عکس جنگنده جدید و مرموز “X”

آخرین هواپیمای سری X (X-59 با فناوری اولتراسونیک بی صدا) می خواهد به همان موفقیتی که اولین هواپیمای ایکس بود دست یابد (شکستن دیوار صوتی، با این تفاوت که اگر همه چیز خوب پیش برود، هیچ کس روی زمین متوجه نمی شود).

عکس جنگنده جدید و مرموز “X”

این هواپیما از قطعات هواپیماهای دیگر مانند ارابه فرود جنگنده F-16، سایبان و صندلی پرتابی مربی مافوق صوت قدیمی T-38 و برخی از قطعات سیستم موتور هواپیمای U-2 استفاده می کند. برای جاسوسی استفاده می شود همه چیز در مورد X-59 برای عبور بی صدا از دیوار صوتی با سرعت 1.4 ماخ (1487 کیلومتر) در ارتفاع 55000 فوتی (16800) طراحی شده است که دقیقاً ارتفاعی است که یک هواپیمای مسافربری تجاری در آن پرواز می کند. این هواپیما این کار را با کاهش امواج ساطع شده از هواپیما و پخش گسترده آنها در سراسر بدنه هواپیما انجام می دهد و از تبدیل شدن این امواج به یک غرش کر کننده جلوگیری می کند.

دماغه بلند هواپیما (که 12 متر است و یک سوم طول هواپیما است) برای جداسازی امواج ساطع شده از دماغه و بال ها طراحی شده است. موتورها در بالای بال (به جای زیر آن مانند هواپیمای کنکورد) قرار دارند تا امواج به سمت زمین حرکت نکنند. پایین هواپیما به طرز عجیبی صاف است که امواج تولید شده را کاهش می دهد.

این هواپیما توسط کامپیوتر کنترل نمی شود و وظیفه خلبان است که از آن استفاده کند تا بتواند اعتماد افرادی را که هواپیما بر روی آنها پرواز می کند، جلب کند.

به لطف سایبان و دماغه بلند X-59، خلبان هیچ خط دید مستقیمی ندارد. در عوض، این هواپیما دارای سیستم دید خارجی دیجیتال (XVS) است. این فناوری با استفاده از دوربین های باکیفیت نصب شده روی دماغه و زیر آن، درست مانند پنجره، دید خلبان را فراهم می کند. کاترین باوم، مدیر پروژه نمایشگر پرواز کم صدا (LBFD) گفت: “ما همیشه شوخی کرده ایم که X-1 دیوار صوتی را شکسته است، و اکنون در حال تلاش برای اصلاح آن هستیم.” فاصله یا صدای بسته شدن ماشین همسایه شما که در صداهای روزمره گم شده است.

عکس جنگنده جدید و مرموز

X-59 در تلاش است تا به جای سریعتر، ساکت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید