عضو اصلی هیئت مدیره باشگاه استقلال از اسکوچیچ

عضو اصلی هیئت مدیره باشگاه استقلال از اسکوچیچ

پرویز مظلومی، پیشکسوت فوتبال ایران و عضو هیئت مدیره استقلال درباره همگروهی ایران با انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا (اوکراین-اسکاتلند/ولز) در جام جهانی 2022 قطر گفت: فکر می کنم اوکراین به گروه ما می پیوندد زیرا این کشور در حال جنگ است اما فعالیت های فوتبالی و شرایط خاص خود را دارد. تیم هایی که به جام جهانی می آیند برنامه ریزی خوبی دارند و قوی هستند و تیم ضعیفی وجود ندارد. آیا انگلیس و آمریکا آنقدر ضعیف هستند که بگویند ما تیم های ضعیفی هستیم؟ مهم این است که برای آینده چه چیزی را آماده خواهیم کرد و برای آماده سازی تیم ملی چه برنامه ای داریم. کیفیت تیم ملی در دیدارهای مهم تدارکاتی مشخص می شود و در آنجا می توانیم شرایط تیم ملی را مشخص کنیم.

وی ادامه داد: تیم ملی ما نفرات خیلی خوبی دارد و لژیونرهای خیلی خوبی هم داریم اما باید گفت که تیم ملی در مقدماتی جام جهانی شکست خوبی نداشت. در مرحله مقدماتی تنها تیم خوب گروه ما کره جنوبی بود که نتوانستیم پیروز شویم و با تساوی و شکست به پایان رسیدیم. باید به بازی های تدارکاتی خوب فکر کنیم. کیفیت تیم ما در دیدارهای سخت و مهم مشخص می شود و با این شرایط می توان تشخیص داد که تیم ملی می تواند مقابل انگلیس و آمریکا موفق باشد یا خیر. امیدوارم برای بازی های دوستانه خوب توافقات لازم انجام شود.

مظلومی درباره وضعیت انگلیس و آمریکا گفت: انگلیس تیم بسیار خوبی است و فوتبال شناخته شده ای در دنیا دارد. گروه ما گروه ساده ای نیست و اگر بخواهیم صعود کنیم و خوش نگذریم باید تدارکات خوبی داشته باشیم. تنها رفتن به جام جهانی نباید برای ما کافی باشد.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره وضعیت سایر تیم های آسیایی در جام جهانی گفت: ژاپن و کره جنوبی در گروه سختی قرار دارند. واقعا از تیم هایی که در گروه قطر بودند خوشحالم. اگرچه قطر در حال آماده سازی زیادی است اما این تیم محدودیت و ظرفیت خاصی دارد. عربستان هم در گروه سختی قرار دارد و فکر می کنم از این پس باید به فکر بلیط برگشت به ریاض باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط فعلی می توان به دراگان اسکوچیچ برای معرفی به عنوان سرمربی تیم ملی در جام جهانی اعتماد کرد؟ او گفت: “آقای اسکوچیچ سخت کار می کند و به نتایج مطلوب دست می یابد.” ابتدا گفتم تیم ما در مرحله مقدماتی نمی تواند به طور کامل تست شود اما این مربی سخت کار می کند و بدون حاشیه کار خود را انجام داد. فدراسیون فوتبال در حال حاضر بودجه خوبی ندارد و وضعیت مالی آن ضعیف است. برای بازی های دوستانه باید هزینه خوبی داشته باشد. اگر می خواهیم مربی بزرگی به تیم ملی بیاوریم باید هزینه کنیم که مربی حقوق بالایی می خواهد. این حقوق از کجا می آید؟

مظلومی در پایان گفت: اسکوچیچ سخت کار می کند اما همچنان انتقاداتی وجود دارد. شاید اسکوچیچ مثل سایر مربیان تیم ملی سینه اش را می پوشاند و با همه دعوا می کرد، حالا همه او را باور کردند چون قبلی ها کار نمی کردند اما سینه شان سپر بود و دلارهای زیادی گرفتند و به ما بدهکار بودند. . اسکوچیچ شایسته حضور روی نیمکت تیم ملی است. اگر بودجه تامین شود و مربی بهتری از اسکوچیچ به تیم ملی بیاید، با تغییر سرمربی موافقم اما فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد. رفتن به جام جهانی برای ما آسان است اما حالا باید به گروه خود صعود کنیم. تنها رفتن به جام جهانی نباید تنها هدف ما باشد. تیم های آسیایی دیگر نمی توانند با ما کنار بیایند و ملاک و شاخص ما باید صعود به دور دوم جام جهانی باشد. این نسل ملی پوشان واقعا خوب هستند و اگر این نسل پیر شود معلوم نیست در نسل بعد چه اتفاقی می افتد و باید از این نسل حداکثر استفاده را کرد.

دیدگاهتان را بنویسید