تهاجم برای اجاره; از قیمت طعم تا عدم نظارت / فروشگاه های زنجیره ای خرده فروشی


ساعت: 08:25
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819064

گزارشی از وضعیت افزایش اجاره بهای املاک تجاری؛

افزایش اجاره بها بدون ضوابط خاص توسط صاحبخانه و به صورت سلیقه ای تعیین می شود. در این میان رشد فروشگاه های زنجیره ای نیز در افزایش قیمت اجاره بی تاثیر نبود و منجر به تعطیلی و ورشکستگی خرده فروشان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، رهن و اجاره اماکن تجاری یا به عبارتی مغازه ها با موقعیت اتحادیه و به اصطلاح حجم تردد مشتریان ارتباط مستقیم دارد، در حالی که در سال های اخیر حتی مغازه های کوچه و پس کوچه نیز وجود دارد. اجاره شده اند.آنها هم پریدند که خیلی عجیب است.

قیمت رهن و اجاره مغازه ها در نقاط مختلف شهر بسیار متفاوت است به گفته برخی از مشاوران املاک در سال گذشته و همچنین قیمت املاک، اجاره بهای اتحادیه ها افزایش یافته است و این روزها مالکان ترجیح می دهند برای رهن بیشتر هزینه کنند. افزایش اجاره بها

این امر باعث شده تا بسیاری از مشتریان برای مدت کوتاهی نتوانند اجاره بها را پرداخت کنند و در نتیجه چندین ماه است که واحدهای صنفی آنها تعطیل و به صاحب ملک بدهکار شده اند.

مستاجران خرده فروشی و خرده فروشی در ابتدا امیدوار به اجاره فروشگاه هستند، اما متاسفانه به دلیل کمبود مشتری برای کالاهای خود همچنان با مشکلات و موانع زیادی روبرو هستند که علیرغم میل باطنی آنها این وظیفه را به عهده گرفته و مجبور به تعطیلی خود می شوند. مشاغل و حرفه ها و در نتیجه افزایش تعداد بیکاران.

از دیدگاه صاحبان املاک تجاری، اجاره میلیونی امری طبیعی است، زیرا هزینه زندگی حداقل نسبت به یک سال گذشته افزایش یافته است، اما در آن سوی تاریخ مستاجرینی هستند که به دلیل کاهش هزینه های اقتصادی نمی توانند کالای خود را بفروشند. قدرت کسب سود در نتیجه، این چرخه ممنوعه هر روز مشکل سازتر می شود.

اما با گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا، مردم در رنج بودند و رکود اقتصادی باعث آشفتگی بازار شد و منجر به تعطیلی، ورشکستگی و خالی شدن بسیاری از مغازه ها و مغازه ها شد و همه این مشکلات شروع شد. آنها همچنین به غیرعادی ماندن قیمت ها کمک کردند، اما از طرف دیگر، همانطور که مشاهده می شود نظارتی وجود ندارد و این باعث شده است که قیمت ملک توسط مالکان و بازار رقابتی عرضه شود.

قابل ذکر است که در این وضعیت نابسامان قیمت و اجاره، رشد بالای فروشگاه های زنجیره ای جان خرده فروشان را آزار می دهد.

مزایا و ویژگی های فروشگاه های زنجیره ای بر هیچکس پوشیده نیست، اما مغازه های کوچک نیز اغلب نان آور خانه های متعددی هستند که با افزایش روزافزون فروشگاه های زنجیره ای و بی توجهی به این قشر، امیدی به رونق این مشاغل ندارند.


اجاره ها غیرمنطقی و بی مزه شد

محمدی یکی از کاسبان آشخان در گفت و گو با خبرنگار عصرترک از تفاوت 300 هزار تنی تا 17 میلیون تنی کرایه ها خبر داد و گفت: همه بازاریان و اصناف از گرانی اجاره مغازه ها گلایه دارند.

وی ادامه داد: اجاره بها به دلیل مشکلات اقتصادی موجود در بازار و بیماری تاج به طور غیرمنطقی افزایش یافته است و همانطور که مشاهده می شود قیمت آنها سلیقه ای بالاتر است و قانون خاصی بین آنها وجود ندارد.

رضانژاد، یکی دیگر از تاجران آشخان، افزود: در این شهر کارخانجات، شرکت ها و فرصت های شغلی در اختیار جوانان جویای کار قرار نمی گیرد، بنابراین این افراد یا برای کسب درآمد به تهران و شهرهای بزرگ مهاجرت می کنند و یا برای انجام کار، مغازه اجاره می کنند.

وی گفت: در حالی که شهر کوچک است و ظرفیت مغازه ها و املاک تجاری محدود است، بر این اساس قیمت ها رقابتی شده و هرکسی قیمت های دلخواه خود را دارد و این دلیل اصلی گرانی مغازه ها در این است. شهر.”

رضانژاد افزود: در کوچه های فرعی بازاری وجود ندارد و تمام تمرکز شهر روی راسته اصلی بازار است که تعداد مغازه ها کم و اجاره بها زیاد است.


f094ac95 9175 4693 9ffe 9f438b42b11c خبر خاکستری


رشد گونه های قارچ در فروشگاه های زنجیره ای تعادل بازار را بر هم زده است

گلمیان یکی دیگر از خرده فروشان آشپزخانه ادامه داد: فروش در فروشگاه های خیابان اصلی شهر انجام می شود و اگر بخواهیم درآمد داشته باشیم قطعا باید بتوانیم فروشگاهی در آن مسیر پیدا کنیم زیرا در غیر این صورت هیچ درآمدی نخواهیم داشت. “

وی گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که در سال های اخیر برای دستفروشان به وجود آمده، روند رو به رشد فروشگاه های زنجیره ای در سطح شهر است که در حال گرفتن تراز فروش بین مغازه های کوچک و از سوی دیگر به دلیل سود بالای این فروشگاه.” همچنین اجاره های بالایی پرداخت می کند.

گلامیان گفت: صاحبان فروشگاه‌ها تحت تأثیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای با درآمد میلیونی، اجاره‌بها را در سایر فروشگاه‌ها نیز افزایش داده‌اند و به مشاغل فشار جدی وارد کرده‌اند و بسیاری را مجبور به تعطیلی و تخلیه کرده‌اند.

امیری یکی از مشاوران املاک آشخان به عصرترک گفت: متاسفانه قانونی برای تعیین قیمت اجاره بها وجود ندارد و مالکان بر اساس تورم بازار قیمت ها را اعلام می کنند.


اجاره ها توسط صاحبخانه ها بدون هیچ قانونی تعیین می شود

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها نقشی که در تعیین اجاره بها بر عهده دارد تنها صاحبخانه است، گفت: در گذشته قیمت ها را مشاوران املاک به صاحبان املاک اعلام می کردند اما در حال حاضر مشاوران املاک نقشی جز سفته نویسی ندارند. .

ابوالفضل عفتی رئیس اتاق اصناف مانه و سملگان در گفت و گو با خبرنگار عصرترک در این شهرستان با اشاره به وجود 4500 واحد صنفی در قالب 14 اتحادیه در مانه و سملگان اظهار داشت: این واحد در این بخش فعال است.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد مغازه های این شهرستان اجاره ای هستند، گفت: حداکثر قیمت اجاره به 10 میلیون تن رسیده است، این در حالی است که در سال گذشته در برخی نقاط در فروشگاه های زنجیره ای تا 25 تن اجاره می شد. .

عفتی با اشاره به اینکه بسیاری از اصناف به دلیل بیماری عروق کرونر ورشکست شدند و مجبور به تعطیلی شدند، گفت: لازم به ذکر است که بیشتر تعطیلی ها در قصابی ها، قنادی ها، رستوران ها و خواربارفروشی ها بوده است.


ec96bc61 c071 4679 94fb 80031bda793a خبر خاکستری


توسعه فروشگاه های زنجیره ای و کاهش در بازار خرده فروشی

وی یکی از دلایل اصلی بی ثباتی خواربارفروشی ها را افزایش فروشگاه های زنجیره ای عنوان کرد و افزود: با توجه به تاثیر رشد فروشگاه های زنجیره ای در مانه و سملگان، خواربارفروشی های کوچک در حال تعطیلی و بیکاری روز به روز در حال افزایش است. روز. «جمعیت اضافه می شود.

این مقام مسئول افزود: مشکل اصلی این فروشگاه های زنجیره ای این است که هیچ سودی برای داخل شهر ندارند به طوری که برخی از آنها حتی خارج از استان هستند و پولی را به آشپزخانه منتقل نمی کنند، اما مستقیماً در داخل شهر واریز می شوند. حسابشون تو تهران

عفتی افزود: هیچ ارگانی وجود ندارد که به موضوع اجاره بها توجه خاصی داشته باشد و قیمت ها به طور کامل به دست صاحبان املاک افتاده است.

رئیس اتحادیه منطقه آشخان گفت: یکی از راه های کاهش اجاره بها این است که مستأجران محل کسب خود را به مناطق ارزان تر و سایر خیابان ها منتقل کنند، به این ترتیب مالکان ملک اصلی خیابان مجبور به کاهش نرخ اجاره خواهند بود.


لغو قانون محدودیت های صنفی و سقف پذیرش اصناف بازار را اشباع کرد.

عفتی در خصوص مزایای قانون محدودیت های صنفی گفت: در سال های اخیر قانون محدودیت های صنفی در دست بررسی بوده است اما با وجود این موضوع محدودیت ها برداشته شده و این موضوع نیز به معضلی تبدیل شده است. از سوی دیگر سقف پذیرش برای هر اتحادیه نامحدود است، «در شهر کوچکی مثل عشقان، رشد چشمگیر برخی اصناف باعث افت شدید فروش شده است.

وی گفت: اجاره بها توسط اتحادیه نظارت نمی شود. این وجود ندارد، نرخ اجاره توسط صاحبان ملک تعیین می شود.


d399dc9b 35f9 4fc4 b988 f9d9fc9f6fc7 خبر خاکستری


فروشگاه های زنجیره ای برای شهرهای کوچک فاجعه بار شده اند

صفرزاده سرپرست صنعت، معدن و تجارت شهرستان های مانه و سملگان درباره فروشگاه های زنجیره ای گفت: فروشگاه های زنجیره ای در استان مجوز دارند و هیچ مرجعی برای آنها در شهرستان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه رشد این گونه فروشگاه ها قطعاً زمینه ساز توسعه است، گفت: اما شهرهایی مانند مانه و سملگان این ظرفیت را برای رشد فروشگاه های زنجیره ای ندارند چرا که فروشگاه های کوچک و بزرگ شهر را تحت الشعاع خود قرار داده و مضر شده اند.


کل گردش مالی فروشگاه های زنجیره ای در خارج از استان صورت می گیرد

جواد بهادری سرپرست استانداری مانه و سملگان نیز با بیان اینکه متاسفانه تعداد فروشگاه های زنجیره ای در این شهرستان رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: شایان ذکر است که گردش مالی این بانک ها در استان دیگری صورت می گیرد و این در حالی است که خود کیفیت کالاهای ارائه شده نسبت به قیمت آنها سوالات و سوالاتی را ایجاد می کند.

با وجود همه این مشکلات، بازار راکد است و تعداد زیادی از افراد بیکار مجبور به مهاجرت می شوند که به نوبه خود باعث افزایش حاشیه نشینی و بسیاری از مشکلات دیگر در شهرهای بزرگ می شود.

تهیه و تنظیم: زهرا صدیقی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید