عربستان و امارات به دنبال فرار از یمن هستند


ساعت: 22:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821658

وزیر امور خارجه یمن در امور نجات ملی تاکید کرد که عربستان و امارات در حال حاضر به دنبال راهی برای خروج از یمن هستند اما هرگز موفق نخواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هشام شرف، وزیر امور خارجه دولت برای نجات ملی یمن، با انتقاد از عربستان سعودی به دلیل پیشروی در موضوع یمن، تاکید کرد که هر راه حل سیاسی باید در یمن پیدا شود.

شرف به شبکه خبری العالم گفت: «شورای همکاری». [خلیج فارس] او تلاش می کند به دنیا وانمود کند که مردم یمن موافق نیستند و نمی توانند به توافق برسند».

وی در خصوص تشکیل نهادی به نام شورای ریاست جمهوری که در نشست ریاض صورت گرفت، تاکید کرد: تشکیل آنچه که شورای ریاست جمهوری نامیده می شود، مفهومی اشتباه و شکست خورده است. زیرا در یک موقعیت چند تصمیم گیرنده وجود دارد».

وزیر امور خارجه یمن با اشاره به نشستی در ریاض برای «صدقه دادن» به گروه های حاضر گفت: «شورای عالی سیاسی یمن بیانیه ای به جهان صادر کرده و گفته است آنچه در خارج از یمن به دست آمده مهم است». برای ما نیست باید راه حل های سیاسی در یمن پیدا شود.

شرف با تاکید بر اینکه اکنون شورای همکاری خلیج فارس از طرف عربستان سعودی مدعی صلح است، همچنین تاکید کرد که عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن گفته است که تاریخ انقضای هادی برای عربستان به پایان رسیده است و ریاض اکنون به دنبال راهی برای خروج از این کشور است. [یمن] بیرون خواهد آمد، اما هرگز کار نخواهد کرد.»

وی نشست ریاض را نمایشی توصیف کرد و گفت: صنعا از ابتدا اعلام کرده است که می تواند در مذاکراتی که در یک کشور بی طرف برگزار می شود شرکت کند. کشوری که هیچ ارتباطی با کشورهای متجاوز ندارد. اکنون وضعیت نظامی و سیاسی ما خوب است و در موضع قدرت هستیم.»

وزیر خارجه یمن آتش بس کنونی در یمن را یک فرصت دانست اما گفت که طرف مقابل آن را نقض می کند و «مقدار کمی نفت به دست ما رسیده است». ما از عربستان و امارات حسن نیت می خواهیم، ​​اما بازی زمان و حرف به نفع آنها نیست.

شرف با تاکید بر اینکه دولت نجات ملی به دنبال صلح است و مردم یمن در حال ظهور هستند، گفت: “آنها (عربستان سعودی و امارات) خواهان صلح هستند تا بتوانند از این فاجعه فرار کنند… عربستان سعودی و امارات در تلاش برای فرار هستند.” آنها از صحنه سیاسی هستند و قصد دارند مردم یمن را برای شروع جنگ داخلی تنها بگذارند.

وزیر امور خارجه یمن تاکید کرد که تنها راه حل بحران این کشور این است که عربستان و امارات از مداخله در امور داخلی این کشور دست بردارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عربستان و امارات نیروهای نیابتی در جنگ یمن هستند و سایر کشورها به آنها چراغ سبز نشان داده‌اند و حامیان اصلی آن کشورهای دیگر هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید