طالبی و هندوانه کهیرهای ناشی از کرونا را بدتر می کند/افرادی که از مشکلات پوستی رنج می برند نباید فلفل سیاه بخورند.


ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1890102

لاله کدیور گفت: کهیر ناشی از کووید 19 یا سایر بیماری ها با مصرف هندوانه و طالبی تشدید می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لاله کدیور کارشناس پوست، مو و زیبایی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: کهیر یک ضایعه پوستی قرمز رنگ با برجستگی است که روی پوست ظاهر می شود.

کدیور افزود: نواحی تحت فشار مانند کف پا و باسن مستعد کهیر هستند، این ضایعات در سراسر بدن پخش شده و با خارش بسیار شدید همراه خواهد بود.

وی گفت: یکی از علائم کهیر این است که در کمتر از 24 ساعت از بین می رود اما در قسمت دیگری از پوست ظاهر می شود و با وجود قرمز بودن کهیرها تاول نمی زند.

کدیور با اشاره به اینکه خارش پوست باعث کهیر می شود، گفت: مبتلایان به این بیماری نباید سراغ فلفل، ادویه، بادمجان و گوجه فرنگی بروند.

وی گفت: کهیرهای ناشی از کووید 19 یا سایر بیماری ها با مصرف هندوانه تشدید می شود و طالبی هندوانه به دلیل دارا بودن هیستامین باعث تشدید کهیر می شود.

کدیور اضافه کرد: مبتلایان به کهیر از خواباندن مرغ با آلو و خوردن برنج منعی ندارند، اگر کهیر با آنتی هیستامین برطرف نشد باید به پزشک مراجعه کرد.

وی تاکید کرد: افراد پس از ابتلا به کووید 19 نگران کهیر نباشند، اگرچه با خارش شدید همراه است، اما در صورت تورم پلک ها و لب ها باید به متخصص پوست مراجعه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید