علیرضا بیرانوند در راه پرسپولیس؟!

علیرضا بیرانوند در راه پرسپولیس؟!

بیرانوند که برای آزمودن شانس خود در اروپا به انتقال ۷۰۰ هزار دلاری آنتورپ از پرسپولیس پیوست، پس از مشکلاتی که در این باشگاه بلژیکی به وجود آمد به باشگاه بووه پرتغالی قرض داده شد اما با وجود امیدهای زیاد، شانس کمی برای حضور در دیدارهای این پرتغالی دارد. تیم

بواویستا که این هفته در بازی لیگ فوتبال پرتغال مقابل براگا به میدان رفت و با تساوی 1-1 این تیم به پایان رسید، همچنان از رافائل براکالی دروازه بان 40 ساله برزیلی در دروازه استفاده می کند. دروازه بانی که با وجود خوش بینی هواداران فوتبال در ایران، هرگز از دور رقابت ها کنار نرفت و کلید قلعه سیزدهم بوآویستا را در جیب خود پنهان کرد.

بیرانوند در این فصل تنها در 8 بازی لیگ پرتغال به میدان رفته است که در 2 بازی دروازه خود را پاک کرده است و عملکرد او به گونه ای نبود که نظر نهایی سرمربی را جلب کند. این مشکلی است که باعث شد این دروازه بان 194 سانتی لرستانی پس از وقفه ای طولانی در تیم ملی جای خود را به امیر عابدزاده بدهد. دروازه بانی که اکنون در سه بازی متوالی مقابل سوریه، عراق و امارات دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران است.

ایران در شرایطی وارد دو دیدار اخیر خود در جام جهانی خواهد شد که البته رقابت بین 2 + 1، دروازه بان اصلی تیم ملی و 2-3 گل در دروازه لیگ تا پایان ادامه خواهد داشت، اما حالا عابدزاده که روزهای خوبی در پونفرادینا وجود دارد. او مورد اعتمادترین سرمربی تیم ملی است. این موضوع گمانه زنی هایی را در مورد احتمال بازگشت علیرضا بیرانوند به فوتبال ایران به راه انداخته است.

در پی شایعه شدن بیرانوند در نیم فصل، امروز بار دیگر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه او قصد دارد در تابستان به ایران بازگردد و دوباره پیراهن پرسپولیس را بر تن کند تا شانس حضور ثابت در تیم ملی جهان را داشته باشد. فنجان قطر را افزایش دهید.

اما این خبر در شرایطی است که 2-3 دروازه بان خوب با سابقه حضور در اردوهای تیم ملی هم اکنون در لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارند و اتفاقا عملکرد بسیار خوبی نیز داشته اند. از جمله سیدحسین حسینی و محمدرضا اکبری که البته رشید مظاهری را در بین آن نام هایی که برای بازگشت به جایی که بود و به جام جهانی می جنگد، نمی گنجاند. اما آیا بازی در ایران برای دروازه بانی مثل بیرانوند امتیاز خاصی است؟ این در حالی است که سرمربی فعلی ایران نیز مانند کارلوس کی روش سرمربی قبلی، تمرکز بیشتری روی لژیونرهای فوتبال ایران دارد و مشخص نیست که انتقال احتمالی بیرانوند به ایران چه نتیجه ای خواهد داشت.

به نظر می رسد خود بیرانوند چندان علاقه ای به بازگشت به ایران ندارد و ترجیحش (فعلا چراغ ها خاموش است) ادامه کار در اروپا و رفتن به تیم جدید اروپایی است. اتفاقی که برای او خواهد افتاد این است که به احتمال زیاد سومین تجربه اروپایی را خواهد داشت و با ریکاوری روحی بار دیگر استعداد دروازه بانی خود را نشان خواهد داد.

با این حال پرسپولیس همچنان مشتری بالقوه دروازه بان سابق سرخ هاست و می تواند بار دیگر با شاگردان گل محمدی خوش بگذراند.

دیدگاهتان را بنویسید