توسعه فروشگاه های زنجیره ای در بازار خرده فروشی راکد است


ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819690

ابوالفضل عفتی یکی از دلایل اصلی بی ثباتی خواربارفروشی ها را افزایش زنجیره های مواد غذایی عنوان کرد و گفت: با توجه به نفوذ روزافزون خواربارفروشی های زنجیره ای در مانه و سملگان، خواربارفروشی های کوچک در حال تعطیلی و بیکاری رو به افزایش است. اتفاق می افتد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالفضل عفتی رئیس اتاق اصناف مانه و سملگان در گفت و گو با خبرنگار عصرترک در این شهرستان با اشاره به وجود 4500 واحد صنفی در قالب 14 اتحادیه در مانه و سملگان اظهار داشت: این واحد در این بخش فعال است.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد مغازه های این شهرستان اجاره ای هستند، گفت: حداکثر قیمت اجاره به 10 میلیون تن رسیده است، این در حالی است که در سال گذشته در برخی نقاط در فروشگاه های زنجیره ای تا 25 تن اجاره می شد. .

عفتی با اشاره به اینکه بسیاری از اصناف به دلیل بیماری عروق کرونر ورشکست شدند و مجبور به تعطیلی شدند، گفت: لازم به ذکر است که بیشتر تعطیلی ها در قصابی ها، قنادی ها، رستوران ها و خواربارفروشی ها بوده است.

وی یکی از دلایل اصلی بی ثباتی خواربارفروشی ها را افزایش فروشگاه های زنجیره ای عنوان کرد و افزود: با توجه به تاثیر رشد فروشگاه های زنجیره ای در مانه و سملگان، خواربارفروشی های کوچک در حال تعطیلی و بیکاری روز به روز در حال افزایش است. روز. «جمعیت اضافه می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: مشکل اصلی این فروشگاه های زنجیره ای این است که هیچ سودی برای داخل شهر ندارند به طوری که برخی از آنها حتی خارج از استان هستند و پولی را به آشپزخانه منتقل نمی کنند، بلکه مستقیماً در آنها واریز می شود. حساب کاربری در تهران

عفتی افزود: هیچ ارگانی وجود ندارد که به موضوع اجاره بها توجه خاصی داشته باشد و قیمت ها به طور کامل به دست صاحبان املاک افتاده است.

رئیس اتحادیه منطقه آشخان گفت: یکی از راه های کاهش اجاره بها این است که مستأجران محل کسب خود را به مناطق ارزان تر و سایر خیابان ها منتقل کنند، به این ترتیب مالکان ملک اصلی خیابان مجبور به کاهش نرخ اجاره خواهند شد.

عفتی در خصوص مزایای قانون محدودیت های صنفی گفت: در سال های گذشته قانون محدودیت های صنفی به تعداد مغازه ها پرداخته است که به درد سر تبدیل شده است و سقف پذیرش نامحدود برای هر صنفی در شهر کوچکی مانند اشخان باعث شده است. به طور قابل توجهی “توجه برخی اصناف را به خود جلب کرد که فروش را به شدت کاهش داد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: اجاره بها توسط اتحادیه نظارت نمی شود و مشاوران املاک در حال حاضر تنها مسئولیت نگارش اساسنامه را بر عهده دارند و از آنجایی که قانون خاصی در این خصوص وجود ندارد، اجاره بها توسط مالکان تعیین می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید