جانسون به دنبال جایگزینی نفت روسیه با افزایش تولید در عربستان سعودی و امارات است

جانسون به دنبال جایگزینی نفت روسیه با افزایش تولید در عربستان سعودی و امارات است

روز جدید نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه وارد ابوظبی شد تا با نمایندگان امارات و عربستان سعودی برای تامین نفت بیشتر از منطقه خلیج فارس و افزایش فشار بر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفتگو کند.
بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا روز چهارشنبه وارد ابوظبی شد تا با نمایندگان امارات و عربستان سعودی برای تامین نفت بیشتر از منطقه خلیج فارس و افزایش فشار بر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفتگو کند.

با توجه به اینکه بریتانیا، مانند بسیاری از کشورهای غربی، با قیمت بسیار بالای انرژی مواجه است، جانسون می خواهد آنها را به افزایش تولید نفت تشویق کند و منابع دیگری برای کمک به مصرف کنندگان و کاهش وابستگی به صادرات روسیه فراهم کند.

بر اساس این گزارش، تاکنون عربستان سعودی و امارات متحده عربی که روابط نزدیک آنها با واشنگتن تحت فشار است، درخواست آمریکا برای افزایش تولید نفت را رد کرده اند. درخواست ایالات متحده با هدف محدود کردن افزایش قیمت نفت خام است که می تواند منجر به رکود جهانی پس از حمله روسیه به اوکراین شود.

جانسون پیش از این نشست گفت: «جهان باید از هیدروکربن‌های روسیه دور شود و به اعتیاد پوتین به نفت و گاز پایان دهد». عربستان سعودی و امارات متحده عربی شرکای بین المللی کلیدی در این تلاش ها هستند.

دو کشور خلیج فارس از جمله معدود صادرکنندگان نفت اوپک هستند که پتانسیل افزایش تولید و جبران ضررهای احتمالی روسیه را دارند.

اما آنها سعی کردند موضعی بی طرف بین متحدان غربی خود و مسکو، شریک آنها در یک گروه نفتی به نام اوپک پلاس، اتخاذ کنند.

این گروه به تدریج تولید خود را 400000 بشکه در روز در هر ماه افزایش می دهد و در برابر فشار برای اقدام سریعتر مقاومت می کند.

در 24 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پاسخ به درخواست کمک رهبران جمهوری های دونباس، عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد.

در پی این حمله، آمریکا، بریتانیا، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر تحریم هایی را علیه شرکت ها و افراد روسی اعمال کردند.

دیدگاهتان را بنویسید