عضو جدید هیات مدیره پرسپولیس استقلالی ها را به سخره گرفت

عضو جدید هیات مدیره پرسپولیس استقلالی ها را به سخره گرفت

حسین خبیری یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس امروز در گفتگو با خبرنگاران به سوالات مختلف پاسخ داد. خبیری در ابتدا درباره روند طولانی معرفی او و شهریاری به عنوان اعضای هیات مدیره پرسپولیس گفت: مشکلی وجود نداشت و با توجه به اینکه پرسپولیس به صحن علنی رفت، مراحل قانونی وجود داشت که باید طی می شد. زحمتی نبود و به لطف خدا من و آقای شهریاری به هیئت مدیره اضافه شدیم و انشاالله بتوانیم در کنار سایر دوستان و آقای درویش خدمت کنیم. برای من افتخار بزرگی است و با جان و دل در خدمت هستم.

وی درباره حضور یورگن لوکادیا پس از حضورش در هیات مدیره پرسپولیس گفت: اگر اتفاق خوبی بیفتد لطف خدا و دعای هواداران است. وقتی می بینیم که هواداران نسبت به تیم خود نگران و مغرضانه هستند، وظیفه خود می دانیم که برای رفع نگرانی هواداران تلاش کنیم. آمدن لوکادیا برای همه همکاران دردسرساز شد و آمدن من تاثیری نداشت و نقشم کمتر از بقیه بود. آقای درویش و دوستانش زحمت کشیدند و در جلسه هیئت مدیره هم حمایت کردیم تا یک مهاجم خوب به خدمت بگیریم. مدیرعامل و همکارانش در باشگاه توانستند عملکرد خوبی داشته باشند و حالا مهاجمی مانند آن را به خدمت گرفته اند که در تاریخ لیگ برتر ندیده ایم. انشاالله خودش را نشان دهد.

خبیری افزود: البته پرسپولیس باشگاه بزرگی است و همیشه باید بازیکنان بزرگی را جذب کند. استخدام اعتصاب کنندگان فقط به این دلیل که به اعتصاب کنندگان نیاز داریم درست نیست. باید بازیکنی مثل پرسپولیس بگیریم. پرسپولیس محبوب ترین باشگاه آسیاست و با میلیون ها هوادار حق جذب بازیکنان بزرگ را دارد.

وی در پاسخ به اینکه گل محمدی خواهان جذب مهاجم دیگری است، گفت: اگر آقای گل محمدی نیاز به کادر فنی داشته باشد به آقای درویش اطلاع خواهد داد و وظیفه ما به عنوان هیات مدیره این است که از او حمایت کنیم. ما اینجا هستیم تا کمک کنیم و در کنار سرمربی و مدیرعامل هستیم و مطمئناً تمام تلاش خود را برای کمک به این امر انجام خواهیم داد. فکر می کنم ترکیب تقریباً کامل است، اما اگر آقای یحیی بعد از اضافه شدن لوکادیا یک مهاجم دیگر بخواهد، آقای درویش و دوستانش می توانند این نیاز سرمربی را برطرف کنند. ما با تمام تلاش در اختیار شما هستیم تا پرسپولیس کمبودی نداشته باشد.

یکی از اعضای هیات مدیره پرسپولیس تصریح کرد: درست است که همه ذهن ها معطوف به مهاجم است اما نباید فراموش کرد که تیم ما در حال حاضر بهترین قسمت های فنی را دارد. همچنین ضمن احترام به همه مربیانی که زحمت می کشند، بهترین کادر فنی و مربیان ایران را داریم. بازیکنان ما هم از نظر شخصیتی و هم تکنیکی ستاره هستند و رزومه خوبی در فوتبال ایران دارند.

وی در واکنش به اخبار پیرامون قرارداد بالای لوکادیا گفت: ما باشگاه بزرگی هستیم و باید بازیکن بزرگی در افتخارات پرسپولیس بگیریم. ما پول داریم و می گیریم. البته ما زیاد پرداخت نکردیم. من وارد جزئیات قرارداد نشدم اما مبالغی که می گویند هم درست نیست. با این حال باز هم تاکید می کنم که باشگاه بزرگ پرسپولیس بازیکن بزرگ می خواهد و وقتی بازیکن بزرگی را جذب می کنی باید پول بدهی و در پرسپولیس خرج کنی. اگر دیگران ناراحت هستند که چرا ما بازیکن بزرگ داریم، باید سعی کنند به اینجا بیایند و با گرفتن بازیکن بزرگ، حیثیت و شخصیت باشگاه خود را حفظ کنند.

خبیری همچنین گفت: هواداران عزیز می خواهم با صبر و حوصله از تیم و باشگاه حمایت کنم و مطمئن باشم که همه ما از مدیریت و هیئت مدیره گرفته تا کادرفنی و بازیکنان با یکدیگر متحد باشیم. در سال های اخیر مهمترین رمز موفقیت پرسپولیس این است که هواداران با جان و دل از آن حمایت می کنند و این بزرگترین انگیزه است. خدا کنه امسال همه با هم به نتیجه خوبی برسیم و در پایان فصل جام قهرمانی را بالای سر ببریم و بتوانیم هواداران را راضی کنیم.

وی درباره روند گرفتن مجوز حرفه ای باشگاه پرسپولیس توضیح داد: با جزئیات آشنا نیستم. در جلسه اول موضوعات مهم تری مطرح شد اما این موضوع نیز مهم است و قطعا در جلسات بعدی مطرح خواهد شد. من می دانم که آنها در حال رفع نواقصی هستند که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده و مجوز حرفه ای ما را به حالت تعلیق درآورده است. مهمترین بحث خصوصی سازی است که این اتفاق افتاد. در 40 سال گذشته، همه دولت ها همیشه می گفتند می خواهند پرسپولیس را خصوصی کنند، اما نشد. البته آنها تمام تلاش خود را کردند، اما پلتفرم در دسترس نبود. جا دارد از آقای سجادی تشکر کنیم که این شعار را عملی کرد و پرسپولیس به معنای واقعی وارد بورس شد. این رویداد به غیر از مزایای مالی، مزایای دیگری نیز دارد که مهمترین آنها حرفه ای شدن است که فیفا و AFC بر آن تاکید دارند.

خبیری ادامه داد: اتفاق خوبی که در این وزارتخانه و دولت افتاد این است که تبلیغات محیطی به خود باشگاه ها واگذار شد. این درآمدی بود که برای باشگاه در نظر گرفته شده بود اما منحصر به افراد دیگر بود. این حق باشگاه، هواداران و مردم بود که ادا نشد و با حمایت آقای سجادی این اتفاق افتاد. فقط حق پخش مونده بود و خدا به صداوسیما کمک کنه. اگر حق داریم باید با این مشکلات برخورد کنیم. البته باید صدا و سیما راه اندازی شود و قوانین تغییر کند. این زیبا نیست که ما صداوسیما را محکوم کنیم و آنها در مقابل باشگاه ها بایستند. ساختار باید درست شود و آن وقت ما پیروز می شویم و رادیو و تلویزیون با تجهیزاتی که دارند و سرمایه گذاری که انجام می دهند، به آنچه که لیاقتش را دارد، می رسند.

وی افزود: در بحث تخصصی، مهم ترین حذفیات، بحث خصوصی سازی، مالکیت باشگاه و پرداخت بدهی ها بود. فکر می کنم دیگر برای حرفه ای شدن مشکلی نخواهیم داشت، اما اگر مشکل کوچکی بود، آن را برطرف می کنیم تا جای نگرانی نباشد.

خبیری در نهایت در واکنش به انتشار بیانیه پرسپولیس مبنی بر اینکه در خصوص حق پخش از طرف استقلالی ها بوده است، گفت: ما طرف استقلال نیستیم. اگر بخواهیم دفاع کنیم از حق خود دفاع می کنیم و طرف هیچکس نیستیم. سیاست باید به گونه ای باشد که چه باشگاه شهری که با کمترین امکانات در فوتبال سرمایه گذاری می کند و چه باشگاهی مثل پرسپولیس که پرطرفدارترین باشگاه فوتبال است به حقش برسد. اگر بازی پرسپولیس از شبکه سه پخش نشود صداوسیما می تواند این میزان اسپانسر و تبلیغات را بگیرد؟ مخاطب و جذابیتی دارد که این اتفاق می افتد. ما حق خود را می خواهیم آقای درویش از عهده آن بر می آید و بدون دعوا پیش می رویم تا راه حلی پیدا شود. آقای درویش و همکارانش هم دارند این بحث را سیاسی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید