طرح تغییر ساعت رسمی بار دیگر در دستور کار مجلس قرار گرفت


ساعت: 14:37
تاریخ انتشار: 1401/01/19
کد خبر: 1820407

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس برای رفع ایرادات طرح تغییر ساعت رسمی کشور در هفته آینده برای حضور در هیات امنا تلاش خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هفته بعد دستور جلسات کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی اعلام شد که در دستور کار اعضای کمیسیون قرار دارد.

بر اساس این گزارش، بررسی لایحه تغییر ساعت رسمی کشور با 155 رأی موافق، 70 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع در دستور کار جلسه علنی روز سه شنبه (24 اسفند 1400) نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. از 232 نماینده حاضر در جلسه با کلیات لایحه تغییر ساعت رسمی کشور موافقت کرد.

در ادامه جلسه با توجه به اتفاق آراء این طرح، بلافاصله جزئیات این طرح در صحن علنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برای بررسی و تصویب به هیئت امنا ارسال شد.

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان روز یکشنبه (۲۹ اسفند ۱۳۹۲) در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «طرح تغییر ساعت رسمی کشور» در شورای نگهبان بررسی شد. در برخی مفاد آن ابهاماتی وجود داشت که مراحل اصلاح این مصوبه در مجلس اعلام می شود.


متن طرح تغییر ساعت رسمی کشور را در زیر می خوانید؛

ماده 1: قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب 31 مرداد 1386 مجلس شورای اسلامی لغو و ساعت رسمی کشور به قبل از این قانون باز می گردد.


متن ماده واحده به شرح زیر است:

قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب 1386/5/31 مجلس شورای اسلامی لغو می شود.

هیأت وزیران می تواند ساعت شروع فعالیت سازمان ها، ادارات و مراکز تابعه را با توجه به ماه های گرم سال در نقاط مختلف کشور از اول خرداد تا پایان شهریور حداکثر یک ساعت قبل تعیین کند.

لازم به ذکر است مصوبات مجلس برای تبدیل شدن به قانون باید به تصویب هیأت امنا برسد و به دولت ابلاغ شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید