طائب: معادلات آمریکا با جهانی شدن سرود «سلام فرمانده» به هم خورد

حسین طائب مشاور فرمانده سپاه با اشاره به اینکه معادلات آمریکا با جهانی شدن سرود سردار سردار و پیاده روی اربعین به هم ریخته است، گفت: امروز دولت نفت می فروشد و هواپیما و بالگرد می خرد. و لکوموتیوها، و تمام معادلات ایالات متحده را به هم ریخته است.”

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکا در هر دو جبهه روسیه و غزه شکست خورده است، گفت: دولتمردان آمریکایی قصد دارند تا پایان سال 2023 به این نگرش پایان دهند.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام والمسلمین حسین طیب در نشست جامعه مدرسین حوزه که در سالن همایش های دارالشفا با موضوع طوفان الاقصی و جهانی برگزار شد. تحولات، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری طوفان الاقصی را آمریکایی زدایی دانستند، تصریح کردند: برای روشن شدن این موضوع باید مقدمه ای بر سیر توسعه جهانی بازنگری شود.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال حاکمیت بر جهان پس از استقلال است، گفت: با استفاده از دو قدرت نرم و سخت به دنبال تبدیل ارزش های آمریکایی به ارزش های جهانی هستند.

وی با بیان اینکه جامع ترین طرح امنیت ملی آمریکا قدمتی 25 ساله دارد، خاطرنشان کرد: دولتمردان آمریکا رسما اعلام کرده اند که سرنوشت آمریکا و جهان در سال 2030 همزمان با دویست و پنجاهمین سالگرد آمریکا رقم خواهد خورد.

طیب با اشاره به اینکه تغییرات جهانی تا امسال رخ خواهد داد، گفت: در سال 2030 مشخص خواهد شد که آمریکا به عنوان یک رهبر جهانی حکومت خواهد کرد یا با دوره افول مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی های خود آمریکایی ها عوامل داخلی و بین المللی در این روند تاثیرگذار است، یادآور شد: بر اساس برآوردهای اقتصاددانان جهان ممکن است تا سال 2030 آمریکا اولین قدرت اقتصادی جهان نباشد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ممکن است از نظر فنی و نظامی نیز قدرت اول دنیا نباشند، گفت: تهدیدات بین المللی آمریکا نیز چین، روسیه هستند. و ایران به عنوان قدرتی که به دنبال تضعیف آمریکا بوده و الگوی حکومتی چیز جدیدی را به جهان معرفی می کند.

وی با بیان اینکه آمریکا برای مقابله با این تهدیدها به دنبال قدرت گرفتن اسرائیل و شناخت این رژیم غاصب بود، گفت: آمریکا قصد داشت به قدرت جهانی تبدیل شود و اسرائیل در سایه آن به قدرت منطقه ای تبدیل شود.

طیب با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی این برنامه ریزی را تغییر داد، گفت: امروز دو جریان حاکم بر اسرائیل بیان کردند که ما به 80 سالگی نمی رسیم.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال مقابله با ایران به تنهایی با روسیه و اسرائیل بود، گفت: در این زمینه موانعی از جمله تحریم ها و تغییرات فرهنگی برای نسل چهارم انقلاب اسلامی داشته اند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه معادلات آمریکا با جهانی شدن سلام سردار و پیاده روی اربعین به هم ریخته است، گفت: امروز دولت نفت می فروشد و هواپیما، بالگرد و می خرد. لوکوموتیوها، و این همه معادلات ایالات متحده را به هم می زند.”

وی با بیان اینکه دولت جدید وابستگی خود را به سایر دولت ها کاهش داده است، خاطرنشان کرد: امروز دولت در زیرساخت ها سرمایه گذاری می کند.

طائب با اشاره به اینکه آمریکا با مشاهده این تغییر رویکرد در حکومت ایران، قیام های 1401 را طراحی کرد، تصریح کرد: همزمان با 22 بهمن، این نقشه آمریکا نیز شکست خورد و حتی اروپایی ها نیز منافقین را نپذیرفتند.

وی تصریح کرد: پس از این اتفاقات، اسرائیل به دنبال جنگ سنگین با حمایت آمریکا علیه محور مقاومت است.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هر نیروی مقاومتی برنامه راهبردی خاصی دارد، تصریح کرد: پس از این اتفاقات حماس نقشه راهبردی خود را اجرا کرد.

وی با بیان اینکه حماس طوفان الاقصی را در یک عملیات پیش دستانه ایجاد کرد، اظهار داشت: این حادثه مشابه آنچه در اوکراین توسط روسیه رخ داد است.

طیب با اشاره به اینکه امروز نقشه آمریکا در اوکراین و اسرائیل شکست خورده است، گفت: در عملیات علیه الاقصی، سامانه اطلاعاتی، دفاع سریع اسرائیل و واکنش رسانه ای شکست خورد.

وی با بیان اینکه این موضوع اسرائیل را وارد میدان نبرد کرده است، گفت: آنها با آزادی اسرا و قبول آتش بس به دنبال پیروزی حداقلی با جنگ نظامی بودند اما در این زمینه نیز شکست خوردند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تنها پیروزی نتانیاهو در این موضوع آرام کردن فضای داخلی اسرائیل با شروع جنگ است، گفت: امروز آمریکا و اروپا مدعی هستند که نتانیاهو جنگ را شخصی و شخصی کرده است. جنگ را طولانی کرد تا در قدرت بماند.

وی با بیان اینکه آمریکا در هر دو جبهه روسیه و غزه شکست خورده است، خاطرنشان کرد: دولتمردان آمریکایی قصد دارند تا پایان سال 2023 به این نگرش پایان دهند.