عدم پرداخت هزینه درمان مستمری بگیران از سوی فالگیران حافظ

عدم پرداخت هزینه درمان مستمری بگیران از سوی فالگیران حافظ

اواخر آبان ماه سال گذشته قرارداد بیمه تکمیلی مستمری بگیران تامین اجتماعی با شرکت حافظ آتیه سازان به پایان رسید و با وجود اینکه احتمال واگذاری بیمه تکمیلی مستمری بگیران به شرکت دیگری به دلیل معوقات فراوان وجود داشت، ولی عالی مرکز دوباره با جلسه حافظ آتیه سازان مذاکره کرد. در آن زمان بسیاری از مراکز درمانی به صورت یک طرفه قرارداد خود را با این شرکت فسخ کردند و مستمری بگیران مجبور شدند تاوان سنگین درمان را از جیب خود بپردازند و البته بعدها با مشکلات فراوان و اگر سعی کردند سهم اضافی خود را از این شرکت بگیرند. تهیه کنندگان

شرکت حافظ آتیه سازان دلیل این بد نیت و سهل انگاری را زیان انباشته می دانست و مقرر شد در قرارداد جدید با این شرکت همه جوانب کاهش این زیان و افزایش شفافیت و اطمینان از اجرای مفاد قرارداد دیده شود. اکنون با گذشت شش ماه از امضای قرارداد جدید، همه جا شنیده می شود که بازنشستگان همچنان در دریافت خدمات اضافی با مشکل مواجه هستند.

روز گذشته بازنشستگان قزوینی در تماس با ایلنا از فسخ قرارداد آینده سازان حافظ با یکی از بزرگترین و مهم ترین مراکز درمانی این استان خبر دادند و گفتند که برخی از مستمری بگیران زمانی که در اول خردادماه برای عمل به بیمارستان پاستور قزوین مراجعه کردند، متوجه شدند. فسخ قرارداد بیمارستان با آنها تبدیل به شرکتی از تولیدکنندگان آینده شده است. قراردادی که تا 10 اردیبهشت ماه بود، یک ماه دیگر تمام شد و اکنون مستمری بگیران باید هزینه سنگین درمان را از جیب خود بپردازند.

علی اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان بیمه اجتماعی استان تهران) با انتقاد از عملکرد شرکت حافظ آتیه سازان گفت: امسال پس از فراز و نشیب ها، مخالفت ها و توافقات فراوان، سرانجام کانون عالی بازنشستگان بیمه اجتماعی قراردادی را منعقد کرد. بیمه تکمیلی حافظ آتیه سازان. اگرچه شرکت آتیه سازان در سال گذشته به تمامی تعهدات خود عمل نکرد و نارضایتی های زیادی را به همراه داشت، اما تصمیم بر آن شد تا به این شرکت فرصتی داده شود تا کاستی های گذشته خود را جبران کند و خدمات بیشتری ارائه دهد.

وی ادامه داد: برای ارائه خدمات بیشتر و آسان تر به مستمری بگیران، این شرکت موظف شد با تمامی مراکز درمانی قرارداد ببندد تا مستمری بگیران بتوانند به صورت آنلاین از خدمات بیمه تکمیلی بهره مند شوند. در بند 1 ماده 10 قرارداد مرکز عالی و شرکت آتیه سازان آمده است در صورتی که شرکت آتیه سازان با مرکز درمانی قرارداد نبندد و مستمری بگیری به مرکز درمانی مراجعه کند و متحمل هزینه شود، می تواند با ارائه وجه خود را دریافت کند. مدارک به شعب آتیه سازان.

عیوضی تصریح کرد: بنابراین شرکت آتی سازان حافظ در ابتدا موظف است با تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد باشد اما در صورت عدم موفقیت و عقد قرارداد باید هزینه درمان مستمری بگیران را پرداخت کند. بدینوسیله به اطلاع می رساند هر مستمری بگیری که در شش ماه گذشته به یکی از مراکز درمانی مراجعه کرده ولی آن مرکز طرف قرارداد نباشد می تواند بهای پرداختی خود را از نمایندگان شرکت آتیه ساز دریافت کند. در صورت کمبود به مراکز مراجعه کنند.

دبیر کانون بازنشستگان بیمه اجتماعی استان تهران گفت: موضوع دیگر درباره عملکرد و جایگاه برخی از نمایندگان شرکت آتیه ساز است. سازمان‌های مسئول جمع‌آوری مدارک بازنشستگان موظفند مکان‌هایی را انتخاب کنند که به شأن بازنشستگان احترام بگذارد.

وی ادامه داد: در بازدیدها و بازرسی ها متوجه شدیم که برخی از این دستگاه ها سمت هایی را اشغال کرده اند که حتی مسئولان آتیه ساز نیز حاضر به سرپیچی از آن نیستند. این مشکل در برخی شهرها به ویژه در شهرهای حاشیه استان تهران بیشتر دیده می شود. مرکز بالاتر باید بر این امور نظارت داشته باشد زیرا وظیفه نظارت بر صحت اجرای قرارداد بر عهده مرکز بالاتر است.

عیوضی تاکید کرد: به شرکت حافظ آتیه سازان هشدار می دهیم که تا یک ماه آینده این مسائل و مشکلات را برطرف کند در غیر این صورت درخواست فسخ قرارداد را خواهیم داشت. علیرغم برخی مخالفت ها، مرکز عالی قرارداد جدیدی را با شرکت آتی سازان منعقد کرد تا بتواند جبران کند. اگر قرار است هر روز حاشیه ایجاد شود و برای کارگران بازنشسته مشکل ایجاد شود، نمی توانیم این وضعیت را تحمل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید