طعم تنقلات گران قیمت نمایشگاه گل و گیاه یاسوج / برگزاری نمایشگاه فرصتی ارزشمند اما بدون نظارت

ساعت: 15:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800243

عدم کنترل قیمت و گرانی برخی اجناس، نمایشگاه گل و گیاه را تلخ کرد تا فرصت ارزشمند برگزاری نمایشگاه ساکنان یاسوج تلخ شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گیزمگ ، مبارزه با گران فروشی، کم فروشی، کنترل قیمت و صرفه جویی اقتصادی یکی از مهمترین مزایای برگزاری نمایشگاه در هر شهر و استانی است و شهروندان یاسوجی نمایشگاه های مختلفی را در آن شهر برگزار می کنند. برای خریدهای مختلف به خوبی پذیرفته شده است.

برخی از اقتصاددانان، مردم و بسیاری از تولیدکنندگان، برگزاری نمایشگاه در سال‌هایی که تورم بالا بر اقتصاد ملی حاکم است را بسیار کارآمد، مؤثر و کارآمد می‌دانند و کار شرکت‌های نمایشگاهی روستایی برای برگزاری چنین دوره‌هایی باید خریداری شود. اما برگزاری این نمایشگاه ها بدون نظارت بر قیمت و کیفیت کالاها موثر واقع نمی شود و شهروندان از خرید کالاهای نامرغوب یا گران قیمت رنج می برند.

تورم در سال‌های اخیر و افزایش قیمت کالاها باعث شده استقبال مردم از نمایشگاه در هر صنفی بیشتر از خرید از بازار باشد، زیرا قیمت پایین بازار، تنوع کالاها و کاهش زمان خرید، همگی از مزایای نمایشگاه‌ها هستند و نمی‌توانند اینها باشند. مزیت ها به راحتی برطرف شد و این رسانه پشتوانه ای برای نمایشگاه های کالا و خدمات در استان است.

شهر یاسود هم اکنون محل برگزاری نمایشگاه گل و گیاه است و هوا و زیبایی خدای استان باعث استقبال شهروندان یاسودی از این نمایشگاه شده است، اما برخی از بازدیدکنندگان می گویند این پذیرایی تنها فرصتی برای دیدن و قیمت گذاری است. خرید را متوقف کنید

خبرنگار ما پس از اطلاع از این موضوع به صورت نامحسوس به محل نمایشگاه اعزام شد تا نکات جالبی را به دست آورد.

مشاهدات خبرنگار ما حکایت از گرانی، عدم نظارت، رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و فروش مواد غذایی در نمایشگاه گل و گیاه دارد تا بتوان قیمت ها را نسبت به شهر یاسوژ برآورد کرد.

خبرنگار ما تاکید کرد: در برخی موارد تنقلات عرضه شده در این نمایشگاه را می توان با همین کیفیت و نیم بها از بازار شهر یاسوج تهیه کرد و به نظر می رسد این گران فروشی لجام گسیخته بدون نظارت بوده و کارکنان بازرسی و سکوت باید با فلسفه برگزاری نمایشگاه بیشتر آشنا باشد و بر قیمت ها نظارت جدی داشته باشد.

نکته دیگری که در این نمایشگاه از دید خبرنگار ما پنهان نماند تنوع گیاهان و گل هایی بود که غرفه داران باید به آن توجه کنند و گل های سازگار با آب و هوای شهر یاسوج را به فروش برسانند.

یکی از شهروندان یاسوجی در این نمایشگاه به خبرنگار ما گفت: نظارت بر فروش اجناس در ایام نمایشگاه از سوی نهادهای ذیربط ضروری است و کارکنان نباید به این موضوع بسنده کنند که در نمایشگاه ها درصدی تخفیف وجود دارد و باید بر قیمت ها نظارت شود. و آیا کیفیت های وضع موجود مطابقت دارد یا خیر؟

شهروند دیگری که به همراه خانواده خود در این نمایشگاه حضور یافته بود، گفت: برگزاری نمایشگاه ها و نمایشگاه های کالا، قدرت خرید مردم را افزایش می دهد و زمینه رشد اقتصادی تولیدکننده را فراهم می کند.

او گفت که قیمت ها مهم نیست و می توان گل و گیاه را با همان قیمت ها و بعضا قیمت های پایین تر خریداری کرد. من هیچ وقت خرید نمی کنم چون اگر برای خریدم مشکلی پیش بیاید فرصت برگشت کالا را از دست می دهم و این به ضرر من است و از فروشگاه های شهرستان خرید می کنم تا برای هر مشکلی به فروشنده مراجعه کنم.

وی که از قیمت برخی عرقیات و تنقلات نمایشگاه راضی نبود، گفت: با چرخی که در نمایشگاه زدم فکر می کنم نظارت بر کابین ها صفر است.

رضایت مردم از خرید اجناس و اقلام مورد نیاز در این گونه نمایشگاه ها با قیمت مناسب یکی از مهم ترین مزیت های برگزاری این نمایشگاه ها در روستاها می باشد چرا که خریداران و مصرف کنندگان می توانند با رضایت بیشتری خرید کنند اما شرط رضایت مندی نظارت مستمر و مستمر است. جلوگیری از غرفه داران تا مردم بتوانند در آرامش خرید کنند.

در روزهای آینده برای بررسی بیشتر و اطلاع رسانی به مردم و مسئولان مجددا به این نمایشگاه خواهیم رفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید