صیانت از مقامات عالی رتبه اولویت اصلی فرهنگ و رهنمودهای اسلامی خواهد بود


ساعت: 12:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814867

عابدی مدیرکل فرهنگ و جهت گیری اسلامی استان یزد گفت: صیانت از مقامات عالی رتبه اولویت اصلی فرهنگ و رهنمودهای اسلامی خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه ایران دارای گنجینه های فراوانی است که نباید از آنها غافل شد، گفت: صیانت از مقامات عالی رتبه اولویت اصلی فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

احسان عابدی در مراسم یادبود حکیم نظامی، شاعر پارسی گوی ایرانی قرن ششم هجری، تاکید کرد که کشورهای خارجی به ویژه دشمنان در تلاش برای مصادره ارزش های فرهنگی ایران هستند.

وی افزود: برخی کشورها با مصادره ارزش های فرهنگی کشور به دنبال تاریخ سازی و ترویج فرهنگ خود هستند.

مدیرکل فرهنگ و جهت گیری اسلامی استان یزد با بیان اینکه در خصوص مفاخر کشور کوتاهی هایی صورت گرفته است، گفت: حکیم نظامی گنجوی از مفاخر ایرانی است که در دوره جدید این شخصیت ادبی و فرهنگی را آزموده است. پایتخت کشور بیش از پیش

وی افزود: حکیم نظامی گنجوی را نمی توان از صحنه زمان حذف کرد زیرا در هر جای کشور و جهان ریشه دارد.

مدیرکل فرهنگ اسلامی و استانداری یزد با بیان اینکه در راستای افزایش مفاخر یزد گام برمی داریم، افزود: استان یزد دارای افتخارات ارزشمندی است که باید همه این افتخارات به درستی به مردم یزد تقدیم شود.

عابدی ابراز امیدواری کرد: در راستای شناسایی ارزش های فرهنگی یزد در راستای پاسداشت آن از سوی همه سازمان ها و دستگاه های اجرایی گام برداشته شود.

این مراسم که به همت کتابخانه و موزه یازی وزیری و به همت کتابخانه و موزه یازی وزیری برگزار شد، با نسخه خطی نفیس خمسه نظامی که در سال 1024 ه.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید