صدور آرای کمیته انضباطی فدراسیون والیبال به درخواست 65 نفر از 5 باشگاه


ساعت: 15:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890673

رای کمیته انضباطی فدراسیون والیبال به مطالبات 65 بازیکن و کادر فنی پنج باشگاه لیگ برتری و دسته اولی صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت فدراسیون والیبال، بر اساس اطلاعیه قبلی فدراسیون والیبال، کادر فنی و بازیکنان تیم ها تا 10 تیرماه فرصت داشتند از باشگاه ها شکایت کنند تا قبل از شروع مسابقات به شکایت آنها رسیدگی شود.

کمیته انضباطی فدراسیون والیبال روز دوشنبه 12 و 10 مردادماه برای رسیدگی به ادعای 65 بازیکن و اعضای کادر فنی پنج باشگاه تشکیل جلسه داد و آرای آن جلسات امروز (سه شنبه 5 مرداد) منتشر شد. متن آرای صادره برای مطالبات بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم های سایپا، فولاد سپاهان سپاهان، مس رفسنجان، شهرداری گنبد و شهرداری ورامین به شرح زیر است:


سایپا تهران

آقایان آرش حضوری، سعید ولیان، مجید عباس خواه، فاضل شیرکوند، حمید محمد الک، امیر کریمی، رمضان سحابی، بنیامین اقداری، پیمان نعمت پور، امیرحسن فرهادی، صمد اکبری، سهراب بنژاد، مهدی مرتضی کلهری، سجاد سجاد. ، نوید مشجری، مهدی جعفر وند با ثبت درخواست و ارائه قرارداد خود مدعی هستند در سال 1400 با عقد قرارداد با باشگاه سایپا در مسابقات لیگ برتر شرکت کرده اند اما موفق به دریافت مابقی مبالغ خود نشده اند. موافقت نماینده باشگاه. بر اساس مفهوم آیه شریفه «عفواء در قراردادها» و لزوم انجام تعهدات مندرج در متون قانونی و ماده 42 آیین نامه لیگ که بیان می کند باشگاه ها موظف به تسویه حساب با اعضا پس از اتمام است. مسابقات و باشگاه سایپا به تعهد خود در این خصوص عمل نکرده و با توجه به اینکه طبق تبصره 30 آیین نامه فوق الذکر، باشگاه حق دارد حداکثر ده درصد از یک بازی کسر کند. قرارداد پس از دریافت نظر مثبت کمیته انضباطی که با توجه به اینکه ظرف مدت ده روز از تاریخ تشکیل جلسه کمیته انضباطی باشگاه مراتب را به سازمان لیگ و کمیته انضباطی ابلاغ می کند در نتیجه جریمه خواهد شد. 10 درصد مورد تایید کمیته انضباطی قرار نگرفت و با توجه به اینکه باشگاه حق ندارد از 5 درصد کسر حق بیمه از مبلغ قرارداد بیمه کسر کند، این موضوع قبلاً اعلام شده است. بنابراین باشگاه سایپا موظف است تنها با اعمال کسر پنج درصد برای کسر جریمه، با اعضای خود طبق اسامی ذکر شده تسویه حساب کند. شایان ذکر است برخی از بازیکنان آقایان نوید مشجری، امیر قربانی، سجاد سیفی نیا، امیرحسین جلال و فاضل شیرکوند نیز مبالغ سال 1399 و امیرحسین جلال 1397 را طبق مفاد فوق و بدون کسر مطالبه دارند. این جریمه، باشگاه موظف به پرداخت است. جریمه تعیین شده در مدت قانونی قابل اعتراض است.


فولاد مبارکه سپاهان اصفهان

آقایان رحمان محمدی راد، فرهاد قائمی، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور، سامان فیضی، پرویز مبزی، علیرضا مبشری، میلاد یوسفی، متین تکاور، رضا اصلانی، مهدی مرندی، کیاوش حیدری، مسعود غلامی، حمید جعفر صادقه، .. و علی حاج محمدی با ارائه نسخه ای از قرارداد و ثبت درخواست در فدراسیون مدعی شد که با عقد قرارداد با باشگاه سپاهان برای حضور در لیگ برتر والیبال در سال 1400، باشگاه سپاهان به تعهد مالی خود مبنی بر تنظیم حساب با مذکور اقدامی نکرده و قصد دارد اعضا را جریمه کند که به تایید نماینده باشگاه رسیده است. از آنجایی که طبق ماده 42 آئین نامه سازمان لیگ، باشگاه ها پس از پایان مسابقات موظف به تسویه حساب با بازیکنان هستند و با اشاره به معنای آیه شریفه «افوا در قراردادها» و لزوم انجام تعهدات، باشگاه سپاهان ملزم به پرداخت مبالغ باقی مانده تحت هر قرارداد او یکی از اعضا است. اما در رابطه با اعمال جریمه از سوی باشگاه، در رابطه با تبصره 30 آیین‌نامه مذکور، باشگاه‌ها حق دارند پنج درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان را کسر کنند و بیش از این باید موجبات حسنه را فراهم آورد. که بر اساس نتایج باشگاه سپاهان در مسابقات لیگ برتر والیبال 1400 (نفر اول مرحله گروهی لیگ برتر 1400) اعمال جریمه توسط این باشگاه بی اساس تشخیص داده شد. از سوی دیگر، اصرار قوانین داخلی مبنی بر اجازه کسر جریمه بیش از پنج درصد که در لایحه حمایت از باشگاه سپاهان آمده است، از نظر مغایرت با مقررات فدراسیون، موازین قانونی را ندارد. . بدینوسیله باشگاه سپاهان موظف است مابقی مبلغ قرارداد را به شرح مندرج در متن سند به تک تک اعضا پرداخت نماید. در صورت اصرار بر جریمه، فقط پنج درصد از مبالغ قراردادی طرفین مذکور کسر می شود. جریمه تعیین شده در مدت قانونی قابل اعتراض است.


مس رفسنجان

آقایان علیرضا رازانی، محمد باقری، رامین خانی، مرصاد آقاجانی، علی ولی پور، امین رضوی، مصطفی عباسلو، موعود آقاپور، افشین فتاحی، میثم حیدری، بهروز کمالی پور، شهاب احمدی و یونس قلیچ نیازی با ثبت درخواست و ثبت نام و با ارائه نسخه ای از قرارداد خود مدعی هستند که درخواست هایی از باشگاه مس رفسنجان برای حضور در لیگ 1400 دارند و برخی از آنها درخواست هایی از لیگ 1399 دارند که با تایید نماینده باشگاه مواجه شده است. با توجه به اینکه طبق ماده 42 آئین نامه سازمان لیگ، باشگاه ها موظفند پس از اتمام مسابقات، مبالغ قرارداد را به بازیکنان پرداخت کنند و با اشاره به مفهوم آیه شریفه «افوا در قراردادها» و لزوم انجام آن. تعهدات مندرج در قوانین جاری کشور، باشگاه مس رفسنجان موظف است. مابقی مبالغ قرارداد بازیکنان فوق پرداخت شده و در صورت مطالبه جریمه طبق تبصره 30 آیین نامه مذکور، تنها پنج درصد از مبلغ قرارداد اعضا تحت عنوان جریمه کسر می شود. . در خصوص بازیکن آقای محمد باقری با توجه به اینکه مصدومیت ایشان پس از امضای قرارداد و در زمان اعتبار قرارداد رخ داده و موضوع مورد تایید نماینده باشگاه قرار گرفت. با توجه به توضیح بند 7 ماده 26 آیین نامه سازمان لیگ، باشگاه مس رفسنجان موظف است هزینه های درمان مذکور را طبق مدارک مثبته بابت هزینه ها که به تایید مراجع ذیربط می رسد پرداخت نماید. و ممهور به مهر قانونی. جریمه تعیین شده در مدت قانونی قابل اعتراض است.


شهرداری گنبد

آقای عظیم جزیده با ارائه درخواست و ارائه رونوشتی از قرارداد اظهار داشت که در لیگ برتر والیبال سال 1400 با باشگاه والیبال شهرداری گنبد قرارداد منعقد کرده و این اظهارات مورد تایید باشگاه قرار گرفته است. در حساب ارسالی به شماره 83 – 08/05/1401 باشگاه اعلام کرد که به دلیل عدم نتیجه گیری تیم در سال 1400 به ویژه در دیدار فینال با هورسان رامسر، شهردار و شورای اسلامی شهر که آنها از مدیریت هیئت مدیره تصمیم گرفتند ده درصد جریمه کنند کل باشگاه را گرفتند. غیر از آقای عظیم جزیده، آقایان دیگری هم این جریمه را قبول می کنند. آقای عظیم جزیده در لایحه به این موضوع اعتراض کرد. با توجه به اینکه طبق تبصره 30 ماده 42 آئین نامه سازمان لیگ، باشگاه فقط حق کسر پنج درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی را دارد و مازاد بر آن مستلزم رعایت تشریفات قانونی است که باشگاه نسبت به رعایت آن اقدام نکرده است. و صورتجلسه کمیته انضباطی باشگاه ظرف ده روز از تاریخ برگزاری برای سازمان لیگ و کمیته انضباطی ارسال نکرده است. بنابراین باشگاه شهرداری ارومیه حق دارد پنج درصد از مبلغ قرارداد آقای عظیم جزیده را کسر کند. تصمیم اتخاذ شده در مدت قانونی قابل تجدیدنظر است.


شهرداری ورامین

آقایان سید آرش تاخی، امین نجفی و محمد رسولی درخواست خود را به فدراسیون ثبت کرده و رونوشت قرارداد را ارسال کرده و مدعی عقد قرارداد با باشگاه شهرداری ورامین در لیگ برتر والیبال سال 1400 و دو نفر از آقایان بنام آرش تاخی، امین نجفی نود درصد مبلغ قرارداد و آقای محمد رسولی حدود هشتاد درصد مبلغ قرارداد خود را دریافت کردند. در حالی که با توجه به مقررات قانونی مبنی بر لزوم بیان تعهد و مفاد آیه شریفه «افوا فی قراردادها» و رجوع به ماده 42 قانون انضباطی مبنی بر اینکه باشگاه‌ها موظفند پس از پایان مسابقات با بازیکنان تسویه حساب کنند. با توجه به اینکه طبق تبصره 30 آیین نامه مذکور، باشگاه ها فقط مجاز به انصراف از پنج درصد از قرارداد بازیکنان هستند، در صورتی که بخواهند بازیکنان را بیش از پنج درصد تا حداکثر ده درصد جریمه کنند، باید مدارک مربوطه را به این سازمان ارائه کنند. سازمان لیگ و کمیته انضباطی ظرف ده روز از تاریخ تشکیل کمیته انضباطی باشگاه. فدراسیون را اعزام کرد و باشگاه شهرداری ورامین به این تعهد خود عمل نکرد، بنابراین باشگاه شهرداری ورامین باید طبق قرارداد مبالغ قرارداد را به بازیکنان پرداخت می کرد و در صورت جریمه فقط پنج درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان مجاز است. کسر شود. تصمیم اتخاذ شده در مدت قانونی قابل تجدیدنظر است.

دیدگاهتان را بنویسید