علامت عجیب ایمیکرون; چشم ها صورتی می شوند!

علامت عجیب ایمیکرون;  چشم ها صورتی می شوند!

روز جدید سه علامت قدیمی ویروس کرونا تب، سرفه جدید و مداوم و از دست دادن یا تغییر در بویایی یا چشایی است.

از آنجایی که omicron هنوز نوع غالب ویروس کرون است، علائم غیرطبیعی مختلفی از این ویروس در سراسر جهان گزارش شده است.

زمانی که کووید 19 برای اولین بار ظاهر شد، کارشناسان در مورد سه علامت اصلی آن هشدار دادند، اما با جهش های جدید، علائم بسیار جدیدتری ظاهر شد.

سه علامت قدیمی ویروس کرونا تب، سرفه جدید و مداوم و از دست دادن یا تغییر در بویایی یا چشایی است. با این حال، برخلاف انواع قبلی omicron، علائمی را نشان می دهد که بر قسمت های مختلف بدن تأثیر می گذارد.

علائم امیکرون به صورت خفیف و بیشتر شبیه سرماخوردگی توصیف شده است، اما نوع جدید برخی از علائم کمتر شناخته شده از جمله علائمی که در چشم ظاهر می شود را نیز نشان می دهد.

چشم صورتی چیست؟

یکی از پزشکان می گوید: «علامت شگفت انگیزی که می تواند در چشم ظاهر شود، التهاب ملتحمه است. ملتحمه چشم یا چشم صورتی در اثر التهاب ملتحمه ایجاد می شود. این غشای نازک داخل پلک شما را می پوشاند.

این علامت کمتر شناخته شده کرونا برای اولین بار در مارس 2020 در یک جوان 29 ساله مشاهده شد. خانمی که کمترین علائم تنفسی را داشت در حالی که از یک مورد شدید ملتحمه رنج می برد، آزمایش کرونر انجام داد.

وی درباره نحوه هدف قرار دادن این ویروس چشم ها را توضیح داد و گفت: گیرنده هایی در چشم وجود دارد که انواع مختلف کوویدیا از طریق آنها وارد بدن می شود.

وی افزود: “تحقیقات اولیه همچنین نشان داده است که امیکرون ها ممکن است ظرفیت بیشتری برای تأثیرگذاری بر چشم ها نسبت به سایر گونه ها داشته باشند.” این علامت می تواند در افرادی که بدون علامت هستند رخ دهد.

پزشک عمومی توصیه کرد با تمیز نگه داشتن چشم ها و درمان سریع هر گونه قرمزی یا ترشح از چشم ها محافظت کنید.

او می گوید: «هر چشم را با یک سواب پنبه ای تمیز آغشته به آب جوشیده سرد تمیز کنید. همچنین در صورت عفونت خفیف ورم ملتحمه می توان از قطره یا پماد چشمی مخصوص برای درمان استفاده کرد.

علائم اصلی Omicron چیست؟

علائم شایع Omicron طبق برنامه Zoe Qovid عبارتند از: خشکی یا خارش در گلو، آبریزش بینی، عطسه، درد خفیف عضلانی و خستگی.

سایر علائم گزارش شده از این بیماری عبارتند از احتقان، مه، بثورات پوستی، ورم ملتحمه، تهوع یا استفراغ. البته برخی از مبتلایان فلج خواب و تعریق شبانه را نیز تجربه می کنند. یکی از بیمارستان‌های برلین اخیراً فاش کرد که تشنج ممکن است نشانه‌ای از ویروس باشد.

همچنین علائم خاصی وجود دارد که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. افراد باید مراقب پوست، لب ها یا ناخن های خاکستری یا آبی کم رنگ باشند که می تواند نشان دهنده سطح پایین اکسیژن خون به طور نگران کننده باشد.

افرادی که واکسینه نشده اند ممکن است علائم شدیدتری مانند سردرد و درد عضلانی را تجربه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید