پروژه خرده فروشی خراسان جنوبی به زودی آغاز می شود


ساعت: 08:14
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841626

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از راه اندازی طرح خرده فروشی در استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانجواد اشرفی شب گذشته در شورای تبادلات مرزی خراسان جنوبی گفت: به زودی با دستور رئیس جمهور یکی از بهترین مصوبات در خراسان جنوبی و سایر استان های هم مرز با افغانستان اجرا می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: با اجرای این مصوبه در بحث مبادلات مرزی مرزنشینان می توانند به صورت هفتگی تا سقف 400 دلار اقدام به خرده فروشی در مرز کنند.

به گفته وی؛ این امر تحول بزرگی را به دنبال خواهد داشت، زیرا علاوه بر ایجاد اشتغال باعث رشد اقتصادی در منطقه می شود.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: با همکاری همه مسئولان اجرایی استان باید تحول اساسی در حوزه مبادلات مرزی ایجاد شود که با شرایط قبلی این امکان وجود ندارد. ذهنیت دولت ها».

اشرفی با اشاره به اینکه مرزنشینان باید از درآمدهای مبادلات مرزی با افغانستان به خوبی استفاده کنند، تصریح کرد: برای اینکه مرزنشینان شرایط مالی بهتری در مرز داشته باشند، بحث خرده فروشی در مرز مطرح شده است.

به گفته وی؛ به همین منظور تعاونی مرزنشینان دره در حال ایجاد وب سایتی است که قرار است تا پایان خرداد ماه به بهره برداری برسد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین کارهایی که در بازار ماهیرود انجام می شود، نصب و راه اندازی دستگاه ایکس ری است که قرار است تا پایان خردادماه امسال به بهره برداری برسد. سال

اشرفی با اشاره به اینکه نصب این دستگاه کمک شایانی به جابجایی بار خواهد کرد، گفت: وجود دستگاه ایکس ری تأثیر بسیار خوبی در طولانی نشدن صف کامیون ها در هنگام ورود و خروج تجار و مکرر خواهد داشت.

خراسان جنوبی، سومین استان بزرگ ایران در کنار استان فراه افغانستان، 331 کیلومتر مرز با کشور دارد و دارای چهار بازارچه مرزی به نام‌های گلورده (میل 73) در درمیان، دوکوهانه در نبندان، یزدان در زیرکوه و ماهیرود در شهرستان است. سربیشه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید