول آذرماه میزان بارندگی کمتر از نرمال بوده و میانگین بارندگی پاییز کمتر از نرمال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از 24 آذرماه تا بهمن ماه بارش ها در حد نرمال پیش بینی می شود و حتی در برخی مناطق بیش از حد نرمال بارندگی خواهیم داشت.

وی از ورود اولین سامانه بارشی به استان از عصر فردا خبر داد و گفت: این سامانه تمامی مناطق استان به ویژه مناطق غرب و شمال غرب را تحت تاثیر قرار می دهد و بین 5 تا 40 میلی متر بارش برای این سامانه پیش بینی می شود.

همچنین مدیرکل محیط زیست استان از کاهش 50 درصدی آتش سوزی در مناطق حفاظت شده خبر داد و گفت: دو دستگاه سنجش آلودگی هوا در استان با مشکل مواجه شده و پنج سال است که غیرفعال بوده اما با پیگیری و تخصیص اعتبار، مشکل دستگاه های سنجش آلودگی حل شد در گچساران و یاسوج رفع و وارد مدار شدند.

در ادامه سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به آغاز فصل بارندگی گفت: اکیپ های پلیس از اول آذر تا اسفندماه به همراه 128 اکیپ در 8 محور برفی مستقر می شوند.

میرفردی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی در پایان این نشست از اجرای 43 هزار مترمکعب پروژه آبخیزداری در سطح 213 هکتار از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: با اجرای طرح این پروژه ها، بسیاری از باران های موسمی، که می توانست صدمات زیادی به روستاها وارد کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید