سرویس اطلاعات ملی یونان از مقامات عالی رتبه نظامی این کشور جاسوسی می کند


ساعت: 03:50
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915718

یک روزنامه یونانی گزارش داد که سرویس اطلاعات ملی یونان (EYP) به دستور کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر، از تعدادی از پرسنل عالی رتبه نظامی جاسوسی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روزنامه یونانی Documento فهرستی متشکل از 14 نفر را منتشر کرد که ادعا می شود توسط سازمان اطلاعات یونان با استفاده از نرم افزار جاسوسی Predator جاسوسی شده اند.

به نوشته این روزنامه، سرویس اطلاعات ملی یونان مقامات عالی رتبه نظامی این کشور از جمله کنستانتینوس فلوروس، رئیس ستاد کل دفاع ملی یونان و رئیس ستاد کل ارتش یونان را زیر نظر داشته است.

این روزنامه می افزاید که شخصیت های سرشناس دیگری از جمله چند تاجر، یک نماینده یونانی در پارلمان اروپا و چند روزنامه نگار نیز مورد هدف سرویس اطلاعات ملی یونان قرار گرفتند.

یکی از احزاب اپوزیسیون پیشرو یونان، سیریزا، پس از انتشار این فهرست گفت که از نخست وزیر خواسته است تا در مورد گزارش روزنامه Documento اظهار نظر کند و این رسوایی را تاریک ترین لحظه در تاریخ یونان خواند.

از سوی دیگر، یوآنیس اویکونومو، سخنگوی دولت یونان نیز با انتقاد از روزنامه Documento، این گزارش را مجموعه ای از ادعاهای بی اساس خواند.

این گزارش در حالی منتشر شد که دولت یونان چندین ماه پیش پس از اعتراف به شنود شنود نیکوس آندرولاکیس، نماینده پارلمان اروپا و رهبر حزب مخالف یونانی موسوم به “جنبش سوسیالیست پان هلنیک”، درگیر یک رسوایی اطلاعاتی شد. سرویس اطلاعات ملی یونان

در هفته‌های اخیر، Documento چهار لیست از افرادی را منتشر کرده است که گفته می‌شود توسط سرویس‌های اطلاعاتی یونان تحت نظارت قرار گرفته‌اند. این فهرست ها شامل شخصیت های برجسته از وزرای فعلی دولت مانند آکیس اسکروتسوس وزیر کشور و نیکوس دندیاس وزیر امور خارجه تا آنتونیس ساماراس نخست وزیر سابق و سایر مقامات می شود.

دیدگاهتان را بنویسید