عملکرد شهید رئیسی موجب تمایل مردم برای حضور در انتخابات شده است

یک فعال سیاسی در گفت و گو با خبرگزاری موج:

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اقدامات شهید رئیسی در عرصه اقتصاد و سیاست خارجی باعث ایجاد امیدواری در مردم شده است به همین دلیل امروز می خواهند در انتخابات شرکت کنند و به نمایندگان سخنان شهید رئیسی اعتماد کنند.



کاظم انبارلویی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج برای پیش بینی انتخابات ریاست جمهوری پیشرو گفت: در مناظره هایی که در چند روز گذشته صورت گرفت و کاندیداها نظرات خود را مطرح کردند، فکر می کنم بیش از 50 درصد مردم تصمیم گرفته اند به چه کسانی رای دهند. اما روز انتخابات، ماردین تقریباً از ساعت 4 بعد از ظهر به شعبه اخذ رای می آید. این گروه در واقع نتایج انتخابات را تعیین می کند. بنابراین پیش بینی خاصی از نتایج انتخابات و اینکه آیا دور دوم برگزار می شود یا خیر ندارم.

پیش بینی برنده یک انتخابات یعنی دست کشیدن از رای مردم

او اضافه کرد: انتخابات روش مشخصی برای رسیدن به نتایج نامشخص است و نمی توان از قبل برنده را اعلام کرد. افرادی که پیشگویی می کنند ادعا می کنند که غیب گرا هستند. شنیده ام که برخی از هواداران یکی از نامزدها می گویند که ما روز شنبه پیروزی را جشن خواهیم گرفت. این درست نیست. این گونه اظهارات در واقع باعث نفی رای مردم می شود.

70 درصد از 6 طرح توسعه اجرایی نشده است

این فعال سیاسی با بیان اینکه با ارائه راهکار برای مشکلات اقتصادی به نظر مردم متوسل می شود، خاطرنشان کرد: راه حل مشکلات اقتصادی در برنامه های هفت گانه ارائه شده است که اکنون در برنامه هفتم هستیم و تبدیل به قانون شده است. اگر امروز مشکل اقتصادی داریم به این دلیل است که دولت های قبلی این شش برنامه را اجرا نکردند. بر اساس گزارش های نهادهای نظارتی، بیش از 70 درصد از این برنامه ها اجرا نمی شود. از این رو نباید غافل شد که سوابق این 6 نامزد در اختیار مردم است و می توانند تصمیم بگیرند که با توجه به این برنامه ریزی ها کدام یک از آنها توانایی حل مشکلات اقتصادی را دارند.

انبارلویی ادامه داد: دولت روحانی ناکارآمد بود و نتوانست به وعده هایی که داده بود عمل کند. مهمترین وعده او حل مشکل روابط با آمریکا و مذاکره است. مردم هم دیدند که این اتفاق نیفتاد. به همین دلیل است که مردمی که به او اعتقاد داشتند در انتخابات مجلس امسال پای صندوق های رای نرفتند. یعنی یک طرف رقابت که طرفدار روحانی بود ناامید شد. حالا اعلام می کنند که ما به پزشکان رای می دهیم. لذا این گروه شرکت خواهد کرد. مطالعات همچنین نشان می دهد که تغییر محسوسی در مشارکت ایجاد خواهد شد. مردم خیلی درگیر ناامید کردن مردم هستند. دیدند یک روز رئیس جمهورشان در تلویزیون اعلام کرد که ما با آمریکا توافق داریم و تحریم ها برداشته می شود، اما چند ماه بعد به هواپیمای وزیر خارجه ما (قهرمان ما در آن مذاکرات) گاز ندادند. ) در آلمان تا اینکه آلمان یکی از طرفین این قرارداد بود. آنها همچنین رقیب خود را شیطان نشان دادند.

شهید رئیسی نشان داد که دنیا فقط «غرب» نیست.

وی گفت: در همان زمان مردم دیدند افرادی هستند که بدون مذاکره و توافق می توانند کشور را اداره کنند. دولت روحانی دنیا را به غرب تعمیم داد، اما شهید رئیسی نشان داد که در کنار غرب، هند، چین و روسیه هم هستند که نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند. ما می توانیم با همسایگان خود ارتباط برقرار کنیم. نتیجه این شد که در این سه سال مشاغل زیادی ایجاد شد، اشتغال افزایش یافت، کارخانه های نیمه تعطیل شروع به کار کردند و تورم و رشد نقدینگی محدود شد. این اقدامات این امید را در مردم ایجاد کرده است که در انتخابات آینده شرکت کنند و به کسانی که سخنرانی شهید رئیسی را ایراد می کنند اعتماد کنند.


آیا این خبر مفید بود؟