«علی خطیر»؛ از خواب تلخ دبیرکل تا سمت مشاور تاج/ جیب جادویی رئیس فدراسیون فوتبال و تصمیم جنجالی دیگر!


ساعت: 08:04
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1919853

وقتی امیدی به فدراسیون فوتبال نیست؛

انتصاب نایب رئیس سابق باشگاه استقلال به سمت مشاور عالی رئیس فدراسیون فوتبال انتقادات زیادی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ روز گذشته در شرایطی که اعضای فدراسیون فوتبال به دلیل ابلاغ دبیرکل از سمت ریاست فدراسیون روضه سکوت گرفتند و از دید رسانه ها پنهان شدند، نایب رئیس اسبق باشگاه استقلال که تا به حال دستی در حاشیه سازی به عنوان مشاور، عالی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب و منصوب شد.

البته این انتصاب جدید و اقدام جدید مهدی تاج مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفت و واکنش های منفی زیادی را در پی داشت. رئیس فدراسیون که پس از اظهارات جنجالی خود در یک برنامه تلویزیونی مجبور به عذرخواهی و عقب نشینی از مواضع یک جانبه و رفتارهای غیر محترمانه خود در مقابل مردم شد، به نظر می رسد رویه منسوخ و قدیمی خود را تغییر نخواهد داد.

علی حطر که به عنوان مشاور عالی رئیس فدراسیون فوتبال منصوب شد در دوران معاونت اجرایی باشگاه استقلال و قائم مقامی دبیرکل فدراسیون حاشیه های کمی نداشت و خودش تبدیل به یک ناهنجاری برای ایرانیان شد. فوتبال. تا جایی که درگیری او با علیرضا حقیقی و حتی کارلوس کی روش به گوش همه روزنامه ها و رسانه ها رسید و باعث شد فدراسیون و استقلال دچار حاشیه های زیادی شوند.

جالب اینجاست که خبر و تصویر حکم اعلام شده از سوی رئیس فدراسیون فوتبال در حالی در خبرگزاری ها قرار گرفت که سایت رسمی و کانال خبری فدراسیون فوتبال نسبت به این انتصاب واکنشی نشان نداد. در هر صورت بدون دریافت شرح وظایف از تاج، حثیر بابت حرکت قهرمانانه خود دستمزد گرفت و به جایگاه جدیدی در فوتبال ایران رسید.

خطیر که در انتخابات 2016 اتحادیه فوتبال انگلیس در تیم هواداران مهدی تاج حضور داشت، پس از ناکامی در سمت دبیرکلی اتحادیه فوتبال، از تاج جدا شد و سپس در انتخابات 2019 جانب شهاب الدین عزیزی خادم را گرفت که از طریق وی به دبیرکلی رسید. فدراسیون این اتفاق دیگر تکرار نشد تا اینکه خطیر به خانه اول و دسته سنتی مهدی تاج بازگشت.

پس از پیروزی مهدی تاج در انتخابات 17 شهریور 1401، خطیر همچنان امیدوار بود که دبیرکلی فدراسیون تاج را به دست گیرد و رئیس فدراسیون با اعتماد به داود پرهیشکاری و سپس هدایت الله ممبینی، خطیر را به این پیام رساند که وجود ندارد. شانسی برای او به عنوان دبیرکلی در فوتبال ایران است.اگر می خواهد پست یا پستی در فدراسیون داشته باشد باید از این نکات لذت ببرد.

هاتیر در حالی از سوی تاج به عنوان مشاور انتخاب شد که رئیس فدراسیون مدعی شد فدراسیون فوتبال تلاش می کند بهترین تصمیم را برای ارتقای فوتبال ملی و تیم ملی اتخاذ کند. حداقل پس از انتصاب هاتیر به سمت مشاور، بعید به نظر می رسد که صعود و صعود تیم ملی فوتبال ایران با بازگشت و اعتماد به افرادی که آزمون را پس داده اند اتفاق بیفتد.

خطیر که سال گذشته از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با محرومیت 5 ساله مواجه شد و سپس در کمیته استیناف تبرئه شد، همواره به عنوان فردی خاکستری و غیرقابل اعتماد در بین اهالی فوتبال و مواضع عجیب او در یکی از بازی های لیگ قهرمانان آسیا شناخته می شود. همچنان قوی پیش میره

تاج تصمیم گرفته است یکی از دشمنان اصلی کارلوس کی روش را به فدراسیون بازگرداند که حداقل 2 پیام از آن دریافت می شود. یا اینکه مقدمات انتقال قدرت از کیروش به فرد دیگری در فدراسیون در دستور کار قرار گرفته است که بسیار بعید به نظر می رسد و یا اینکه هاتیر از مواضع عجیب خود صرف نظر کرده و از کیروش عذرخواهی کند و بر صندلی جدید خود بنشیند. برای رسیدن به این مکان، او بارها بازی کرد و صبور بود.

رئیس فدراسیون فوتبال که پیش از این ثابت کرده می تواند ننگین ترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران را در جیب کتش بگذارد، این بار با انتصاب جنجالی دیگری، رگبار انتقادات را به سمت فدراسیون فوتبال فرستاد. شاید این بار یک رسوایی تاریخی دیگر از جیب کت مهدی تاج بیرون بیاید. اتفاقی که هرگز بعید نیست.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید