عهد و پیمان ملت ایران با ولایت حماسه 18 دی همچنان پابرجاست/ انقلاب اسلامی شکست ناپذیر است


ساعت: 08:50
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920686

آیت الله خاتمی با اشاره به شکست ناپذیری انقلاب اسلامی در برابر قیام های دشمنان گفت: عهد و پیمان ملت ایران و ولایت همچنان از حماسه 18 آذر باقی مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقآیت الله سیداحمد خاتمی شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت حماسه 18 دی و سومین روز تدفین شهدای گمنام که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، تا کنون، در سال 1380 تا کنون به عنوان یکی از شهدای گمنام به خاک سپرده شده است. ما 15 شورش و انحراف در کشور داشته ایم که باید. اجازه دهید به افرادی که این وقایع را ندیده اند توضیح دهیم و یادآوری کنیم و این فهرست نکته مهمی را نشان می دهد که انقلاب اسلامی شکست ناپذیر است.

عضو کمیته رهبری مجلس خبرگان رهبری و امام موقت تهران در بازگویی اغتشاشات پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اولین آشوب، حکم نهضت آزادی (نهضت آزادی) بود. امام راحل صریحاً فرمودند که من به نخست وزیری بازرگان و نهضت آزادی مطلقاً اعتقادی ندارم و به ولایت فقیه اعتقادی ندارم و 9 ماه سر کار بودند، اما بالاخره با ولایت امام راحل این روند کنار گذاشته شد.

وی با بیان اینکه قیام دوم جنبش تجزیه طلب کردستان بود که 300 نفر از این ملت در پای تپه ای شکنجه شدند اما کردستان مقاومت کرد و در مقابل اشرار ایستادگی کرد و کشور حدود یک سال درگیر این مشکل بود. همچنین توطئه مردم عرب در خرمشهر و توطئه آذربایجان شرقی و مردم مسلمان از دیگر اغتشاشات بود که به امید خدا و یاری مردم دفع شد.

آیت الله خاتمی در ادامه نهضت ششم را منافق خواند، یعنی داعش داخلی که 17000 ایرانی را کشت. این جنایتکاران قاتل سه محافظ کمیته را زنده زنده پوست کردند و اکنون به عنوان نوکران تمام عیار آمریکا عمل می کنند.

با استناد به اینکه دشمنان 6 کودتا علیه انقلاب اسلامی تدارک دیده شده بودند، ربع تا 20 دقیقه قبل از شروع همه این کودتاها از جمله کودتای نوژه خنثی شد و جنگ تحمیلی هشت ساله را جریان دیگری عنوان کرد. اینکه صدام چند روز قبل از شروع این جنگ مصاحبه کرد و گفت سه روز دیگر در تهران ادامه خواهد داشت. او در آرزوی تصرف تهران در سه روز بود.

وی به جنایات گروهک تروریستی فرقان از جمله شهادت استاد مرتضی مطهری و قیام مهدی هاشمی مشهور به حمایت از آیت الله منتظری اشاره کرد و ادامه داد: قیام 77 یا پردیس دانشگاه یکی دیگر از این جنایات است. جنبش هایی که آمریکا از آنها حمایت کرده است، اما مردم بر سر میز این شورش جمع شده اند.

آیت الله خاتمی افزود: فتنه 88 هم هشت ماه طول کشید و فرماندهان نظامی گفتند که آن هشت ماه برای ما سخت تر از هشت سال جنگ تحمیلی بود. تاریخ این قیام مبارزه با مبانی دین و مملکت بود و اگر مردم در 18 آذر به میدان نمی آمدند این قیام پایان نمی یافت.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عهد و پیمان ملت ایران با ولایت از حماسه 18 دی تاکنون باقی مانده است، تصریح کرد: اما هیچ یک از توطئه ها و اغتشاشات به عمق فتنه اخیر نبود. در کشور.

امام جمعه موقت تهران گفت: تیجهار در اغتشاش اخیر سرسختانه مخالف دین بود و قرآن را جلوی دوربین آتش زدند و مانند رضاخان دیکتاتور نقاب زن مسلمان را از سرش بیرون کشیدند.

آیت الله خاتمی با اشاره به دیکتاتورهایی که در پوشش دموکراسی و آزادی هستند، افزود: آمریکا می خواهد زنان را از این آزادی اسیر کند و حیف است برای کسانی که با گرفتن دلار شعار «زن، زندگی و آزادی» سر می دهند.

وی با بیان اینکه عمامه نماد دین است و عمامه گذاشتن در فتنه اخیر در واقع پوشیدن دین است، گفت: در فتنه اخیر نظام اسلامی ساقط شد اما خداوند در قرآن وعده داده که نور دین خواهد بود. روز به روز کاملتر باشید تا چشمان دشمنان را خیره کنید و بی شک آینده از آن اسلام است.

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری به مشکل توهین به ولایت و مقام معظم رهبری در فتنه اخیر اشاره و تصریح کرد: این ماجرا توهین به دین نیز هست چرا که ولی شرعی ما نه تنها یک رهبر سیاسی است بلکه یک رهبر سیاسی نیز هست. جانشین امام زمان (عج).

آیت الله خاتمی به تلاش دشمن برای شکستن قله نظام اشاره کرد و تاکید کرد: تنها کسی که می تواند کشور را متحد کند، فقیه است و دشمن می خواهد این قله عظیم را بشکند تا هرج و مرج ایجاد کند، اما ملت ایران هرگز اجازه نمی گیرد. این هدف را هم بدهید، دشمن شکست خواهد خورد. دشمن باید بداند که اسلام گرایی و ناسیونالیسم در این کشور برقرار است.

وی با بیان اینکه دشمنان جنگی ترکیبی و همه جانبه را علیه نظام اسلامی آغاز کرده اند، تصریح کرد: در این جنگ همه رسانه های مخالف در اختیار معارضان بودند و در غرب هم به پلیس یا نیروهای امنیتی حمله می کنند. مجازات بسیار شدید، اما رسانه ها. انگلیس خبیث مردم ایران را به کشتن پلیس و نیروهای امنیتی تشویق کردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه 80 درصد مردم ایران خواهان حجاب هستند، گفت: تنها 20 درصد مردم به مقدسات پشت می کنند و دشمن با جنگ فرهنگی سعی در ترویج بی حجابی در کشور دارد، اما آنها باید بداند که اگر رضاخان بتواند حجاب را به کلی از بین ببرد، رضاخان نیز قادر به انجام آن خواهد بود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه دشمن در جنگ روانی طوری وانمود می کند که کشور ورشکسته است، گفت: دولت سیزدهم بدهی دولت قبل را تهاتر کرد، اما خواسته ما از دولت این است که در این شرایط معیشت پایدار را بازگردانیم، بدهیم. اما شکی نیست که اگرچه برخی از گرانی ها ناشی از برنامه ریزی و زمان بندی نادرست است، اما برخی از آنها نتیجه نقشه های دشمن است.

عضو کمیته ریاست مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: برخی تحولات اخیر در کشور را اعتراض می خوانند; 80 آمبولانس را خراب کردند، بانک ها و اموال مردم را آتش زدند و یک نفر را کشتند، بعد به آن می گویند اعتراض، و می دانید این یک مغالطه سیاسی است.

وی در قسمت مقدماتی سخنان خود با اشاره به حاکمیت مردم بیرجند افزود: استان خراسان جنوبی برای من سه خاطره غرور آفرین دارد، اول اینکه مقام معظم رهبری مبارزه خود را با طاغوت بیرجند آغاز کردند و در یکی از آنها ذکر شده است. کتابی در وصف نام و ثانیا اینکه مردم این استان از کمترین شبکه های ماهواره ای در کشور استفاده می کنند و این مایه مباهات این استان متقی است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امیدوارم نسل آینده خراسان جنوبی با این خصلت ها رشد کند.

وی با یادآوری اینکه آیت الله عبادی تا زمانی که این عالم ساده زیست و زاهد این امر را واجب نپذیرفت، زیر بار قبول نمایندگی فقیه در خراسان جنوبی نمی رفت، در پایان خاطرنشان کرد: استقبال باشکوه مردم خراسان جنوبی از رئیس جمهور رئیس جمهور. و اعضای دولت 13 در هفته های اخیر مایه مباهات نظام اسلامی شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید