اعلام آرای کمیته انضباطی در خصوص مسابقات قهرمانی کشور دختران و جوانان / متخلفان به مجازات و جریمه نقدی محکوم شدند.


ساعت: 13:49
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885156

کمیسیون انضباطی فدراسیون ووشو رای کامل خود را در خصوص مسابقات قهرمانی کشور دختران و جوانان صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو، کمیته انضباطی فدراسیون ووشو در خصوص اتفاقات رخ داده در حاشیه مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم نوجوانان دختر و پسر رای صادر کرد.

رای کمیته انضباطی به شرح زیر است:

1. در خصوص تخلفات آقای احسان ده پهلوان (تماشاگر بیرون از سالن – همراه و پدر دو تن از ورزشکاران)

این کمیته قبل از ورود به بحث در صلاحیت کمیته انضباطی تاکید می کند که با توجه به جدی بودن تخلفات آقای احسان ده پهلوان از جمله ورود غیرقانونی و غیرمجاز به حریم و محل تمرین بانوان ورزشکار، باعث شده است. نزاع، اخلال در نظم، ضرب و شتم، ارعاب، تخریب اموال و تشویش اذهان عمومی بنا به نظر کمیته انضباطی فدراسیون ووشو بدون توجه به رسیدگی انضباطی از آنان به مراجع ذیصلاح قضایی شکایت و پیگیری خواهد کرد. موضوع فوری

در خصوص ابعاد صلاحیت کمیته انضباطی با عنایت به فیلمبرداری موجود از نزاع، گزارش مسئولین مسابقات، دفاعیات آنان به کمیته انضباطی و همچنین اظهار ندامت و پشیمانی و اظهار نظر به همه اقداماتی که برای جبران این خسارات مادی و معنوی ناشی از آن، در نهایت کمیته انضباطی، برخورد غیرقانونی و غیرقانونی با آنها شامل ورود غیرقانونی و بی رویه ورزشکاران زن به حریم و محوطه تمرین، ایجاد درگیری، برهم زدن نظم، ضرب و شتم، ایجاد رعب و وحشت است. تخریب اموال و تشویش اذهان عمومی، رفتار بد در رابطه با افسر مسابقه (ماده 46)، تحریک به خشونت (ماده 50) و در رابطه با اختیارات مندرج در بند 80 در رابطه با تخلفات مربوط، ماده 105 و بند. 24 بند 1 و 2 به مدت 3 سال از حضور در ورزشگاه محروم شد و فعالیت های مرتبط با ووشو را ممنوع می کند. همچنین به موجب بند ۲ ماده ۷۷ در مورد خسارت، شخص مذکور به جبران کلیه خسارات وارده محکوم می شود.

2. در خصوص تخلفات خانم کمند ده پهلوان (ورزشکار)

با توجه به گزارش مسئولان مسابقه به کمیته انضباطی مشخص شد وی در درگیری های حاشیه مسابقه شرکت نکرده و در این مورد تخلفی از سوی وی صورت نگرفته است. اما پس از مسابقه در انتشار ویدئویی شرکت کرد که یکی از جرایم مندرج در اصل 44 اصول رفتاری و اصل 60 از جمله افترا و نشر اکاذیب شناخته شده است. با توجه به همکاری این ورزشکار با کمیته انضباطی، سن شرکت کننده، ابراز ندامت و پشیمانی از این اقدام و تحریک عوامل خارجی برای انتشار چنین ویدئویی، وی از 4 مسابقه محروم شد که 3 مسابقه آن به مدت یک سال تعلیق و به جزای نقدی به مبلغ 5 میلیون ریال (مطابق بند 5 ماده 28). طبق بند 4 ماده 28 باشگاهی که ورزشکار در آن عضویت دارد متضامناً مسئول مجازات مالی است. در خصوص رد صلاحیت از مسابقه طبق شرایط ماده 30 انجام خواهد شد. طبق بند 5 ماده 96، چنانچه در مدت تعلیق مجدداً مجرم مرتکب جرم شود، مجازات اصلی (معلق) علاوه بر مجازات مربوط به جرم جدید، به دستور قوه قضائیه اجرا خواهد شد. توامان.

3. در خصوص تخلفات خانم کیانا ده پهلوان (ورزشکار)

با توجه به گزارش مسئولان مسابقه به کمیته انضباطی، مشخص شد وی در درگیری های حاشیه مسابقه شرکت نداشته و تخلفی از سوی وی صورت نگرفته است. اما پس از مسابقه، وی در ویدئو اظهاراتی کرد و مصاحبه ای انجام داد که یکی از جرایم مندرج در اصل 44 اصول کلی رفتار و اصل 60 از جمله افترا و نشر اکاذیب پذیرفته شده است. با توجه به همکاری این ورزشکار با کمیته انضباطی، سن ورزشکار، اظهار ندامت و پشیمانی از ارتکاب این اقدام و تحریک عوامل خارجی برای انتشار چنین فیلمی و انجام چنین مصاحبه ای، وی به مدت 4 مسابقه محروم شد. که به مدت یک سال تعلیق شد و به جزای نقدی به مبلغ 5 میلیون ریال (مطابق بند 5 ماده 28) محکوم می شود. طبق بند 4 ماده 28 باشگاهی که ورزشکار در آن عضویت دارد تضامناً مسئول مجازات مالی است. در خصوص رد صلاحیت از مسابقه طبق شرایط ماده 30 انجام خواهد شد. طبق بند 5 ماده 96، چنانچه در مدت تعلیق مجدداً مجرم مرتکب جرم شود، مجازات اصلی (معلق) علاوه بر مجازات مربوط به جرم جدید، به دستور قوه قضائیه اجرا می شود. توامان.

4. در خصوص تخلفات سرکار خانم تیام ده پهلوان (تماشاگر حاضر در سالن – همراه و خواهر دو نفر از ورزشکاران)

با توجه به گزارش مسئولان مسابقات، اظهارات و تایید پدر و خواهران مسابقه، مشخص شد که این فرد در سالن مسابقات شروع به درگیری کرده است. با توجه به سن و سال، اظهار پشیمانی و ندامت پدرش، طبق ماده 105 و بند و ماده 24، 6 ماه از ورزشگاه و کلیه فعالیت های مرتبط با ووشو که 3 ماه از این مدت می باشد محروم می شود. ، یک سال محروم خواهد شد. طبق بند 5 ماده 96، چنانچه در مدت تعلیق مجدداً مجرم مرتکب جرم شود، مجازات اصلی (معلق) علاوه بر مجازات مربوط به جرم جدید، به دستور قوه قضائیه اجرا خواهد شد. توامان.

5. در خصوص تخلفات ورزشکار خانم کوثر علیزاده

با توجه به گزارش رئیس کمیته برگزاری و با توجه به اعتراف وی و مربی اش در جلسه رسیدگی، اگرچه به کمیته تایید شد که حضور وی در مسابقات جوانان کاملا مطابق مقررات و مجاز بوده و وجود داشته است. هیچ تخلفی از حضور او در مسابقات نوجوانان وجود ندارد. اما حضور این نوجوان در مسابقات بزرگسالان سال گذشته در قشم تخلف بوده و حضور غیرمجاز مذکور در این بخش محرز است. با استناد به بند 4 ماده 52 در خصوص شرایط حضور بازیکنان غیرمجاز، 3 جلسه محرومیت و 10 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم خواهند شد. با توجه به ابراز ندامت این بازیکن و همکاری وی با داوران، هر 3 بازی محرومیت به مدت یک سال به تعویق خواهد افتاد.

طبق بند 4 ماده 28 باشگاهی که ورزشکار در آن عضویت دارد تضامناً مسئول مجازات مالی است. در خصوص رد صلاحیت از مسابقه طبق شرایط ماده 30 انجام خواهد شد. طبق بند 5 ماده 96، چنانچه در مدت تعلیق مجدداً مجرم مرتکب جرم شود، مجازات اصلی (معلق) علاوه بر مجازات مربوط به جرم جدید، به دستور قوه قضائیه اجرا خواهد شد. توامان.

6. در خصوص تخلفات مربی خانم صدیکه ماریا

با توجه به موارد مذکور در خصوص تخلف خانم کوثر علیزاده و تایید مربی ایشان خانم صدیقه ماریا مبنی بر این تخلف، طبق بند 7 ماده 24 ایشان به مدت 3 ماه از شرکت در مسابقات محروم شدند که 2 ماه آن ممنوعیت به دلیل اظهار ندامت و همکاری با قوه قضائیه به مدت یک سال تعلیق می شود. طبق بند 5 ماده 96، چنانچه در مدت تعلیق مجدداً مجرم مرتکب جرم شود، مجازات اصلی (معلق) علاوه بر مجازات مربوط به جرم جدید، به دستور قوه قضائیه اجرا خواهد شد. توامان.

7. در خصوص هیئت های ووشو از منطقه آزاد کیش و مازندران

با توجه به سهل انگاری و بی احتیاطی شوراهای مذکور در بررسی و احراز مدارک اظهار شده توسط ورزشکار خانم کوثر علیزاده و حضور غیرمجاز ایشان در مسابقات بزرگسالان، هر یک از شوراهای مذکور به توبیخ کتبی و مشمول یک فایل.

* امکان تجدیدنظرخواهی

1- طبق ماده 91 آرای صادره در قسمت مالی این رای برای تعیین حداقل مبلغ و همچنین اخطارها قابل تجدیدنظرخواهی نبوده و قطعی است و تجدیدنظرخواهی صرفاً نسبت به معافیت های صادره امکان پذیر است.

2- طبق بند 2 ماده 92 درخواست تجدیدنظر باید ظرف مدت یک هفته از تاریخ ابلاغ رای در دبیرخانه فدراسیون ووشو یا شعبه قضایی صادرکننده رای تسلیم و ثبت شود.

3- طبق بند 3 ماده 92 رسیدگی در مرحله تجدیدنظر مستلزم پرداخت هزینه دادرسی است.

این پرونده بر اساس آیین نامه انضباطی فدراسیون ووشوی جمهوری اسلامی ایران مصوب خرداد 1400 مورد رسیدگی قرار گرفت.

انتهای پیام



دیدگاهتان را بنویسید